2de follikelmeting geen succes, en nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Eliza23, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliza23

Eliza23 Lid

28 okt 2010
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben net terug van mijn 2de meting. De eitjes waren niet gegroeid :((, baarmoederslijmvlies was wel dikker geworden! Dit is na 50mg clomid! Ik had hiervoor een lange cyclus maar wel positieve ovulatietesten en temperatuurstijging!

Maar als je eitjes heel langzaam rijpen is de kwaliteit van je ei dan slecht tegen de tijd dat ze springen????

Maandag mag ik weer terug maar waarschijnlijk volgende maand een hogere dosis!

Iemand hier ervaring mee?

2. Eryn

Eryn Lid

14 aug 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen he, als ze niet willen groeien terwijl je toch denkt dat clomid zou moeten helpen!
    Bij mij sloeg de 50mg ook niet aan; echt helemaal niks te zien wat zou kunnen groeien...! Toen de cyclus afgebroken met primolut en naar 100mg gegaan...

3. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    dit had ik ook met clomid
    zowel 50, 100 als 150 mg deed bij mij niks...

wanneer er op dag 20 nog steeds niks groeide werd de cyclus afgebroken met provera.

4. Eliza23

Eliza23 Lid

28 okt 2010
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is zo raar....ik had voorheen gewoon vruchtbaarslijm, positieve ovulatietesten enz en. Misschien wel vrij laat maat toch! Precies 13 dagen na mijn eisprong werd ik ongesteld... Temperatuur stijgt ook gewoon. Maarja....misschien springen mijn eitjes terwijl ze helemaal nog niet goed zijn???????

Zou dat kunnen?

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Helaas is een positieve ovutest geen garantie dat je eitje ook daadwerkelijk springt.
    Waarom slik je eigenlijk chlomid? Heb je geen goede eisprongen of PCOS?

6. Eliza23

Eliza23 Lid

28 okt 2010
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou...ik heb wel eisprongen alleen werd mijn cyclus langzaam steeds een beetje langer! De gyn. heeft clomid voorgeschreven en doet follijelmetingen zodat ik wat meer op mijn lijf kan vertrouwen!

Dus eisprong is er (blijkt uit bloedonderzoek) alleen zijn de eitjes wel goed???

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik had bij alle doseringen van Clomid geen eisprong, ik reageerde er niet op. Toen ik over ben gegaan op spuiten heeft het de eerste ronde 3 weken geduurd (dus 3 weken spuiten!) voordat het eitje groot genoeg was. En was toen ook meteen zwanger. Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor dat een eitje langzaam groeit.

8. Eliza23

Eliza23 Lid

28 okt 2010
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, dat lijf zit raar in elkaar soms! Maandag mag ik weer meten, hopelijk een beter resultaat! En anders verhogen ze de dosis clomid! Maar het kan idd goed zijn dat ik er ook niet op reageer! We wachten maar weer af!

9. Eliza23

Eliza23 Lid

28 okt 2010
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net weer de 3de meting...weer niet groter!!! Zucht!!!! Vrijdag terug!

10. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Bij mij maakte ze nooit echo's met clomid! Ik moest het nemen en daarna laten prikken op progesteron om te kijken of er een eisprong was geweest. Metingen bij ons dus alleen met het spuiten.

Succes meid! Hopelijk vrijdag beter resultaat!

11. chakie

chakie Lid

3 jan 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL

Bij mij werkte Clomid veel te sterk waardoor ik steeds overstimulatie kreeg. Ik ben ook overgegaan op spuiten omdat dit wat beter te reguleren is. Beetje meer of minder is makkelijker bij het inspuiten te regelen.
    Ik kreeg wel elke keer echo' s zowel bij Clomid als Puregon. Ligt volgens mij ook een beetje aan het ziekenhuis waar je zit. Je zou eens kunnen vragen of dat voor jou iets is, het spuiten. Wellicht doen ze het pas na een aantal mislukte pogingen met Clomid zoals bij mij maar ernaar vragen kan geen kwaad denk ik.

Succes allemaal!

Liefs C

12. Eliza23

Eliza23 Lid

28 okt 2010
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja als ze elke maand de clomid gaan verhogen heb ik 2 maanden te gaan! Dan kan ik altijd over het spuiten beginnen! Ik sta open voor alles!!!!

Deel Deze Pagina