Voedingsschema voor baby 8 maanden met koemelkallergie

Discussie in 'Voeding' gestart door Myrthe, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hoi hoi ik wil even jullie mening en ook adviezen van andere moeders met een baby met koemelkallergie en de voedingsschema doornemen?
    Ik kan namelijk geen extra zuivel geven zoals yogurt en kaas op brood. Wat voor beleg gebruiken jullie? Ik nu Jam van de AH en appelstroop van de AH ook de boter van AH verder kom ik dus niet.

Mijn schema:

7:30 nexium(ivm reflux) met 20 cc water en 20 cc voeding = 40 cc vocht. Fles 210 +7 scheppen = 240 voeding hou ik 220 over waarvan ik van 120 cc pap maak.

9:30 200 gram fruit of een stuk vers. ( niet altijd vers helaas want hij verdraagt geen zure dingen zoals appels of kiwi's en spuugt dit uit, dus als men hier tips voor heeft graag)

12:30 1 koemelkallergie vrije brood met flesje 135 cc, deze drinkt hij niet op.

14:30 drinken en een tussendoortje.

17:00 200 gram groente,vlees en aardappelen. (dit wel altijd vers gemaakt)

19:00 fles 210 met 7 scheppen voeding en nutriton.

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik adviseer je om gebruik te maken van dit allergievriendelijke introductieschema.
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden

Het is niet gek dat hij reageert op kiwi, kiwi is namelijk allergeen!

Sommige kipfilet voor op brood mag. Mijn dochter eet ook heel graag appelstroop. En ze is gek op notenpasta's, maar dat kan jij je zoontje wellicht beter nog niet geven. Noten zijn ook allergeen (hier is dat gelukkig dus wel goed gegaan).
    Ik heb veel soorten jam in huis, daar wissel ik ook mee af.

Wbt schema. Daar kan ik je niet mee helpen. Mijn dochter wordt op verzoek gevoed.

3. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

wij geven onze zoon ook jam op brood en heel af en toe leverpastei.
    ook boterhamworst is hier favoriet

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met 8 maanden hoeven de boterhammen nog niet perse belegd te zijn hoor. Vaak vinden ze gewoon koemelkvrije margarine er op ook al lekker.

Daarnaast kun je geprakte avocado of banaan ook heel lekker op brood eten, net als andere soorten fruitpuree.

Kiwi is erg scherp, dus dat is niet raar dat hij daar op reageert (ik dacht dat pas vanaf een jaar mocht), en ik vermoed dat hij hetzelfde zal hebben met citrusvruchten.

Kijk inderdaad eens op het schema van Kleintjes, dan kom je soms op ideeën waar je nooit opgekomen zou zijn!

5. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Schema van kleintjes? Waar kan ik dat vinden?

6. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Leverpastei en boterhamworst koemelk vrij? Waar vind je die en welk merk?

7. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

gewoon bij de lidl gekocht

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Is varkensvlees en ook allergeen dus dat zou ik ook niet geven.
    Daar butien is het ook niet erg gezond en zou het het 1e jaar buiten de allergieen om, ook niet mijn keuze zijn.

Via de link van Linnie vind je het schema van Kleintjes.

Wat betreft broodbeleg, hier met 8 maanden pas voor het eerst broodbeleg gedaan naast margarine. Daarna een tijdlang alleen appelstroop of alleen margarine. Geroosterde boterham met margarine vinden kindjes vaak ook lekker.
    Rond 11 maanden gaf ik af en toe kalkoenfilet (euroshopper en Aldi zijn als het goed is melkvrij)
    Sinds kort krijgt ze Tahin (sesampasta) erbij. Fruit op brood vindt ze hier niet lekker, zonnatura jam lust ze hier graag.

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Op die leeftijd was het hier vooral stroop en dan afwisselen in soorten stroop. Onze bakker verkoopt meerder soorten smaken en ook nog eens zonder toevoegingen.
    Verder was het alleen boter en soms eens jam.
    Rond 1 jaar zijn we ook vlees gaan doen. Kipfilet van AH is koemelkvrij.

2 jaar geleden adviseerde ze kiwi pas vanaf 1 jaar, zo ook aardbei en citrusvrucht. Nu wordt het geadviseerd vanaf 9 maanden. Ik zou de kiwi dus even achterwege laten. Appel werd hier voor het 1e jaar ook overgevoelig op geageerd. Vermijd vooral golden delicious en granny's, die zijn het sterkst allergeen.

10. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Oke dus niet alle kipfilet zijn dus koemelkvrij dit wist ik niet tot nu toe haalde ik alles bij de AH voor hem maar toevallig heeft vriendlief gisteren kipfilet bij de c1000 gehaald en daar kunnen dus sporen in zitten? Hmm snap dit niet zo goed het is toch een natuurlijk product wat niet verwerkt wordt zoals beleg en melk en kaas etc..

Deel Deze Pagina