Eten 10 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door MissACEEB, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

26 feb 2009
    508
    0
    0
    Hallo,

Ik zou graag ervaringen willen lezen van de mama's over het eten van een 10 mnd oud kindje!

Door omstandigeheden hebben we nu pas kunnen beginnen met ''echt eten''

Smorgens krijgt onze kleine pap met 180cc melk en 12uur een fles van hetzelfde.tussendoor fruit.
    Smiddags een koekje en rond 4 een aardappel en beetje groenten gepureerd. Dan om half 7 de laatste fles.

Ik vroeg me af, hoe jullie dit doen? Met brood bijv, hoeveel etc..
    Wij eten vaak tussen 5 en half 6.. de kleine eet dus eerder,weten jullie tips om te kunnen zorgen dat we een beetje samen kunnen gaan eten? of moet ik geduld hebben? wat vinden jullie?

BEdankt! ACEEB.

2. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje krijgt smorgens pap 200ml nutrilon + 6 scheppen brinta.
    dan een beetje sap tussen door
    om 11-1130 1 snee brood (met de zachte korstjes) met beleg en 140ml nutrilon melk
    dan om 14-1430 fruit (eerst was dit smorgens maar door de pap en fruit wilde hij zijn broodje niet en fruit is maar een tussendoortje)
    dan om 15-1530 nijntje koektje met sap
    om 1700 potje of vers aardappel/pasta met groente
    om 1730-1800 cracker cracotte
    met zijn yogurt/vla
    heel soms om 1900-1915 een fles maar dan maar met 100-120ml nutrilon..

dit is wel al na een aantal maanden voeding in het begin deden we het ook anders

oh en die van mij eet ook niet samen want als ik hem na 1730 eten geef is hij te moe en wij eten vaak pas na 19u vanwege de papa die dan pas thuis is)

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Onze zoon is nu ruim 9 maanden en krijgt dit:

ontbijt: bordje pap van 150/5 melk en Bambix
    tussendoor: fruit
    lunch: 1 boterham met beleg en 120/4 melk
    tussendoor: sap met een soepstengel/koekje o.i.d.
    diner: groentenhap met een beetje yoghurt, hij drinkt er water bij
    voor het slapen gaan: fles 180/6

Wij eten allemaal tegelijk rond een uur of 18.00u.

4. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Bij ons is het ( 11 maanden):

06.30 uur fles 200 ml Nutrilon + 5 scheppen Bambix
    09.00 Klein koekje/ liga (ivm allergie mag ie geen fruit)
    12.00 uur warm eten ( groente/rijst/aardappel/vlees/vis)
    14.30 uur kleine flesje nutrilon
    17.00 uur 2 plakken brood
    19.00 uur 200 ml nutrilon + 5 scheppen bambix

VOor sommigen misschien een gek schema misschien maar mijn zoontje heeft een fruit allergie dus dat gat moet ik altijd zien op te vullen. En hij moet dus nog echt 3 x per dag Nutrilon hebben vanwege de toegevoegde vitaminen. En hij vind het lekker...hij zit onder het gemiddelde gewicht dus ik maak me er niet zo druk om.

Verder krijgt ie tussendoor eens een soepstengel, een rijstewafel of een stukje ontbijtkoek. Ook vervang ik wel eens een hele warme maaltijd door een halve maaltijd goed gevulde soep en dan 1/2 warme maaltijd. Zo nu en dan krijgt ie eens een paar (5) Nibbit-chipjes om op te knabbelen maar dit is niet vaak.

Groetjes Marieke

5. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    heeft hij al veel tanden ivm met het knabbelen hihi

mijn zoontje heeft nu 1/2 tand en daar om 2 nijntje koekjes want ze zijn zo op hehe

6. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Onze dochter is bijna 10 maanden en heeft nog geen enkele tand, maar eet gewoon alles mee.

* 's ochtends krijgt zij een bord ontbijtpap met 60 mm. gewone koemelk.
    * rond 10 uur een fruithapje met sap.
    * tussen de middag 1 boterham met beleg zoals smeerkaas, stroop of jam. Samen met 180 mm. opvolgmelk.
    * rond 15 uur krijgt ze een koekje met thee.
    * wij eten rond 18 uur en dan eet ze bijna altijd met de "pot" mee. Ik maak de groente en aardappelen gewoon met de vork klein en dat gaat goed naar binnen. Ook krijgt ze af en toe kleine stukjes gesneden vlees. Als toetje krijgt ze yoghurt. Bij het warm eten drinkt ze ook af en toe nog wat sap.

Soms drinkt ze tussendoor nog wat meer sap, de andere keer drinkt ze bijna niets tussendoor.

Zij krijgt voor het slapen gaan meestal niets meer. Meestal gaat zij tussen 7 uur/half 8 naar bed en word ze niet meer wakker voor de volgende dag 7 uur. Wanneer ze wakker word en aangeeft dat ze dorst heeft (ze blijft dan huilen wat we ook doen en als ik dan met een fles aan kom lopen doet ze de mond al wijd open), dan krijgt ze nog wat. Maar dat is dus echt zelden.

7. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

26 feb 2009
    508
    0
    0
    Fijn om te lezen allemaal.
    Vind het echt moeilijk.
    Zelf heb ik dit bedacht:
    07.30u 180cc melk met pap
    10.00u koekje met water
    12.00u 1 boterham met beleg en ??cc melk
    14.30u thee met koek samen met mama
    17.30u warm eten, 1 aardappel en minipotje groente als wij vlees eten klein beetje mee pureren.
    19.00u flesje 180cc
    ZOu dit wat zijn?

En dan nog een vraagje... hoe doen jullie het met rijst en pasta?
    Wij eten eigenlijk altijd rijst en pasta maar daar zitten allemaal kruiden en dingen bij die hij nog niet mag zoals knoflook...Daarom maak ik voor hem nu aardappel met groenten..
    Wat kan ik met rijst maken?
    EN bij pasta, gewone tomaten saus bijvoegen voor de kleine??
    pff...;)
    En grappig dat het over tandjes gaat.. nu 2, maar geen andere in zicht, maakte me zorgen:S

8. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hahahaha, ja hij heeft al 10 tanden, dus dat knabbelen gaat wel goed ;)

Groetjes

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Misschien kun je beter 's morgens of 's middags fruit geven ipv een koekje. Anders krijgt hij geen fruit. Maar waarschijnlijk doe je dat ook wel ;)

Volgens mij is er ook net een topic over pastasaus e.d.

10. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    @ rijst of pasta, wij eten ook regelmatig rijst of pasta. Ik doe wel de groente erbij, maar de saus doe ik voor onze dochter apart en dan veel minder als wij het eten. Ik gebruik wel een milde saus en geen pittige.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Prima schema hoor! Zou 's ochtends ipv koek fruit geven.
    Je kindje mag zo richting het jaar naar 500cc melkvoeding gaan, dat is inclusief een toetje. Je zou dus 2 flessen van 200cc + een toetje kunnen geven.

Bij pasta tomatensaus met verse groenten en milde kruiden, ev. rundergehakt, over een tijdje knoflook en ui proberen.
    Rijst idem dito; risotto of milde nasi met groente, ev. kip en beetje of geen kruiden.

12. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Mijn dochter is bijna 10 maand en er is nog geen tand in zicht.

Schema:
    7:30 boterham met korst, 180+6
    10:00 fruit
    12:30 boterham, 180+6
    15:00 koekje en sap
    17:00 warme hap, yoghurt
    geen melk meer voor het slapen. Ze heeft er geen behoefte meer aan. Ze valt net zo makkelijk in slaap en wordt niet meer wakker tot de volgende ochtend.

De warme hap maak ik altijd zelf en net zo graag met pasta of rijst, groente en saus erdoor en heel even met de staafmixer erover.
    Glad pureren vindt mijn dochter helemaal niets meer. Er moet textuur in zitten.

13. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    #13 Libelle82, 26 aug 2010
    Laatst bewerkt: 26 aug 2010
    Hier inmiddels bijna 11 maanden,...

Ochtend: Friso Goedemorgen 200cc
    Stukje fruit, net voor 't slapen.
    Middag: 1 Boterham met beleg, 150 cc Opvolgmelk
    Tussendoor: 1 koekje/ soepstengel of e.d.
    Met thee, water, sap 100cc
    Avondeten met danoontje
    Voor 't slapen gaan: Friso Goedenacht 200cc.

14. adi

adi Niet meer actief

Wat bij jou een beetje moeilijk is (voor je idee dan) is dat je kindje nu met 10 maanden pas begonnen is met vaste voeding. Dus zit jij met de introductie zoals andere dat doen met 6 maanden (pureren, wat ze wel of niet mogen), terwijl een baby van 10 maanden eigenlijk al best geprakt of stukjes eten kan verwerken. En een kindje van 10 maanden mag eigenlijk bijna alles eten, behalve zout, bepaalde vleessoorten en natuurlijk gezond.

Ik weet niet wat de reden voor hem is om zo laat met bijvoeding te beginnen, maar is het een idee om gewoon niet te gaan pureren en te kijken hoe die reageert op grof geprakt eten of een stukje brood/ broccoli enz in zijn hand?

Hier kregen ze met 10 maanden:

- ontbijt: fles 180/6
    - tussendoor: fruit 1,5 stuk + wat drinken
    - lunch: 1 boterham + thee/sap
    - tussendoor: bakje yoghurt met een liga
    - avondeten: meestal met ons mee
    - vóór het slapen: fles 180/6

Deel Deze Pagina