Hoi, mijn zoontje is nu 6 maanden en 1 week, en hij drinkt zo'n 700 ml per dag! Ik weet niet of dit genoeg is omdat hij nog niet echt superveel bijvoeding eet. Willen jullie misschien even kijken naar zijn schema?? 07:00-08:00 200 cc(laat 10/20 cc staan). 09:00-10:00 fruithap ongeveer 125-150 gram 11:00-12:00 200 cc (laat 40 cc staan) (probeer nu een beetje brood tussendoor te geven om te proberen, maar dat wil hij nog niet echt). 15:00-16:00 200 cc 18:00 avondeten ongeveer 150 gram 20:00 200 cc (laat 10/20 cc staan) is dit een goed schema? of kan ik er wat aan veranderen? En geven jullie nog tussendoortjes verder? Is de hoeveelheid groente- en fruithap voldoende of moet het meer zijn?? Groetjes Kim
Voor 6 maanden eet hij hartstikke goed hoor!! Als hij verder niet om tussendoortjes vraagt, zou ik deze nog niet geven. Geef je al opvolgmelk? In dat geval is 700 ml best een hoeveelheid (niet teveel hoor). Als je merkt dat je kindje geen zin heeft om brood te eten of niet meer wil gaan eten van zijn fruit of warme maaltijd (deze is trouwens het belangrijkst) dan zou ik de melk wat terug gaan brengen. Je hebt naar mijn idee een heel goed schema. Als je brood gaat proberen doe dit dan voor je de fles geeft. Geef hem gewoon een paar broodstukjes om mee te rommelen. Pas als hij helemaal de interesse heeft verloren geef je hem melk. Wat je ook kan doen is een halve fles, daarna een paar stukjes brood (met boter en of met jam bijvoorbeeld) en daarna de rest van de fles. (het hielp hier om de fles niet in het zicht te zetten ) Oja om te wennen aan vezels kun je ook pap gaan geven. Dit kan je 's middags doen (het vult wel flink) of in de ochtend waarmee je naar een echt ontbijt gaat.
Oh, oke. Ik dacht namelijk dat die kleine van mij niet zo goed at!!! haha, zo zie je maar! Hij krijgt al opvolgmelk. Het brood werkt niet echt. Zodra hij een stukje in zijn mond krijgt gaat hij echt enorm kokhalzen. Het komt niet eens in zijn maagje! Ik heb al brood gedaan met boter, met peer, en met banaan, zelfs met opvolgmelk. Maar hij wil het echt niet. Heb je misschien tips?? Want ik weet het echt niet meer. Ik denk dat ik inderdaad in de middag eens pap ga geven, kijken of hij dat wel wil!!
Ik denk dat het handig is om hem eerst even te laten wennen aan de vezels door pap te geven en geef 'm maar gewoon brood om mee te spelen (dan leert hij het spelenderwijs). Brood gedoopt in de melk maakt het makkelijker maar sommige kindjes vinden het gewoon lastig en dat is ook niet erg. Blijf het af en toe proberen maar maak er geen strijd van. Het komt vanzelf. En die kleine van jou eet prima! Onthou wel dat opvolgmelk behoorlijk vult en dat 4 flinke flessen al een aardige maaltijd is. Wil je dat hij meer van andere dingen gaat eten dan moet je even kijken of de melk niet teveel is. Je mag ook andere zuivelproducten zoals yoghurt of kwark (volle franse kwark bijvoorbeeld) geven.
Ik ga hem gewoon in de middag pap geven, even kijken wat hij daarmee doet. Oh, en hij vindt het trouwens heel leuk om met brood te spelen, dat doet hij wel!!! maar eten niet, haha... Mijn zoontje heeft een koemelkallergie, dus helaas kan ik geen yoghurt of andere zuivelproducten geven. Wanneer kan ik eigenlijk over op 3 flessen?? Is de hoeveelheid groenten en fruit die mijn kleine eet voldoende om op 3 flessen over te stappen?? Of moet hij dan eerst een boterham eten? En in hoeveel stukken gaf jij een boterham aan je kleine? Dank je wel voor je adviezen!!!
ons schema is: 's morgens rond half 8 180+6 met 3 schepjes rijstenbloem en 4 schepjes johanusbroodpit meel. rond 10 uur fruithapje ong. 125 ml rond half 12 180 + 6 en 6 schepjes johanusbroodpitmeel 3 uur groentehap ong.125ml groente aardappels + vlees + 180 +6 en 6 schepjes johanusbroodpitmeel. (drinkt hij meestal voor de helft en soms helemaal leeg) 19.00 180+6 met 3 schepjes rijstenbloem en 4 schepjes johanusbroodpit meel. op het pak staat na 8 maanden 3 flessen. tussen 6-8 maanden 3-4 flessen. en dat is bij ons ook zo 3 1/4 tot 3,5 fles. hij laat van de andere flessen ook wel eens iets staan meestal die van half 12. ik wil bij mijn zoontje de ochtendfles omschakelen naar pap.(nu is het ook wel pap maar dan echt uit een bord met meer rijstenbloem of iets anders.) de groente en fruit hap groter maken en daarna beginnen met brood rond de 7 maanden. ik ga er dan vanuit dat er een fles af gaat vallen.maar ik heb nu echt nog het idee dat hij het nodig heeft. ik vroeg me ook af hoe groot de groente en de fruithap ongeveer mogen zijn. aangezien ik alles zelf maak vind ik dat toch lastig of ik moet eens gaan kijken hoeveel er in potjes voor 6 maanden zit.
Volgens mij zijn die 6maanden potjes 200 gram, maar die kleine van mij komt echt niet verder dan 150 gram volgens mij... Ik zou niet weten hoe ik die extra 50 gram er in zou moeten krijgen bij die kleine. Wij zijn pas twee weken begonnen met bijvoeding vanwege koemelkallergie, dus ik vind dit al aardig goed! Maandag heb ik een afspraak bij het CB, dan ga ik het even vragen hoeveel groenten en fruit hij moet eten en wanneer je 3 flessen mag geven!!! Ik ga in de middag pap geven, zodat ik dat later kan vervangen voor een boterham.