wie ook last van maagzuur en wat gebruiken jullie?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mausi, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Wat gebruiken jullie voor brandend maagzuur. Ik heb er vooral 's nachts zo'n last van, bah bah! Ik gebruik nu af en toe Rennie, maar hoorde dat dat niet goed is (ivm nierstenen?!)
    Wat gebruiken jullie?!

2. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Antagel...

3. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    ik gebruik rennies, helpt prima

4. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ik gebruik de vloeibare emulsie van Gaviscon.. ben er erg blij mee, nog af en toe wel wat last, maar niet meer zo extreem en deze is veilig voor de baby!

5. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook Rennies, als je je aan de gebruiksaanwijzing/voorschriften houdt kan dat geen kwaad volgens mij. Af en toe een glas melk of lepel vla kan ook helpen, maar niet op een lege maag, want dan komt het maagzuur juist omhoog.

's avonds op twee kussens slapen en op je linkerzij liggen helpt ook een beetje.

6. Chai

Chai Niet meer actief

Het wondermiddel "warme melk" :D.
    Goed voor de baby en helpt tegen maagzuur, maar je moet er wel van houden...

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook de antagel, toen ik teveel rennies nodig had. Dat is een vloeistof, en werkt wat langer. En een glaasje melk kan ook wel helpen..

8. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Antagel..is ook het enige wat mijn gynaecoloog echt veilig vond met een zwangerschap. Het is vloeibaar en smaakt een beetje naar tandpasta. Heel goed te doen.Je kunt het gewoon bij de apotheek halen zonder recept. Na het eten een slokje en voor het slapengaan en het werkt bij mij heel goed. Beter dan Rennie's en Gaviscon die ik eerst gebruikte.

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier ook Antagel. Werkt bij mij binnen 15 minuten en heb er dan vaak de gehele dag geen last meer van.
    Ik gebruik het bij maagzuur én maagpijn.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik vond antagel smaken naar schoolkrijtjes.. Even wennen, maar het werkt echt.

11. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik denk dat ik voor de antagel ga, straks even langs de apotheek dus. Of hebben ze het ook bij Etos enzo!?

12. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hmm, antagel ken ik helemaal niet. Ik gebruik de Rennie's.
    Meestal neem ik niks in eigenlijk. Maar 't maagzuur wordt nu natuurlijk alleen maar erger dus toch maar eens naar die antagel kijken.

Bij de 1e had ik pas last van maagzuur zo na de 25 weken. Nu heb ik het al vanaf het begin van m'n zwangerschap.

13. chantal

chantal Bekend lid

26 jun 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook Antagel

14. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hey meis,
    Antagel verkopen ze alleen bij de apotheek! en het kost iets van €6,-
    ik hoop dat je snel van je maagzuur af zult zijn...

15. Sijke

Sijke Bekend lid

hier gaviscon drankje, helpt wel veel beter dan de rennies moet ik zeggen, vind het alleen niet zo lekker, ook zo'n tandpasta/krijt idee. maar ja, zo lang het werkt....

16. Tese

Tese Niet meer actief

In beide zwangerschappen heb ik het lang met rennies kunnen redden. En op het laatst toen dat niet meer werkte heb ik op aanraden van de dokter antagel genomen. Maar ook daar kwam het dwars doorheen bij mij. Gelukkig beviel ik binnen een week toen.
    Nu helpen de rennies gelukkig nog.

17. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik gebruik ook gewoon Rennies. Heb ze gelukkig niet veel nodig (gehad), maar de keren dat ik het nodig was, hielp het goed.

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik neem ook rennie's hoor. Was ook op advies van de vk. Dus dan ga ik er vanuit dat dit geen kwaad kan.
    Ik neem er altijd 2 tegelijk, 1 eet ik direct op en daarna laat ik er 1 in mijn mond smelten. Dat werkt hier het beste.

19. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Hier ook Rennies tot ze niet meer werken.
    De eerste keer is het gelukt tot 38weken met rennies en de 2de keer tot de 31weken, Nu heb ik minder last maar dat komt omdat ik heel veel melk drink en daar zit ook calcium in net als bij Rennies en antagel.
    Maar als ik het niet meer met rennies red (dus meer als 8 op 24uur geloof ik) dan ga ik ook over op de antagel dat mag je geloof ik wat vaker gebruiken.
    Ik heb het ook de hele dag door niet alleen als ik ga slapen helaas.

20. Tink

Tink Niet meer actief

Ook Antagel. En niet wachten tot je last hebt zei mijn gyn, maar idd standaard na het eten nemen.
    Hier werkte het prima.

Deel Deze Pagina