O tussendoortjes gaan hier ook allemaal aan de eettafel. Mijn eigen kinderen mogen ook wel met een appel naar boven of naar buiten. Maar 3 dagen per week zit het hier vol met peuters en dreumesen dus dan wil ik de bende beperken tot de eettafel
Alles samen aan de tafel. Zonder TV of GSM. Met een puberzoon in huis niet altijd evident, maar hij maakt er weinig problemen van. Behalve 2 keer per maand pizza-avond voor TV!
Wij doen alle maaltijden thuis aan de keukentafel.( We hebben ook een eettafel in de eetkamer, maar daar kleuren en knutselen de kinderen altijd.) Ook tussendoortjes worden aan de keukentafel gegeten.
Ik heb het ook alleen bij bepaalde personen én bij bepaalde voedingsmiddelen! Als mijn lief een banaan eet, wil ik hem wurgen. Als mijn moeder een appel eet, wil ik haar slaan. Gelukkig heb ik het niet zo erg dat ik er echt last van ondervind. Ik kan me niet voorstellen hoe dat voor jou en @Debaky moet zijn. Zo rot.
Ontbijt en lunch vaak op de bank, avondeten altijd aan tafel tenzij we pizza eten. In het weekend ontbijten en lunchen we wel aan tafel.
Vrijwel alle maaltijden aan de eettafel, zonder schermpje. Alleen op zondagochtend ontbijten we op de bank, is de enige ochtend dat we rustig op kunnen starten. En eens in de paar weken houden we een tapas/film-avondje, dan eten we ook op/bij de bank. Vinden de kinderen altijd supergezellig.
Het is ook heel moeilijk uit te leggen. Vandaar vaak het onbegrip. Krijg vaak te horen dat ik mij niet aan moet stellen maar dat doe ik ook echt niet. Ik heb het dus in die extreme mate wat sommige hebben als je met je nagels over een krijtbord gaat. Dat gevoel heb ik dus tien keer sterker en bij ieder klein eet / smak geluidje. Uit eten is een crime voor mij maar ik doe het wel, maar dan wel met oordoppen in
In het vorige huis aten we op de bank, we hadden geen eettafel. (3 maand geleden verhuisd) Nu eten we elke maaltijd wel aan de eettafel. Heerlijk.
Lekker ouderwets; aan tafel en tv uit. Tijdens avond eten is t zo een beetje het enige moment dat we tijd hebben om elkaar te spreken en de dag door te praten. Onbijt aan tafel. Tussen de middag aan tafel.
Wij eten aan de salontafel. Het avondeten eigenlijk altijd met de tv aan. Lunch ook (of op de bank als dochter niet thuis is) en dan met de radio aan. Ontbijten varieert, maar meestal ook aan de salontafel. De tv en radio staan hier ook aan om de reden die eerder al genoemd werd: vriend en ik hebben beide last van misofonie. Hij iets meer dan ik. Ik kan het geluid vaak nog wel enigzins hebben, maar kan het niet aanzien zeg maar. Vandaar de tv als afleiding.
Avondeten altijd als gezin aan de eettafel. Tv uit en als een kind klaar is blijven zitten tot het andere kind ook klaar is. Dan mogen ze samen spelen en kunnen wij rustig verder eten. Als de kinderen te moe zijn eind van de dag dan gaan zij soms eerst eten aan de eettafel en daarna naar bed. Dan eten man en ik daarna en soms ook aan de salontafel afhankelijk van wat we eten. Lunch en ontbijt varieert. Vaak aan de salontafel, maar als mijn man thuis is liever aan de eettafel.
Wat erg zeg Ik herken het wel, bij mij is het hormonaal (dus rond menstruatie heb ik het en tijdens mijn zwangerschappen was het nog erger), maar met bv muziek aan is het dan wel vol te houden. Alleen bv nootjes zet ik niet vaak op tafel, dan word ik helemaal kriebelig en kwaad... maar dus enkel tijdens die hormonale dagen, jij hebt dat erger en iedere dag, bah zeg, wat naar
Ik heb het inderdaad dagelijks maar moet ook zeggen dat het op bepaalde momenten erger is dan normaal. Misschien inderdaad op de momenten rond de menstruatie, dan ben je vaak toch al wat kribberiger dus dan is het misschien extra erg. Maar ik krijg dus al kippenvel bij het zien dat iemand een appel pakt, ik weet dan wat voor een geluid er gaat komen en kan dan echt in janken uit barsten Zou ook serieus niet weten wat ik er aan zou moeten doen.
Naast het feit dat wij een heerlijk woontafel hebben en we altijd daaraan eten, hebben we nu bij de salontafel een kleed en er mag daar dus niet meer gegeten worden! (zoals mijn kids zeggen, je krijgt de doodstraf hahahahah dat geldt ook als je met schoenen erover heen loopt)
Voordat we een kind hadden aten we altijd op de bank met de tv aan. Nu eten we avondeten aan tafel, behalve 1x per 2 weken als we friet eten, dan op de bank. Ik zie er de meerwaarde niet van in om ook ontbijt en lunch aan de eettafel te doen. Als ik alleen avondeten eet, dan ook op de bank voor de tv.
Ontbijt, lunch en diner aan de eettafel. Op woensdagavond eten de kids eerst aan de eettafel en eten mijn man en ik om 19.30 pizza oid op de bank omdat hij sport die avond.
Ontbijten doen de kinderen op de bank voor de tv of met de tablet erbij. Zelf ontbijt ik staand aan het aanrecht omdat anders al mn brood gejat wordt door mn peuter. Zo maak ik ook gelijk de lunchtrommels klaar voor school. Lunch en avondeten doen we als gezin altijd aan de eettafel. Voor we kinderen hadden aten we alleen op de bank als we patat aten maar dat doen we nu ook aan de eettafel. Mobieltjes e.d. zijn verboden aan tafel.
ik heb eettafel gekozen, maar ons ontbijt eten we ook vaak wel bij de tv. lunch en avondeten eigenlijk altijd aan de eettafel. overigens aten wij vroeger wel vaak met bord op schoot voor de tv. maar met kleine kinderen is dat echt geen doen,wat een knoeiboel!