Altijd aan de eettafel. Heel af en toe op zondag doen we ‘hapjesavond’ en dat is wel op de bank voor de tv, maar dat gebeurd maar een paar keer per jaar.
Ligt er aan welke dag van de week en wat we eten. Op de 2 KDV dagen waarbij dochter op KDV eet, eten mijn vriend en ik op de bank als zij op bed ligt. Op andere dagen gezellig aan tafel. (behalve stampot; heerlijk uit diep bord op de bank)
Eettafel...we hebben een aparte eetkamer die heerlijk rustig is, dus dan hebben we echt even tijd voor elkaar.
Ontbijt doen man en de kinderen en ik op goede dagen nog wel eens aan de eettafel. Lunch op school of aan salon tafel en avond eten op het moment meestal aan de salon tafel en ik op mijn bed in de woonkamer als ik erg slecht ben dan eten we ook wel eens met zijn allen in ons grote bed boven . Als ik me goed voel eten we veel vaker aan de eettafel zeker met dingen als wraps dan is het gewoon makkelijker. Maar ik kan niet zolang zitten nu dus geen optie . Soms met en soms zonder tv.
Wij ook. Het komt misschien 2-3 x per jaar voor dat we een broodje of een pizza op de bank eten met een filmpje aan. Anders alles aan tafel
Ik heb ook een echtgenoot met misofonie. Voornamelijk krakende etenswaren zijn voor hem niet te doen. Dat heeft er toe geleid dat we altijd voor de tv aten ter afleiding. Nu proberen we weer wat meer aan tafel te eten, maar alleen met niet-krakende etenswaren. Het is een beetje zoeken. Met bezoek gaat het gelukkig goed met hem, dan heeft hij afleiding en rumoer en dan is het goed.
Smorgens eten de kinderen aan de salontafel voor de tv. In de middag hangt t er een beetje vanaf en s avonds meestal aan tafel. Maar we gebruiken onze tafel als opslag dus soms staat ie een beetje vol en dan eten we op de bank, salontafel
Bijna altijd aan de eettafel. Tenzij ik die dag moet werken, dan eet ik mijn boterhammen op de bank. Ook tosti's eten wij op de bank.
Vergeten er bij te zetten.. Als ik alleen eet, eet ik altijd op de bank. Vind het vreselijk ongezellig om alleen aan de eettafel te zitten. Mijn vriend die vaak ‘s avonds alleen eet ivm werk eet altijd aan de eettafel.
Altijd aan tafel. Eens in de 2 weken eten we patat en dan op de bank. Maar best onhandig met een dochter die niet stil kan zitten.
Alle maaltijden aan de eettafel. Behalve als iemand ziek op de bank ligt, dan gaan we er voor de gezelligheid bij zitten.
Van huis gewend om aan tafel te eten. Nu echter, eten we alleen nog aan tafel als we bezoek hebben. Verder altijd op de bank met tv aan.
Ontbijt bij de tv, lunch meestal ook. Avondeten aan tafel, maar als dat drama is gaat er wel 1 bij de tv zitten (staat dan wel uit).
Ontbijten op de bank, kids in kinderstoelen.. Lunch op de bank, kids vaak ook.. Avondeten met z'n allen wel aan de eettafel, behalve bij patat ofzo.. En als man en ik samen eten als de kids al op bed liggen dan eten we eigenlijk ook altijd op de bank..
zo goed als altijd aan de eettafel. Ontbijt, lunch en diner. Het komt denk ik max. 3x per jaar voor dat we op de bank voor de tv eten en dit gebeurt dan alleen als we kindloos zijn en iets makkelijks als een patatje eten. Edit, ik vind het niet lekker eten op de bank aan een lage tafel. Zit veel liever in een lekkere stoel aan een hoge tafel.
Ik heb eerder eigenlijk alleen antwoord gegeven voor het avondeten, bedenk ik me. Ontbijt doe ik op de bank en de rest aan tafel. We ontbijten nl zelden samen. Doordeweeks is het een druk schema van taken, douchetijd en verschillende vertrektijden dat dat onmogelijk is. In het weekend slapen oudste dochters graag uit en ik vind net zelf ook niet nodig om ze het bed uit te slepen voor een ontbijt. Lunch gaat een beetje hetzelfde, kinderen en man aan tafel (maar ook nniet allemaal tegelijk) en ik op de bank. Zoon is vaak tussen 11 en 12 al moe, dus krijgt een voege lunch. Dochters komen soms om 11 pas uit bed en dan wordt het ontbijt meer een lunch. Etc.