Eten aan tafel of voor de tv ??

Discussie in 'De lounge' gestart door Migga, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Eten voor de tv of aan tafel?

1. Altijd aan tafel

2. Altijd voor de tv

3. Wisselend

4. anders, nl

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Dana

Dana Niet meer actief

aan tafel, eigenlijk altijd maar als we bezoek hebben en we eten met zijn allen een patatje of zo dan wel op de bank maar dat heeft puur met ruimte te maken.

2. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    hier ook (bijna) altijd aan tafel....

hoge uitzondering patatje voor de tv...en omdat dit bijna niet voorkomt, is het dan wel eens gezellig....

het is trouwens ook geen doen om op de bank te gaan zitten.... (of aan salontafel) dochter is echt een "smeerkees"... :D

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier hetzelfde!

En ontbijten doen we ook lekker op de bank.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij eten altijd aan tafel, behalve zondagochtend. Dan zetten we een filmpje aan en leggen we een kleedje op de grond en dan gaan we met allerlei lekkere dingen "picknicken".

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Sinds ik een kind heb eten wij altijd aan tafel.
    Voor die tijd aten we bijna nooit aan tafel. Sterker nog, toen ik nog alleen woonde hád ik niet eens een eettafel.

Maar ik vind het wel belangrijk om als gezin aan tafel te eten... al moet ik wel zeggen dat de tv tijdens het eten wel aan staat, omdat ik anders geen hap binnenkrijg bij mijn zoon.

O ja, het ontbijt en de lunch eten we wel vaak op de bank.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

vaak de bank, soms tafel.

ik kan al jaren niet normaal op een stoel zitten aan tafel, dus bij mij is het languit op de bank of bed, die is nu sinds 3 dagen uit de kamer na een jaar jeeee.
    Dus manlief komt erbij zitten, kids zitten in hun eetstoelen tegen over /naast ons.

de keren dat het wel gaat zitten we soms aan tafel, maar wij vinden het juist heerlijk om gewoon op de bank te zitten en te ontspannen op die manier.

7. fafje

fafje Niet meer actief

altijd aan tafel...gezellig kletsen!!!

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Van huis uit gewend op de bank voor de tv te eten. Toen man en ik nog samen waren zaten we ook nog meestal op de bank, maar baalden daar zelf eigenlijk al steeds meer van.
    Sinds Sil er is eten we echt elke maaltijd aan tafel. Veel gezelliger, rustiger en vooral: gezonder!

9. fafje

fafje Niet meer actief

oh ontbijt doen zoon en ik samen voor de tv :D De wereld is mooi is lekker wakker worden!

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    alleen een broodje weleens op de bank s´morgens, avondeten doen we echt altijd aan de eettafel. Kan sowieso niet fijn eten op de bank en vind het niet netjes.

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Vind je helemaal niet ouderwets! Hier word ook elke avond aan tafel gegeten en de TV gaat dan uit. Vind het belangrijk om dat als gezin te doen, even een momentje écht helemaal samen, zonder andere afleiding. Als we patat of pizza of ander fast food eten, dan mag er een uitzondering gemaakt worden. Dus alleen dan op de bank voor de TV. Vind het ook helemaal niet fijn eten, met een bord op schoot.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Grappig die verschillen, ik at zelfs toen ik alleen woonde aan de eettafel en ging dan ook echt de tafel dekken voor mezelf

13. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

altijd op de bank voor de tv....
    en kletsen doen we toch wel
    vroeger thuis ook altijd voor de tv gezeten tijdens het eten..

14. Afhankelijk van het tijdstip dat we gaan eten en wat er op tv is :)

15. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb gestemd op altijd aan tafel, omdat wij in 99% van de gevallen aan tafel eten, Ik vind het ook een stukje rust en met weinig prikkels.

Maar een heeeeel enkele keer als we eens lekker pizza halen, dan vraagt onze dochter of ze dat op de bank mag opeten en dat mag dan.

Ik kan mij er echt niks bij voorstellen dat je altijd voor de tv eet.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij eten altijd aan tafel!

17. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Het antwoord wat ik wel meer voorbij zie komen: Lekker aan tafel! Ik vind het heerlijk om zo even bij te kletsen en vind het ook belangrijk dat de kleintjes zo goed leren te eten, zonder afleiding van een tv oid. Maar bij lekkere pizza/patat maaltijden zitten wij ook meestal in de woonkamer op de bank , maar dat is dan ook hoogstens 1 x in de week.

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Heb op wisselend gestemd.. Als we patat eten doen we dat op de bank voor de tv.. Lenn zit dan op de poef bij de salontafel en moet blijven zitten tot iedereen is uitgegeten..
    Voor de rest zitten we eigenlijk altijd aan tafel.. Kan Lenn lekker bijkomen van een dag opvang of buiten spelen en beetje keuvelen.. Tv gaat meestal uit, maar momenteel gaat het eten bij Lenn niet zo goed en soms wil een tekenfilm dan helpen..

19. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    We eten aan tafel alleen als we makkelijk eten dan wel eens bij de tv.

20. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Toen we nog met z'n 2 waren. Zaten we meestal op de bank met bord op schoot, tv te kijken.

Sinds ons boefje er is, zitten we altijd aan tafel. Ook geen tv aan.
    Wel zo gezellig! Zelf vind ik het ook makkelijker om aan tafel te zitten. Anders is het zo'n geknoei met de kleine.

Deel Deze Pagina