Eten aan tafel of voor de tv ??

Discussie in 'De lounge' gestart door Migga, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Eten voor de tv of aan tafel?

1. Altijd aan tafel

2. Altijd voor de tv

3. Wisselend

4. anders, nl

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Het wisselt hier een beetje. We zijn nu de dvd box van Friends aan t kijken, dan is het al snel voor de tv.
    Maar anders is het tafel.
    Als de kleine straks wat ouder is, gaan we lekker aan tafel zitten.
    Bij mijn souders eten ze ook altijd voor de tv, behalve wanneer mijn man en ik komen eten :)
    Ik vind het daar wel erg ongezellig, kijken echt alleen maar naar de tv, en niet naar het eten of de rest.
    Mijn man en ik zitten soms nog wel s zo te kletsen dat we ff terug moeten spoelen :D

2. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Meestal aan tafel, maar met makkelijk eten even in de kamer.

3. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hier altijd aan tafel! Ik vind dat hartstikke gezellig en vind het ook onhandig zo'n bord op je schoot.

4. als wij voor de tv eten dan eten we niet met een bordje op schoot.. maar aan de salontafel! Jason gaat dan in het midden zitten haha.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij eten altijd aan tafel, deden we al voor dat onze dochter er was. Ik vind het zo onhandig eten voor de tv en aan tafel krijg je een gespek ipv dat je met zijn 2en naar die tv zit te staren..

6. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Heb gekozen voor wisselend.
    Echter eten we merendeels aan tafel (al voor ons zoontje er was) en wordt de tafel ook gedekt. Heel sporadisch eten wij op de bank en dan nog niet eens altijd met de tv aan.

Vind het vreselijk met een bord op het schoot...maar zo heel af en toe met een patatje of pizza, etc is het wel eens makkelijk.

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier hetzelfde, tenzij we een keer frietjes of pizza eten, dan gaan we vaak lekker op de bank aan de salontafel zitten.

8. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Hier hetzelfde!

9. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik heb voor nu voor de tv gestemd.
    Als ons zoontje straks met ons mee gaat eten dan willen we wel weer aan de tafel eten.
    Maar voor nu vinden wij het gewoon lekker op de bank :p

10. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vroeger eigenlijk altijd voor de tv, maar dat kwam ook een beetje door onze woonsituatie (kleine woonkamer, eettafel in niet al te gezellige keuken). Dat zijn we blijven doen toen we verhuisden, tot ons dochtertje werd geboren. Sindsdien zitten we aan tafel en gaat/blijft de tv uit.

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nu eten we vaak nog met het bord op schoot (dienblad) voor de TV :):):)

Straks als Aiden in zijn kinderstoel kan zitten, gaan we netjes aan tafel eten met de TV uit.

12. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik heb op wisselend gestemd. In principe eten wij altijd aan tafel, ook al zijn we met z'n 2en, maar als we iets makkelijks eten, pizza of patat ofzo dan niet.

Wij eten alleen nooit op de bank, maar dan is het bij ons aan het bureau achter onze beide computers :D

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij hebben rugbrekende eetkamerstoelen en eten dus op de bank voor de tv.
    Ratababy eet in zijn kinderstoel, voordat wij eten en met persoonlijke aandacht van één van ons.
    Hopelijk hebben we snel geld voor fijne stoelen want we willen graag met zijn allen aan tafel zitten.

14. Jel

Jel Niet meer actief

Wisselend. In het begin van ons huwelijk aten we elke dag aan tafel. Maar op den duur werden we toch wat makkelijker en pakken we eten bij het aanrecht en eten ons bordje leeg op de bank voor de tv. Het hangt er ook vanaf wat we eten, vandaag aten we pizza en dat vind ik lastig eten op de bank. Dus we hebben vanavond ook aan tafel gegeten.

Als we een gezin hebben wil ik wel het goede voorbeeld gaan geven en altijd aan tafel eten, maar zover is het helaas nog niet.

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Altijd aan tafel, veel gezelliger :)
    En we hebben dan ook nooit de tv aan, ik vind het veel belangrijker om dan te kletsen.

16. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Hier ook (vrijwel) altijd aan tafel hoor!

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Altijd aan tafel, tv staat altijd uit. Dat geldt voor alle maaltijden: ontbijt, lunch, avondeten. De kinderen krijgen wel een bakje rauwkost voor de tv zo rond een uur of 17u :D.

Als de kinderen uit logeren zijn dan eten we ook aan tafel zonder tv, heerlijk om dan ongestoord te kunnen kletsen ;)

Zeker met kinderen vind ik het heel belangrijk dat aandacht hebt voor je eten én voor elkaar.

Overigens, voordat we kinderen hadden, aten we wel voor de tv: het Journaal (ja toen aten we nog om 20u, vaak zelfs later)

18. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Bijna altijd aan tafel, behalve op zaterdag, wanneer we friet eten. Dan pakken we het kleine tafeltje erbij, kleine stoeltjes erbij. Zij op de stoelen, wij op de bank. Ook dat is wel heel knus en gezellig.

19. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Wij eten altijd aan tafel. Gezellig de dag doornemen! Ik vind voor de televisie eten zo vreselijk ongezellig.

20. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Eigenlijk altijd aan tafel,op zondag mogen ze weleens hun boterham op de bank op eten met de tv aan.
    De tv staat wel vaak aan terwijl we eten anders is het zo stil en muziek heb ik niet altijd zin in.
    Daarnaast denk ik dat het niet zo belangrijk is waar men eet zolang de sfeer maar goed is,dus dat je wel gezellig met je kind praat en het gewoon ontspannen is.

Deel Deze Pagina