Subway is heel clean.. Toevallig runnen vrienden van me een filiaal... Ze zijn daar heel streng en er wordt veel gecontroleerd..Echt waar!
Wat me opvalt is dat jullie zo bang zijn voor de sla.. Ik denk dat als er iets gevaarlijk is het het vlees is hoor! Sla wordt door bijvoorbeeld macdonalds zelf gekweekt en gesneden en gewassen, ook staat er op de salades (de verpakking) altijd een tijd.. Ik weet niet precies hoelang ervoor staat maar dat is de tijd dat het gemaakt is en ze mogen maar enkele uren liggen, dan is t in de prullenbak.. Mocht je dus twijfelen kan je dat zelf altijd even controleren..
Daarom juist die kans op listeria! Gesneden en gewassen sla die in de koeling wordt bewaard is een kweekvijver voor de listeria-bacterie! rauwe groenten en fruit kunnen listeriabacteriën bevatten. Zolang het rauwe product niet bewerkt is, blijft de besmetting normaal gesproken zo beperkt dat het niet tot ziekte leidt. De van nature aanwezige andere bacteriën weerhouden listeria ervan zich te vermenigvuldigen. In gesneden rauwkost en salades is de kans op vermenigvuldiging groter, zeker bij langdurig bewaren.
Als het goed is is de tijd tussen oogsten en weggooien zo klein dat dat niet kan hoor.. en hoe t precies verwerkt wordt weet ik ook niet anders zou je dus nooit sla moeten eten?.. Of is die bacterie alleen slecht voor zwangere vrouwen?
Ik koop altijd een krop en het gedeelte daarvan dat ik snij en was, gaat meteen op. Gesneden en gewassen al kan je beter niet bewaren. Ik vind die voorverpakte zakjes zo vies eruit zien! Ze staan bol met het vocht op de bodem en bruine blaadjes erin, jekkes! Als jij zelf besmet raakt, zal je daar weinig van merken (grieperig), maar het is wel erg schadelijk voor de vrucht met het risico op overlijden of ernstige afwijkingen.
Ik bestel bij de Mac gewoon een big mac zonder augurk. Deze wordt dan altijd vers voor je klaargemaakt. Ik lust best augurk hoor, maar zo weet ik zeker dat hij vers is en hij is altijd lekker warm, mmm....
Ja ik lust ook augurk maar vraag altijd zonder augurk dan wordt hij speciaal voor jou gemaakt. Misschien is dat een idee? Ik denk ook dat sommige dingen wel een beetje overdreven worden met eten maar dat komt ook groot en deels door de media
Thanks voor de uitleg, dat wist ik dus echt niet over sla enzo! Ik haal wel altijd de voorverpakte uit gemak en dan let ik er wel op hoe t eruit ziet natuurlijk (bruine sla.. uuuuhhl! ) Maarja, als dat zon gevaar is.. nee dan snij ik t wel zelf! Edit: Maar niet naar de Mac gaan dat gaat mij nooit lukken! en de sla vind ik altijd zo lekker op de broodjes! hahaha en bij de hamburger is ook de augurk t lekkerst!.. moeilijk moeilijk
Volgens mij wordt het allemaal een beetje overdreven. Ik denk dat de vk ook wel een waarschuwing geeft als je echt een gevaar loopt. Je zou anders dus ook nooit meer uit eten kunnen gaan. Ik raak al half overspannen bij het idee dat ik bij iedere hap die ik neem moet gaan nadenken wat ermee is gedaan!
Ach ik denk dat je daar niet over na moet denken eigenlijk.. ik bedoel.. daar wil je ook niet over nadenken als je niet zwanger bent!
Die heeft mij bij het eerste consult gevraagd of ik op de hoogte was van hoe en wat listeria en toxoplasmose en ik zei "ja"; had immers al 9 weken de tijd gehad om eea uit te pluizen op internet. En het staat ook allemaal op de site van het voedingscentrum wat je beter niet kunt eten en drinken. Er zijn eigenlijk helemaal niet zoveel dingen waar je op moet letten, maar listeria en toxoplasmose daar moet niet lichtzinnig over gedacht worden, want het kan wel heel grote gevolgen hebben voor de vrucht!
kun je gewoon eten hoor! anders kan je niks meer eten buiten de deur. Je weet namelijk nooit wat er precies mee gebeurd is, ik heb nog nooit gehoord dat iemand ee nmiskraam heeft gehad na het eten van mcdonalds of subway