3 kiezen trekken onder narcose

Discussie in 'De lounge' gestart door Bizzy, 5 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Wie heeft dit ook gehad?
    Aanstaande dinsdag moet ik en zolang ik al weet dat ik volledig onder zeil moet slaap ik al slecht en voel ik me echt ziek!
    Tandarts 3 keer geprobeerd op de normale manier en de kaakchirurg ook 1 keer maar het valt niet te verdoven vandaar dat het zo moet...
    Ben zo bang niet uit de narcose te komen ( weet t slaat nergens op) en me kinderen niet meer te zien...
    Bij wie is het meegevallen en kan mij een beetje positiviteit geven?

2. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ben ook weleens onder narcose geweest.
    Als kind ook om een kies te trekken. Daar weet ik niks meer van.

En als volwassene acht uur lang voor een operatie. Vond het ook wel een dingetje :)
    Maar is me alles meegevallen!

Als je er rustig in gaat, word je ook rustig wakker.

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    2x narcose gehad (spoedkeizersnede en bijholteoperatie).
    Bij de spoedkeizersnede geen tijd gehad om er veel over na te denken, want was echt spoed en was eigenlijk blij dat ik mocht gaan slapen.

Bijholteoperatie ging dus bewuster. Je valt zo snel in slaap, dat je niet eens door hebt dat je onder narcose gaat. Viel dus reuze mee, wat narcose betreft. Was alleen gek, dat toen ik wakker werd ik dacht dat ik nog op de ok was, maar lag natuurlijk inmiddels op de verkoever. Verder een tijdje alleen heel moe.

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.564
    1.866
    113
    Vrouw
    Hier ook algehele narcose gehad, maar dat was om al mijn tanden eruit te halen :D
    Ik vond het heel erg meevallen. En vond het infuus inbrengen het ergste (bang voor naalden).

Na de narcose werd ik dromerig wakker met nieuwe tanden in mijn mond en heb ik er gelukkig geen last van gehad. Kon de hele dag wel slapen. Werd 's ochtends als 1e geholpen want diegene voor mij viel uit dus geen tijd gehad om te stressen :D Aan het einde van de middag mocht ik weer naar huis toe.

5. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Ik zelf geen ervaring maar onze zoon van 6 wel. Die heeft vorige jaar april 4 kiezen laten trekken onder algehele narcose. Herstel is mij 100% meegevallen, wou de volgende dag zelfs al weer naar school in de middag 😂

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ben meerdere keren onder narcose geweest, en heb het nooit vervelend gevonden; je valt echt letterlijk in een diepe slaap. Ik werd ook zo wakker, alsof ik echt heeeeerlijk diep had geslapen. Natuurlijk wel wat moe enzo, je moet even bijkomen, maar ik ben nooit misselijk geweest ofzo.
    Zet 'm op!!

7. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik ben twee keer onder narcose geweest. Een keer met spoed (abces in borst) een een keer voor mijn voeten. Beide vielen mij erg mee en ben blij dat er zoiets als narcose bestaat. Maar ook ik dacht beide keren, terwijl ik naar de operatiekamer werd gebracht, aan het ergste. Maar dat hoort er nu eenmaal bij. Was wel beide keren emotioneel bij het wakker worden omdat ik beide keren over mijn zoontje had gedroomd.

8. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik heb er 6 in een keer uit laten halen waarvan 4 verstandskiezen en die moesten eruit gesneden worden.. Is zo gepiept..

9. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Omdat ik een onwijze angst heb voor de tandarts is bij mij gekozen voor een volledige narcose om mijn verstandskiezen te verwijderen. Ik ben net zo bang voor de narcose als voor de tandarts maar koos toch voor de narcose want dan hoefde het nog niet zo snel en kon ik het uitstellen ofzo haha... Het was hel, het erin rijden en de prik krijgen die ik helemaal vanaf mn arm omhoog voelde gaan in mijn hoofd en dan mn bewustzijn verliezen...

En ik werd wakker... Het viel allemaal zo mee, had echt geen idee waarom ik deze angst ontwikkeld had, de pijn viel mee, herstel viel mee en eigenlijk viel alles me heel erg mee.

Hopelijk heb je hier wat aan, ik weet waar je naartoe gaat namelijk maar weet ook dat het mee valt en dat het erger lijkt dan dat het is.

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    #10 zonnetje2015, 5 feb 2017
    Laatst bewerkt: 5 feb 2017
    Hier al vaak onder narcose geweest. Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Je valt in een diepe droomloze slaap en krijgt helemaal niks mee.
    Sterkte

11. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik ben heel vaak onder narcose geweest. onder andere voor het trekken van 3 verstandskiezen. viel me ontzettend mee! hoe je reageert op narcose is heel verschillend per persoon. maar ik denk dat je gerust mag zijn dat je er wel uit komt. ze checken niet voor niets van te voren je gezondheid. ;)

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier 1x narcose gehad (na de bevalling) en dit is me alles mee gevallen hoor. Vond het niet bij mijn baby kunnen zijn erger..

13. Ansji

Ansji Niet meer actief

Mijn verstandskiezen zijn ook onder narcose getrokken. Je gaat onder zeil en word voor je gevoel 5 minuten later weer wakker, maar dan zonder je verstandskiezen. Je bent dan nog suf dus moet dan nog even blijven liggen. Daarna kun je gewoon naar huis. Stelt echt niks voor dus.

Let er wel op dat je goed spoelt volgens de voorschriften die je meekrijgt en goed koelen met zo'n coolpack! Die kun je gewoon bij de kruidvat kopen. Anders zie je er binnen een dag uit als een hamster...

Sterkte en succes dinsdag 😊

14. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Nou meiden ik mag me om 8.45 pas melden.
    Helaas kon de vrouw niet vertellen hoelaat ik ook daadwerkelijk geholpen gaat worden en hoelang het duurt voordat ik weer terug ben op de afdeling.
    Hoop dat ik niet weet veel hoelang knock out ga voor 3 kiezen !!!!
    Vanaf 24.00 niks meer eten of drinken.
    Krijg medicijn tegen misselijkheid en al iets om voor de operatie wat rustiger te worden ( besproken met anesthasie)
    Ook aangegeven of ik aub me bril op mag houden want ben zwaar slechtziend zonder bril of lenzen.
    Proberen zo veel mogelijk afleiding te hebben vanavond.
    Kinderen gelukkig bij mij moeder morgen ochtend tot na het avond eten.

15. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik werd na de bevalling met spoed geopereerd onder narcose. Ze hadden me niet eens verteld dat ik geopereerd moest worden en dat ik onder narcose moest, dus ik had ook niet de optie om me daar druk over te maken. Maar ik weet wel dat, toen ik wakker werd, ik het gevoel had dat ik heerlijk lang en diep had geslapen. Ik vond het dus een prettige ervaring! Succes morgen!

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Meerdere keren onder narcose geweest. De meest recente keer Was met mijn bbz. Ik Had het vooral superkoud nadat ik wakker werd. Ze hebben zo'n wamteblazer onder mn dekens gezet. Dat was heerlijk. En ik wilde stoer doen dus een half uur later stond ik alweer naast mn bed omdat ik het anders zielig vond voor mn man...Dat Was niet echt een succes haha.
    Verder valt het mee hoor. Op de OK stellen ze je wel gerust. Ze kletsen met je en halverwege je zin val je zo in slaap.

17. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Gelukkig is alles helemaal goed gegaan!
    Heb geen pijn in me mond wel last van narcose middelen.
    Bloedneus van nasale tube
    Pijn in me armen
    Lichtelijk nog suf en diarree

18. Ansji

Ansji Niet meer actief

Fijn dat het goed is gegaan 😊. Heb je dat ook weer achter de rug!

Deel Deze Pagina