Baby bijna 1 jaar lust geen brood en geen pap

Discussie in 'Voeding' gestart door Sasha2, 31 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sasha2

Sasha2 Lid

18 jan 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik zit een beetje met me handen in het haar, de kleine man van bijna 1 jaar lust geen brood en ook geen pap! Wat kan ik als alternatief geven voor de lunch? Ik bied het elke keer wel aan maar het is gewoon een strijd elke keer...

Zijn voedingsschema is nu:
    ochtends fles 240ml
    tussendoor 200 gram fruit + water
    lunch (proberen brood) en een fles van 200ml
    tussendoor koekje + sap
    avondeten 150 gram groente 100gram aardappelen en 50gram vlees en een 120ml toetje

Het cb zegt dat ik de fles moet laten vallen van de lunch en dat tie dan wel ze boterham gaat eten maar dit is niet het geval! Hij wil ze fles in de middag ook graag en drinkt hem helemaal leeg!
    Wat moet ik nu doen?

Groetjes Sasha

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt ook op andere manieren aan je granen komen hoor, bijvoorbeeld door crackers of knackebrod of door (zilvervlies)rijst.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Je hebt zowel brood als pap in verschillende smaken. Ik weet niet wat je al geprobeerd hebt?
    Hier viel de appelvariant bambix vanaf 6 maand erg in de smaak en was het erg wennen toen we op de smaakloze 8+ overgingen, maar na een weekje mengen was dat over.
    Zo kun je met brood maar vooral ook broodbeleg ook varieren natuurlijk. Gewoon met boter, of appelstroop of Zonnatura jam.

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    en zelf zijn brood laten eten? of heb je dat al geprobeerd?

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    - Tosti
    - Geroosterd brood
    - Volkoren cracotte/cracker oid
    - Volkoren pasta
    - Zilvervliesrijst
    - Wentelteefje
    - Pap met fruit er door

Wat als je het op een ander tijdstip aanbiedt? Bijvoorbeeld als ontbijt en dan met een kleinere fles?
    Bij 1 jaar zul je toch wat zuivel af moeten bouwen. Het advies is dan 300cc zuivel/dag en dat is inclusief kaas,yoghurt,melk etc.

Ga er eigenlijk vanuit dat je je kindje zelf laat eten bij 1 jaar??

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik lees even mee. Die van ons is 1,5 jaar en lust ook geen brood. Na een paar hapjes gooit ze het op de grond. Keer op keer op keer. Crackers en zo idem dito. Wij geven dus twee warme maaltijden. Doet ze het prima op, maar een boterhammetje tussen de middag zou zo onderhand wel handiger zijn.

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Volkoren ontbijtkoek, crackertje, of af en toe eens een bruin bolletje?

Afwisseling is hier het codewoord, alle dagen alleen bruine boterhammen wil mijn dochter ook niet :)

8. Sasha2

Sasha2 Lid

18 jan 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb alle soorten pap uitgeprobeerd maar niks vind hij lekker en gaat gelijk kokhalzen. De fles tussen de middag moet ik inderdaad afbouwen maar als hij voor de rest niks binnen krijgt dan eet hij moet de lunch helemaal niks dus daarom nog de fles. Het brood zelf laten eten heb ik ook geprobeerd, hij neemt een paar hapjes en spuugt het uit en gooit hij het op de grond. Een cracker eet hij wel en een half broodje met pindakaas maar meer ook niet. 'S morgens wil hij helemaal geen brood dus ben nu begon met yoghurt met muslie en dat gaat wel goed..

9. adi

adi Niet meer actief

Maar mousli met volle yoghurt is een prima ontbijt.

Verder zou ik stoppen met wegen van maaltijden, want hoe weet je dat je 200 gram fruit geeft?

10. Sasha2

Sasha2 Lid

18 jan 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat ik het nog pureer in een maatbeker...maar meestal is het wel 1a 2 stuks fruit

11. adi

adi Niet meer actief

Maar daar zou ik echt mee stoppen met 1 jaar, ook met het avondeten. Het kan zijn dat ze geen brood wil omdat ze nog niet goed gewend is om om te gaan met het structuur van voeding, met het kauwen en verwerken van happen in de mond.
    want met allen happen/slikken en flesdrinkren ontwikkelen de kaken zich onvoldoende om goed te kunnen kauwen. Geef haar lekker stukken fruit, broodjes in de hand (bijv in kinderwagen), s avonds met de pot mee opscheppen enz.

12. Sasha2

Sasha2 Lid

18 jan 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft wel brood gegeten hooguit 1sneetje want ik heb ook een logopedist aan huis gehad want ik dacht ook dat het daaraan lag maar dat is niet zo want hij eet gewoon stukjes van een crackers of koekje en de 12maanden potjes gaan d'r ook gewoon helemaal in zonder problemen..

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Yoghurt met muesli (ongezoet, dus geen crueslizooi) is prima om je granen en vezels binnen te krijgen.
    En Nederland is maar een van de weinige landen in de wereld die 2 broodmaaltijden op een dag kent. Geef hem gewoon groente tussen de middag als hij dat wel eet! Natuurlijk niet meer pureren he!

14. Sasha2

Sasha2 Lid

18 jan 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik pureer het niet helemaal glad er zitten behoorlijke stukken in hoor!! Maar als ik het gewoon zo geef zoals wij het eten... Wil hij het niet en gooit het op de grond en dan eet hij dus helemaal niks

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat is misschiej toch omdat hij niet bekend is met die structuur...
    Ik zou echt niet meer pureren hoor...
    Als ze honger hebben eten ze echt wel

16. Sasha2

Sasha2 Lid

18 jan 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet woensdag naar de kinderarts, ik overleg het wel even met hem. Als hij het eten in zijn handjes heeft vind hij het ook vies, dus het moet met de lepel geven worden!

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Sasha, ik herken je problemen helemaal hoor. Die van ons gaat gewoon nog steeds braken bij het eerste de beste stukje, maar crackers en een paar hapjes brood dat ze zelf in de hand heeft, gaan wel. En dingen afhappen kan ik ook vergeten, bij vieze handen gruwt ze en gooit ze alles op de grond. Ook als ze honger heeft. Sommige kinderen hebben er echt meer moeite mee dan andere. Wij zijn ook door een logo begeleid, maar het hielp niet echt. Ik heb het maar een beetje losgelaten en neem aan dat ze het op een geveven moment zo zat is om gevoerd te worden dat ze vanzelf wel dingen gaat pakken. Nu bied ik het alleen aan, zo nonchalant mogelijk :).

18. geennaam

geennaam Lid

9 mrt 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn het gewoon steeds blijven aanbieden. Lieten haar zelf ermee aanrommelen en stopten af en toe zelf een stukje in naar mond. Langzaam aan ging ze meer eten.

Ze hebben trouwens ook van de bambix een soort van cruesli/meusli. Die kreeg ik toevallig op de 9 maanden beurs

Wij merken nu naarmate ze ouder wordt dat het vooral het zelf doen is als ze niet wil eten.

19. Sasha2

Sasha2 Lid

18 jan 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft vanmiddag 3kwart broodje pindakaas op dus aan de structuur ligt het niet, misschien is het ook de afwisseling. Ik blijf het aanbieden en zal zelf wel weer meer gaan eten!

20. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Inderdaad gewoon blijven aanbieden, hij gaat er vanzelf meer van eten. En probeer ook gewoon wat af te wisselen...
    Een volkoren cracker is een prima alternatief en yoghurt met muesli ook. Zitten genoeg vezels in!

Verder ben ik het eens met Adi, zou bij 1 jaar echt niet meer gaan pureren. Gewoon stukken voor hem neerleggen en laten rommelen... In eerste instantie zal ie misschien niks of weinig eten, maar hij moet er helemaal aan wennen natuurlijk. En of je daar nu mee begint of over 2 maanden, dat blijft hetzelfde...
    In 12 maanden potjes zit nou wel iets aan structuur, maar het is nog steeds een prakkie natuurlijk en makkelijk weg te slikken.

Maar fijn dat ie z'n broodje vanmiddag wat beter heeft gegeten!

Deel Deze Pagina