Mijn dochter is bijna 10 maanden, +/- 75 cm en 9.4 kg. Dit is momenteel ons schema; 07.15 uur Fles 180/6 met 3 scheppen volkoren granen 10.00 uur Tussendoor 1 stuk fruit 12.00 uur 1 broodje met boter en beleg 12.30 uur Fles 120/4 15.00 uur Beker diksap of thee met een biologisch koekje of fruit 17.30 uur Avondeten, groente/aardappels/vlees ongeveer 150 gram 19.15 uur Fles 180/6 met 2 scheppen rijstebloem Ik heb erg het gevoel dat ik haar 'volprop' en vraag me af of we de flessen moeten minderen of misschien de middagfles moeten vervangen door ander drinken. Hebben jullie tips/advies?
Wij hadden ongeveer hetzelfde schema, alleen was de middagfles er af omdat hij die weigerde. Hij kreeg dan thee of een beetje gewone melk uit de rietjesbeker. Schema was hier zo: Eind van de nacht 150cc melk en nog even slapen Ontbijt: 1 boterham met thee uit rietjesbeker Tussendoor koekje/rijstwafel o.i.d. met roosvicee Lunch: 1-2 boterhammen en drinken uit rietjesbeker Tussendoor: fruit, meestal was het toen zacht fruit in stukjes of een beetje geprakt Avondeten: groente en aardappel geprakt, zeker 200 gram en soms wat zacht vlees erbij. Andere gerechten vaak nog grof gemalen. Als toetje een beetje yoghurt. Voor het slapen gaan nog een fles van 150cc. Pap kreeg hij hier niet, vond hij niet lekker. En hij sliep meestal nog maar 1x per dag. Het gevoel van volproppen heb ik niet echt, met 10 maanden leek het schema al erg op ons eigen schema, hij had ook geen vaste tijden, maar deed gewoon alles met ons mee. Had hij genoeg en wilde niet meer was het prima. At hij alles op dan zal hij t wel nodig hebben.