Eten, bad, fles, slapen schema?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ssgerundt, 10 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie schema is met avondeten geven, wanneer in bad (en hoe dat allemaal gebeurt, wassen, spelen...)
    fles geven (doen jullie het of leggen jullie de kleine al op bed en drinkt ze zelf de fles), tanden poetsen, voorlezen... noem maar op.

2. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Leuke vraag, ben ook wel benieuwd hoe anderen dit doen.

Om 17.30/ 18.00 krijgt Nils avondeten, gelijk met ons. het is wisselend of hij zelf eet of dat hij gevoerd wordt, soms wil hij perse zelf eten en andere keren gaat hij alleen maar kliederen.
    Nils gaat altijd 's ochtends in bad. wel eens 's avonds geprobeerd, maar dat was een drama.
    Na het avondeten nog even spelen en dan om 19.00 uur de fles in mama's armen en hij houdt niet zelf de fles vast, zou ik wel willen, maar hij vertikt het, dan tandpoetsen, even een beetje wassen, verhaaltje lezen of liedje zingen en naar bed.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    17.15 eten tot 18.00. Justin eet met de pot mee, aangepast natuurlijk, dus bijv wél zoutloos. Hij krijgt van n lepel van ons. Dan óf nog n half uurtje spelen, óf n kwartiertje en daarna nog n kwartiertje badderen ongeveer. Om 18.30/18.45 krijgt Justin (sinds gisteren) n flesje van 100 cc diksap aangeboden en deze geef ik dan meestal. Justin houdt de fles echt niet zelf vast! ;) Na de fles ga ik liedjes met hem zingen en kiekeboe spelen, of boekjes lezen, ongeveer 10 minuutjes en dan tandjes poetsen wat hij niet leuk vind en naar bed. Wij oeggen hem er in, zeggen welterusten tot straks en gaan weg.

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel eet om 17.00 warm. Dan speelt ze bij ons op schoot/op de bank een tijdje, gaat nog even op de grond spelen en om 18.15 in bad. Dan als ze eruit komt krijgt ze de fles, tanden poetsen en naar bed.
    Voorlezen doen we nog niet, ze wordt er alleen maar heel erg druk van nog. Na een uur slapen begint ze bijna standaard heel hard te huilen. We halen haar cdan even uit bed, troosten haar en dan gaat ze slapen tot 7.00.

5. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Alyssa gaat doordeweeks meestal voor het eten in bad. We eten meestal rond 17.15 uur, en zijn dan meestal rond 17.45 a 18.00 uur klaar. Dan gaat Alyssa nog een klein half uurtje spelen (alleen of met ons). Dan gaan we rond 18.20 uur pyama aantrekken, daarna gaan we beneden een boekje lezen, en dan drinkt ze nog wat water. Daarna tandjes poetsen, en dan ligt ze uiterlijk om 19.00 uur in bed. Muziekdoosje aan, dikke kus en dan ga ik weg.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier gingen ze hooguit eens per week in bad.
    Ze vielen altijd aan de borst in slaap.

7. Ivana

Ivana Actief lid

21 mei 2006
    208
    0
    0
    Rotterdam
    Hier eet Jasmijn ongeveer om 1700-1715 warm eten en hierna spelen we nog wat samen en kijkt ze soms sesamstraat.

Rond 1830-1845 gaan we naar boven en gaat ze lekker in bad (lekker wassen/tandpoetsen en natuurlijk spelen hooguit 10 min) en daarna lekker pyama/slaapzak aan en dan krijgt ze een fles in de schommelstoel bij mama (in haar kamer we gaan niet meer naar beneden) en dan lekker naar bed.

Geen liedjes of verhaaltjes gewoon een dikke knuffel en kus en dan slaapt ze. De laatste tijd valt ze ook nog wel eens met de fles in slaap. En dan kan ik d'r zo in bed leggen zonder dat ze wakker wordt.

Ik heb alleen het probleem dat ze nadat ze de tanden heeft gepoetst dat ze nog een fles krijgt maarja dat is dan niet anders heb het al geprobeerd na de fles te doen maar dat was een drama. Dus dan maar zo.

8. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    17.30/18.00 groenten + yoghurt
    19.00/19.30 fles en dan slapen.

Meestal doen we het badje 's ochtends. Het is nogal een ochtend slaper en op die manier kan ik het uitstellen tot 10.30. Het liefst wil hij al om 9.15 weer slapen. Hij is dan wakker vanaf 7.30!

9. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    17.00/17.30 warm eten (met de pot mee) en toetje
    spelen tot 18.30
    2x per week in bad (ivm ecseem)
    dan schone luier
    slaapzak aan tandjes poetsen en om 19.00 naar bed
    en dan wordt ze om 10.00 wakker

10. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Giovanna eet tussen 16.30/17.00 met de pot mee met ons. Dan gaat ze nog spelen, met ons of zonder ons en dan krijgt ze om 17.45 medicijnen en dan om 18.00 badje in tandjes poetjes in bad, want het is al zon drama bij haar. Dan gaan we op ons bed nog ff kroelen en drinkt ze een flesje melk leeg ( zelf). Leggen we haar samen op bed en slaapt ze tot 07.00/07.30.

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoontje gaat om de dag 's morgens in bad.
    Meestal gaat hij mee onder de douche, twee vliegen in 1 klap :D .

Hij eet gelijk met ons zijn avondeten, om een uur of 17.30u/18.00u.
    Daarna nog even kroelen en spelen en dan rond 19.15 naar boven en schone luier en pyama aan.
    Dan beneden de avondfles, die geeft mijn man meestal.
    Daarna tanden poetsen, een paar liedjes zingen en dan leg ik hem op bed en slaapt hij meteen als een roos.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle krijgt om 17.00 zijn eten.. Later redt hij echt nog niet. Dan eten wij rond 17.30/17.45. Daarna even spelen met papa terwijl mama het badje klaarzet en even rommelt enz. Dan lekker in bad zo rond 18.15. Voordat we met alles (wassen, spelletjes, afdrogen, spelletjes, aankleden, spelletjes) klaarzijn is het 18.45. Dan gaat Jelle nog even spelen (of huilen... :) ) in de box want mama moet een flesje maken... rond 19.00 zijn fles en dan naar bed.

Meestal ligt hij er rond 19.15 in. En hji krijgt sinds gisteren zijn papfles om 19.00 ipv 23.00 en hij slaapt tot ogeveer 7.30. Niet slecht dacht ik zo.. :)

@Ivana: Ik poets Jelles tandjes ook in bad. Anders moet ik weer naar beneden om zijn tanden te poetsen. Wij hebben boven geen water, alleen de dakgoot.. :)

13. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    1/2 6 - 6 uur eten, nog een uurtje spelen en rond 7 uur naar bed. bad doen we smorgens.

14. anita26

anita26 Actief lid

1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    meestal slaapt Thomas van 1700-1800 nog een avondslaapje. Dan om 1830 avondeten. Lekker stoeien en kroelen op de bank met papa en mama. 1930 pyjamaatje aan, nog even spelen en dan zo kwart over acht slapen (tot half negen s ochtends). Geen voorlezen. En badderen hebben we geen vaste dagen of tijden voor. We gaan eigenlijk altijd lekker samen in bad of douchen. Vooral s middags een heerlijk speelmoment voor de kleine en voor mij lekker relaxed! We zitten zo een dik uur in bad!

Deel Deze Pagina