iemand zet bij jou thuis spullen aan de kant vanwege haar dreumes

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 13 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Zet het expres in de lounge omdat ik ook benieuwd ben hoe mensen met (nog) geen kinderen hier tegenaan kijken.

Ow gruwel...heb dit bij mij ook al eens meegemaakt maar nu zag ik het gebeuren terwijl ik bij iemand anders op visite was. Wij zaten er al een uurtje en onze kinderen waren aan het spelen. Komt er nog meer visite met een meisje ongeveer zo oud als ons zoontje (1,5),moeder komt binnen loop direct naar de salontafel en haalt alles wat er staat eraf. De gastvrouw had er een dienblad met vaasjes staan en er stonden kopjes thee. Alles werd op de eettafel gezet met de mededeling: "de thee staat daar hoor":$

Nou mn klomp brak...die van de gastvrouw (een vriendin van mij) ook want die stond letterlijk met open mond te kijken. Ze is niet zo mondig dus niks van gezegd. Maar vinden jullie dat normaal dat mensen spullen bij iemand anders weghalen voor hun kinderen. Ik vind dat het ieders zaak is als je je kind niet wil leren dat tie ergens af moet blijven maar in andermans huis heb je dan maar beter op te letten. Ik vind dit zo aso om te doen.

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    als dat hier zo zou gebeuren zou ik er zeker wat van zeggen en ik zou het nooit in mijn hoofd halen om het bij iemand thuis op die manier te doen.
    als ze me vragen of ze het misschien even aan de kant mag zetten omdat de kleine nog niet goed van dingen afblijft en het anders misschien over de grond gaat , ja hoor geen probleem dan wil ik wel even wegzetten
    maar mensen moeten niet zo mijn spullen gaan verzetten

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bij de thee kan ik me nog iets voorstellen, maar ik zou dat zelf zo niet doen.
    Ik schuif het naar het midden van de tafel.
    Decoratie bij een ander thuis zomaar verschuiven.....eh nee, heb ik thuis ook nooit gedaan. Hij moet idd leren eraf te blijven.
    Wat zal die vrouw zelf een ongezellig huis hebben :(

4. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik vind dat niet echt normaal en heb zelf ook een grijpgraag zoontje, maar thuis heeft ie ook maar overal af te blijven. Ze kan toch even attenderen dat je goed op de thee moet passen omdat haar kind zo grijpgraag is. Hier staat trouwens van alles op grijphoogte en hij zit eigenlijk bijna nooit ergens aan.

5. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Ach, ligt eraan op welke manier het gaat. Zoals in jouw voorbeeld zou ik ook niet van gediend zijn.
    Maar als het desbetreffende kindje (of dat nou de mijne is en ik dus bij iemand anders ben of andersom) herhaaldelijk steeds overal aan gaat zitten of van tafel pakt, en tig keer corrigeren niks uithaalt, dan zou ik het geen probleem vinden als er iets weggezet zou worden. Maar dat zou ik dan zelf in ieder geval wel even vragen, zo van: vind je het goed als..........?

6. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Mee eens, dan maar een keer extra mopperen of het kind verplaatsen naar een plek waar ze wel kunnen spelen. Ik kan me wel voorstellen dat het wat naar het midden geschoven wordt, maar ook dat vraag je even op een ander.

Wij zijn onze zoon nu aan het leren dat de salontafel niet is om te spelen, geen auto's of wat dan ook erop. Wil ook niet dat hij dat bij anderen doet.

7. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Misschien als moeders er zelf naar vraagt of ze het even aan de kant mag zetten, zou ik er minder problemen mee hebben dan dat ze zo binnen walst en alles van mijn tafel af zou trekken.
    Maar ben zelf ook niet zo mondig. Dus zal er denk ik ook niets van zeggen.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Ik heb niet zo snel last van anderen. Of een mening erover.

Ik zou het niet zo snel doen. Maar in geval van hete thee vraag ik wel of die weg mag..of of dat ze mee willen opletten.
    ik heb drie koters en de jongste is 14 maand. Ik kan niet op iedereen tegelijk lettem. En met thee. Als dat mis gaat, gaat het echt mis.

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Nou.. Dat zou werkelijk waar nooit in me zijn opgekomen :$ Je kunt je eigen kind toch in de gaten houden en corrigeren als hij/zij ergens aankomt :(

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ligt er een beetje aan. Drinken etc niet maar kwam een keer bij een kinderloos ouder stel toen mijn oudste zoon ook rond de 1,5 was. Nou er stond een half swarovski kerst schouwspel op de salontafel waar mijn zoontje natuurlijk constant omheen bleef draaien. Normaal ging het nooit fout thuis maar wilde toch niet op mn geweten dat hij iets stuk zou maken. Heb dus gevraagd of het goed was dat zij het elders kon neerzetten. Het was ook een beetje een rare situatie daar, een ongemakkelijk bezoekje.. erg dichte familie waar ik geen contact mee had, 2 honden in huis die hyper waren van de kinderen en gastheer en vrouw die rookte als een ketter terwijl ik 7 maanden zwanger was.

11. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze zal zich er niet van bewust zijn geweest dat je altijd eerst even moet vragen of de spullen aan de kant mogen...
    Hier iemand (nog even) zonder kinderen maar ik vind het inderdaad ook niet netjes om zomaar iemands spullen weg te zetten.
    Naast het feit dat ik gewend ben van huis uit en bij familie/vrienden om kleine kinderen van jongst af aan al te leren niet zomaar aan spullen te komen.
    Ja toch? Als je anderhalf bent kan je toch een beetje begrijpen wat "Nee" betekend? In mijn omgeving wel in elk geval.
    Dus ik snap je verbazing over deze actie.
    En dan moeten de volwassenen naar de eettafel lopen voor hun thee omdat een dreumes niet wordt gecorrigeerd lijkt het wel, haha, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

12. Logan

Logan Niet meer actief

Nou ik denk dat ik niet echt blij ben als visite ongevraagd mijn spullen gaat verplaatsen.
    Ik heb natuurlijk niets voor kinderen in huis en omdat ik dus ook weinig ervaring heb kan het zijn dat ik iets over het hoofd zie. Als je dat dan even vraagt vind ik hele hoop prima. Zolang niet mijn hele interieur op de schop gaat dan ;)
    Wat betreft die thee, tja ik ga niet al mijn visite heen en weer laten lopen voor hun drinken. Dan vraag ik je toch echt je kind gewoon in de gaten te houden.

13. Janna

Janna Fanatiek lid

Zoals jij het beschrijft heb ik het nooit gedaan. Ik zou ook niet mensen hun eten en drinken bij hen vandaan plaatsen. Mijn dochter heeft gekukkig al jong geleerd om van de kopjes op tafel af te blijven.

Mijn dochter was/is echter té ondernemend om haar te leren dat ze helemaal nérgens aan mag komen. Ik heb wel eens aan een gastvrouw gevraagd hoezeer ze aan dat mooie vaasje gehecht was, en erbij uitgelegd dat ik niet kon garanderen dat ie heel bleef. Was niet erg, geen emotionele waarde, maar als het bijv. een erfstuk had blijken te zijn, had ik wel gevraagd/gezegd dat ze hem misschien beter even ergens anders kon zetten.

Ook heb ik op een verjaardag wel eens alle laaghangende touwtjes van vouwgordijnen hoog gehangen. (Hingen zo laag dat ze op de grond lagen.) Het was mooi weer en iedereen zat buiten, ik ook. De kinderen liepen echter wel steeds heen en weer tussen binnen en buiten, dus ik kon haar binnen niet steeds in de gaten houden. Ik wilde dat ze zich daaraan niet kon wurgen en dat ik haar met een gerust hart een paar minuutjes naar binnen kon laten gaan. Ze was toen ook 1,5.

14. Mv6

Mv6 Actief lid

9 jun 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet erg vinden! Misschien weet de ouder dat ze het anders stukmaakt/omgooit oid vind ik dit een prima oplossing!

15. Amare

Amare Niet meer actief

Dreumes erbij of niet, ik zou het zoiezo niet fijn vinden als mensen ineens mijn spullen gaan verplaatsen.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Haha zo moeder zo kind!? :D kind kan niet van andermans spullen afblijven maar de mama ook niet. ;)

Als iemand het zou vragen zou ik het wegzetten maar wel met een soort van subtiele tegenvraag van hoe het komt dat het kindje dat nog niet heeft geleerd (hangt er van af hoe oud het kindje is natuurlijk)

Ons zoontje luistert goed en blijft overal wel goed van af. Alleen van glazen drinken afblijven gaat nog een beetje moeilijk maar dat is het dan ook en dat komt ook wel

En ik zou het heel raar vinden als iemand gewoon onze spullen verplaatst. Zoiets doe je gewoon niet. Vragen oke en helpen met verplaatsen ook oke maar gewoon binnenkomen en alles verplaatsen? Neen!

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Heb dat zelf ook eens meegemaakt dat bij mij alles van de salontafel afgezet werd, heb het per direct terug gezet en duidelijk gezegd dat ik dat niet prettig vindt en dat ze maar moet zorgen dat haar kindje leert van dingen af te blijven.

Dingen wat naar het midden verplaatsen vind ik niet erg maar mensen moeten echt niet aan mijn spullen gaan zitten, kan ik zeker niet waarderen! Ik vind dat je je kind maar moet opvoeden en corrigeren als hij / zij aan spullen zit wat niet hoort.

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Meestal probeer ik er op te letten en het al weg te zetten voor er visite komt. Anders volgt er op een 'Mag ik..' of 'Kun jij..' altijd een ja hoor, natuurlijk!

Als iemand ongevraagd m'n spullen gaat verplaatsen, verplaats ik diegene naar de voordeur. Daaaag!

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Mee eens, het was wel zo netjes geweest als ze het had gevraagd. Hete thee vind ik niet op een lage salontafel, horen wanneer er zulke kleine kinderen bij zijn, een ongeluk zit in een klein hoekje.

20. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    hahaha, ik zou met mijn peuter waarschijnlijk wel even hebben gevraagd, maar wel met een ondertoon dat ik het erg op prijs zou stellen.
    En als mensen het niet op prijs stellen, dan is dat jammer! Liever een gepikeerd iemand dan een verbrand kindje!

Zelf heb ik het ook nooit erg gevonden als andere dat voor hun kindje bij mij deden.

Deel Deze Pagina