Benieuwd of er meer mama's zijn met herkenning. Leuk om ervaringen te lezen Hier een dame van bijna 14 mnd. Sinds een maand loopt ze langs de meubels, hartstikke leuk maar volgens mij is er nu pittige fase aangebroken, in de zin van ik wil meer dan ik kan . Ze zoekt mij de hele dag op om vervolgens aan mij op te trekken en mijn handen te zoeken. Met een trots koppie stapt ze dan de woonkamer rond. Ik hou m'n handen laag zodat ze zelf balans moet zoeken, dit gaat best goed. Met weinig steun stapt ze rond. Na 2 rondjes wil ik haar weer neerzetten, maar dan wordt mevrouw boos en gooit ze zich achterover haha. Of we stappen door de kamer en ze stapt naar de loopfiets (4 wielen) en maakt duidelijk dat ze er op wil. Haar beentjes komen nog niet bij de grond dus wat is dan leuker om je als een prinses te laten rond rijden . Helaas komt daar ook een einde aan haha. Ze kan zich trouwens als mama uit zicht is . Ze begint zich nu aardig met de loopkar te redden maar mama heeft de voorkeur nog haha. Ook kan ze tijdens verschonen en aankleden enorm boos worden. En tijdens het spelen als iets niet lukt begint ze om zich heen te maaien zodat alles op de grond valt. Soms denk ik help waar is is m'n kleine rustige bolletje hihi, maar voornamelijk is het enorm genieten. Heerlijk dat glunderende koppie als we rondstappen of als ze op het fietsje zit. Uit ervaring van m'n oudste dochter weet ik dat het zo snel gaat, over een paar maandjes stapt en loopfietst ze zelf door de kamer
Dat herken ik ook toen ze nog niet bij de grond kon met benen met loopfiets. Of gaat ze zelf in loopwagentje inklimmen en zitten roepen zodat we haar rondrijden. Duurde vanaf 10mnd tot 12mnd dat. Daarna niet meer ze is nu bezig met andere dingen zoals rennen, verstoppen, eetstoel stokke pakken, inklimmen , slabbertje om zelf doen en zitten wachten tot eten klaar is. Alle kleding die ligt nietin kast gaat in wasmashine, knoopje aan en draaien haha. Ze verstopt zich soms achter gordijn zo zie je benen maar ze denkt nee niemand ziet mij of gaat onder bed met hoofd maar onderlichaam buiten zo grappig. Ook haar bezigheid nu is op salontafel of bank inklimmen ervanaf springen. Loopfiets kan ze nu zelf in en uit en lopen maar vind niet zo leuk eigenlijk. Ze vind meer leuk om iets te dragen en hoe zwaarder of onhandiger hoe beter. Misschien als we haar met 2 jaar wishbone geven zal die ze leuk vinden. Dat maaien met armen speelgoed gooien is hiet ook vaak. Soms bouwd ze toren of sorteert houten kralen in doosjes maar ineen lukt iets niet of maakt ze fout dan gaat alles van tafel. Hier heeft ze ook vaak driftbuien als niemand begrijpt wat ze wil. Soms pakt ze mij hand en brengt mij ergens naar toe zo laten zien dat ze wil koekje uit kast zet ze mij naast kast en wijst op kast en zegt: geef die! Met commando toon J. Ook als ze op haar zit wensterbank wil brengt ze mij heen en gaat proberen daarop klimmen zodat ik snap wat ze wil. Het is echt schatje en het gaat erg snel!! Buiten in speeltuin loopt ze eigenwijs waar ze wmaar wil, klimt op rekken en toestellen, gaat zelf kindjes opzoeken spelen, klimt op wip en gaat zo zitten wachten zodat haar iemand wipt. Geniet van je dochtertje! Ikzelf vind persoonlijke 1 jaar+ echt een gewdige tijd!! Ze zijn dan zo zelfstandig en slim dat rlke dag vetbaasd je je steeds weer dat is echt geen baby meer!
Ik heb geluk dat mijne meteen met 12 maanden losliep en vanaf 14 maanden nu ook echt door het huis/tuin/buiten rent Hier liet ik haar nooit aan mijn handen lopen maar wel natuurlijk langs de bank/meubel. Ze kon vanaf 13 maanden opeens makkelijk op haar loopfiets (ook 4 wielen) en nu loopt ze daar ook regelmatig mee (hoop voor je dat je kindje snel opeens veel groeit haha) Ze is ook enorrrrm trots als ze 't traphekje dichtdoets etc, meteen de grootste grijns Maar nog een paar centimeter en ze kan hem ook open doen..Wat ze nu sinds 2 maanden doet is het volgende: ze zit in de wasmand en wilt dat we haar urenlang doen schommelen en dan "Row row row the boat" zingen, maar meisjes van 15 maanden en 11 kilo worden na een paar minuten mega zwaar! En meteen gillen als we stoppen Qua aankleden etc hadden we ook de meeste drama maar sinds een paar weken doet ze zichzelf nu (half) aankleden en we kleden haar nu staand aan, ze heeft geen hulp nodig om te gaan staan en ze slingert niet, heeft een goede balance