Eten/drinken in de auto geven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kaala, 9 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Wij hebben laatst een auto reis gemaakt van 12 uur, met uiteraard de nodige stops.
    Tussendoor in de auto gaf ik hem gewoon brood etc, ook drinken, dit ging prima.
    Ik zat wel naast hem.

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Absoluut niet!

Met eten is er verstikkingsgevaar. Stel je eens voor dat je ineens heel hard moet remmen, het kind ergens van schrikt of dat je een aanrijding krijgt en je kind heeft de mond vol...

Met drinken in een fles/rietjesbeker/bidon of wat dan ook, is het gevaarlijk omdat het een los voorwerp, lees projectiel bij een aanrijding, in de auto is.
    Bij een aanrijding met 30 km/u weegt een drinkfles evenveel als 2 bakstenen; je kunt je wel voorstellen wat er gebeurd als die fles tegen het hoofd of lichaam van je kind vliegt:

BEWARE OF THE HIDDEN PROJECTILES IN YOUR CAR

When a car crashes it comes to a very sudden halt, but any loose object inside the car will keep moving until it hits whatever is in front of it. The force of this impact is the object's weight in pounds, multiplied by the speed that the car was going at when it crashed, in miles.
    That means that in a 30mph crash, an unrestrained dog becomes the weight... of a small hippo, a loose booster seat will weigh the equivalent of two washing machines, and the little cup of juice that your toddler was holding will hit them in the face with the same force as two bricks...

Please make sure that any loose object is securely tied down. Buy a harness for your dog and strap your older one's empty booster seat in when they're not with you. Give your little one a drink before you leave, and take another one with you for when you get to your destination, but don't let them have it in the car. The same goes for books and toys. They can do without them when they're in the car, they get plenty of entertainment just by looking out of the window.
    And if any of your adult passengers decide to sit behind you without their seat belt on, politely tell them that in the event of a crash they'd be the weight of an elephant...

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Goede info kusjesmama, zet me weer aan het denken!

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Jeetje nooit over na gedacht eigenlijk. Mijn dl eet en drinkt ALTIJD in de auto. Dit is nl de enige manier om een beetje een aangename rit te hebben

5. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heel eerlijk had ik verwacht dat er een discussie zal ontstaan maar de meeste geven dus sowieso drinken in de auto, en ja ik zit sowieso tijdens een lange rit altijd naast haar (sowieso voor gezelligheid)

Bedankt voor de info trouwens, kusjesmama. Maar geldt dat dan ook niet voor een boekje of een speeltje of (als ze wat ouder zijn) een ds ofzo? Voor de aanrijding dan vooral.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Idem. Ik geef haar nu niet bepaald een potje groenten met een vork, maar een droge boterham of droge koek eet ze gewoon wel ja.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

In de auto drinkt ie uit een bidon en voor eten stoppen we, heb 'm eens de helft van m'n krentenbol gegeven onderweg en ging goed hoor maar het voelde niet goed zeg maar...

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL

Nee natuurlijk geen hele maaltijd, maar idd een boterham of iets in die richting, koekjes hier trouwens niet in de auto. En drinken in een tuitbeker idd.

9. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja, dat geldt voor alle losse objecten in de auto.
    Vroeger toen de mensen nog een wc-rol met zo'n leuk gebreid hoedje erover op de hoedenplank hadden staan, nooit gehoord dat een wc-rol dodelijk kan zijn bij een aanrijding? ;)

Als je ziet hoeveel losse rotzooi sommige mensen in hun auto hebben liggen... echt heel gevaarlijk!
    Stoelverhogers bijvoorbeeld, moet je ook altijd met de gordel vastzetten als er geen kind in zit. Doen veel mensen ook niet.
    Je moet het maar allemaal weten idd ;) Dus bij deze weten weer een paar mensen het als ze dit lezen.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.675
    113
    Goed dat je het nog even noemt Kusjesmama. Je hebt meteen weer inspiratie gegeven voor een blogpost over veiligheid in de auto op vakantie, thanx!

On topic: ik geef zelden iets te eten in de auto, inderdaad omdat ik het eng vind. Heel soms een rietjesbeker drinken, maar dat ga ik ook niet meer doen nu ik er bij nadenk. Mijn dochter zit in een achterwaartse stoel dus ik kan er sowieso niet bij als ze iets laat vallen of knoeit.

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik geef mijn dochter wel eten en drinken in de auto, maar zij is ook bijna 2. Als baby in de maxicosi heb ik haar wel eens wat brood gevoerd, maar dan als we nog in de auto zaten bij een tankstation oid, niet als we vol op de snelweg reden. En dan hield ik haar wel goed in de gaten.
    Nu zit ze in een kinderstoel, gewoon rechtop, en dan geef ik haar wel gewoon eten en drinken. Als ik alleen met haar in de auto zou zitten zou ik haar alleen drinken geven, maar als mijn man rijdt heb ik iets van; als er iets is, dan gesp ik mijn gordel los en werp mezelf naar achteren desnoods, maar overleven zal ze het dan ;).
    Het is op lange reizen niet altijd te vermijden, zeker bij mijn dochter niet, want ze eet echt heel langzaam.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier krijgen ze hooguit als we echt lang moeten rijden. Een pakje sap maar verder niet. En als de pakjes leeg zijn gelijk in de stoel organizer terug. Eten doen we niet in de auto.

13. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Huh je haalt ze uit de stoel of lees ik dat verkeerd?

Deel Deze Pagina