eten en drinken, geen tijd voor gehad! Ik werd wakker om 11 uur 's morgens en ben toen gaan douchen om half 12 begonnen de weeen en om 15.18 uur was Kyra er. Dus ook een bevalling op nuchtere maag! Moest daarna ook echt nog iet aan eten denken, geloof drinken ook niet echt, maar toch wat slokjes water gehad.
toen de weeën begonnen om de 10 a 15 minuten at ik nog gewoon. Toen ze heftier werden en om de 3 a 5 minuten kwamen zat ik vette patat te eten.. daarna duurde het nog 24 uur tot JEsse werd geboren maar heb in die tussentijd niks meer gegeten en af en toe slok water meer niet o jawel paar winegums tegen de vieze smaak! Om 1700 is Jesse toen geboren om 20.00 at ik voor het eerst een boterham en die kwam er meteen weer uit haha. Pas de volgende ochtend heb ik weer gegeten.
Ik heb na de ruggenprik nog een boterham gegeten met een kop thee. Kreeg die boterham wel met moeite binnen. Maar was achteraf wel blij dat ik het op had gegeten. Na het eten voelde ik me een stuk energieker en door de ruggenprik voelde ik geen pijn meer. Zo had ik weer de tijd om me op te laden.
ik heb niet eens tijd gehad om aan eten en drinken te denken. ik werd smorgens wakker en toen dacht ik dat ik voorweeen had en toen braken mn vliezen. mn weeen waren bijna direct heel heftig en na 5uurtjes had ik mn meisie op mn buik liggen. ik heb ook mn bevalling op een nuchtere maag gedaan. na mn bevalling heb ik beschuit met muisjes gegeten, na het douchen een broodje met appelstroop en als avondeten had ik 2broodjes filet americain. liefs doris
Bidon flesje spa blauw, geen gesmeer met rietjes en niemand hoeft je daar bij te helpen. Ik zou wel wat sultana's of zoiets in je tas doen, niet voor jezelf maar wel voor je man of iets anders dat je al klaar kan leggen.
Ik had een paar flesjes AA-drink bij me (voor zowel mezelf als mijn partner), smorgens wel een boterham met stroop en kaas gegeten (limburgse roots), verder een ziekenhuismenu voor mijn neus gehad waar ik tussen de weeen door wat hapjes van heb genomen (aardappelpuree en bloemkool). Ik wist vooraf wel zo´n beetje waar ik aan begon (dat het welles heeeel de dag kon gaan duren) en uiteindelijk heeft het van maandagochtend 7.15 tot dinsdagochtend 6.40 geduurd, was dus wel blij dat ik tussendoor iets gegeten had. (ik houd van eten dus het was ook afleiding tussen pijn opvangen door...) Verder tussendoor paar slokjes koffie gehad (viel niet zo goed...) en veel slokjes water gedronken. En achteraf ook beschuit met muisjes (EN ook die van mijn vriend!)
denlk dat het er vanaf hangt hoe je bevalling verloopt, hoe lang het duurt enzo. ik kon niks binnenhouden, maar toen ik eenmaal een ruggenprik had, heb ik nog 4 broodjes gegeten, vruchtensap, en heeeeel veeeel water gedronken. blijkbaar was ik na 20 uur (zo lang was de bevalling al gaande) toch best uitgehongerd maar voelde ik dat pas toen de pijn even weg was. uiteindelijk kwam alles er alsnog uit bij het laatste stuk van de bevalling, maar dat hebben denk ik veel vrouwen als je heel veel pijn hebt heb je vaak niet zoveel zin in eten, maar ik had wel enorme dorst. maar dat kregen we dus allemaal in het ziekenhuis. wat wle handig is, als de bevallign heel lang duurt (de ontsluiting) krijg je niet altijd goed te eten en drinken in het ziekenhuis, dan kan het wel handig zijn wat mee te nemen van thuis! wij waren pas op de verloskamer voorzien van brood en vruchtensappie, op de andere afdeling kreeg je vrijwel niks! (en je weet nooit hoe lang een bevalling duurt...)
In 3 uur bevallen, alleen wat water gedronken maar daarna....... Lag in het z'huis dus eerst beschuit met muisjes, toen 2 bruine boterhammen met kaas en yoghurt. Toen mijn warme maaltijd en eenmaal terug op mijn kamer stond m'n ontbijt er nog en dat ook nog opgegeten. Wat een honger had ik!
Maar een ziekenhuistas kun je ook nodig hebben op het moment dat je bijvoorbeeld om wat voor reden dan ook wordt opgenomen in het zkh, maar nog niet echt gaat bevallen! Dan is het toch wel prettig om iets te eten te hebben hoor. Ik heb na mijn ks ik weet niet hoeveel van die Liga Energy koekjes met chocola op zitten schransen! En Gatorade voor de dorst. De dag dat ik werd geopereerd, was ik nl al vanaf 20:00 uur de vorige avond nuchter, ivm geplande ks. Geen slokje water, niks dus. Maar ik werd pas na 16:00 uur geholpen. Lag dus die hele dag op apegapen te wachten in het ziekenhuis. Ik had echt zowat een appelflauwte tegen de tijd dat ze me gingen opereren. Na de operatie (niet direct erna hoor) had ik me toch een honger! En was ik blij met mijn koekjes en drinken. Dus zou toch maar iets te eten inpakken, voor je weet maar nooit!
Toen de weeën waren begonnen en ik nog gewoon thuis was heb ik nog wel een boterham gegeten. Maar vanaf dat ik in het ziekenhuis was heb ik er echt geen behoefte meer aan gehad. Heb alleen nog wat water gedronken, maar meer had ik echt niet nodig. Meteen nadat 'ie geboren was had ik wel megahonger!
Wij hadden ook van alles in onze ziekenhuistas zitten. Daar was ik achteraf wel blij mee want we moesten nog 6 dagen na de bevalling in het ziekenhuis blijven (maar goed, anders is alles zo gekocht natuurlijk). Tijdens de bevalling heb ik in het begin, toen ze net mijn vliezen braken wel wat gegeten ( 9 uur 's ochtends) maar toen alles flink op gang kwam door de weeenopwekkers ging dat echt allemaal niet meer. Ze hebben me wel heel veel laten drinken met veel suikers erin maar daar had ik zelf niet om gevragen maar ik had het wel echt nodig. Ik had op dat moment idd wel wat anders aan mijn hoofd... Pas toen Elian er was 's avonds heb ik een paar broodjes en een kop thee op.
Heb bij het begin van de weeën wat bouillon op, en af en toe wat dextro. Verder niets gegeten tot - daar zijn ze weer - de beschuit met muisjes! Ik kon ook weinig verdragen door brandend maagzuur, dat weg was zodra Sverre geboren was. Wel veel slokjes water en limonade tussendoor, ik had ook een ontzettend droge mond van het puffen en ik zweette me helemaal kapot.
hihihi... ik begon om half 6 sochtends en heb savonds gewoon pizza besteld en helemaal opgegeten tussen de weeen door hahahahaha.. en heel veel dextro gedronken (aangelengd met water want vond t te zoet) en niks gespuugd ofzo... en snachts na de bevalling beschuit met muisjes!
heb 1/2 dextro-dingetje gegeten (niet een half pakje ) en verder geloof ik misschien een half glaasje water? Maar mijn tip.. zorg voor kauwgom voor manlief Mijne had de nodige kopjes koffie op... en die lucht kon ik niet verdragen... heb 2 dingen ongeveer gezegd tijdens de bevalling en 1 daarvan was of hij een kauwgommetje wilde nemen omdat hij zo naar koffie stonk
Bij mij waren 's-morgens rond 06:00 uur de weeen begonnen. Ik heb overdag niet zoveel gegeten. 's-avonds had ik toch best wel trek en we zouden boerenkool eten. Ik kon me herinneren van mijn zwangerschapsyoga dat je beter niet te zwaar kon tafelen voor je bevalling. Aangezien je niet weet hoe lang het zou duren besloot ik toch maar een klein bordje te eten rond 18:00 uur. Bij mij zijn mijn vliezen om 20:00 uur gebroken en mijn eten kwam toch echt een beetje omhoog. Ik was echt blij dat ik niet te veel had gegeten. Boerenkool ligt natuurlijk wel zwaar op de maag Dus ik zou aanraden om als je echt trek hebt iets te eten dat een beetje licht verteerbaar is.
Bij mij braken om 0345 de vliezen en een uur later begonnen de weeen om 0839 was Tygo er...heb wat vanille vla op...en even later ook weer uitgespuugd Daarna; BESCHUIT MET MUISJES
8 uur in de ochtend ingeleid en heb die hele dag alleen maar 2 flesjes dextro op, die ik er tijdens de kz weer uit heb gespuugd. Lust het nu ook niet meer.
Hier ook niks gegeten, wel heb ik mijn man tot 2 keer toe ondergekotst ..... Wel gedronken trouwens tijdens de bevalling, 1 of andere cassis limonade van het ziekenhuis. Toen ging ik ook weer kotsen, en dacht mijn man dat ik bloed aan het kotsen was 5 uur na de bevalling (4 uur snachts) kreeg ik ineens hongerrrr! Toen een heerlijk bakje vla gehad. Pas toen ik thuis was, heb ik echt goed gegeten.