Ik ben opgegroeid in een natuurwinkel huis, met kei harde toffees uit de natuurwinkel, die verkopen ze 25 jaar later gewoon nog steeds .
Meeste is al opgenoemd maar ik zat nog te denken aan zonnebloempitten en Tjolk. Ook hier het idee dat bepaald snoep vroeger lekkerder was als tegenwoordig. Pas nog een pak Tjolk meegenomen maar gadver wat was dat smerig. Zo ook de koetjesrepen,invriesijsjes en de lange jannen. Smaakte in mijn beleving vroeger veel beter
Het is vast al genoemd maarr: Croky kraakbeesten en Mn favo was dan het paarse zakje. En frufoo toetjes
oh jaaaa BumBum ijsjes die waren mijn favoriet! En ook die mini ijsjes, yum!, die hadden zo'n laagje aan de buitenkant toch?
@Mariahh @Krulpeterselie in Spanje verkopen ze de Cheetos Chesterballs ook nog. Als we daar zijn op vakantie, gaan er minstens 4 zaken mee de koffer in
Oh god nog even en ik zit hier te kwijlen. Die Kraak beesten. Lange jannen,en frufoo mis ik echt het meest. En z',n shoarma pizza met knoflooksaus en veel cherrytomaatjes erop. Weet alleen niet meer welk merk... ga eens googlen! Oh en je had ook nog van die kleine langwerpige pizza achtige dingen die je in de magnetron of oven kon doen. Die waren ook zoooooo lekker!
Goldstrike, pisang, passoa, flügel, boswandeling: die heb ik allemaal wel gedronken (haha, nu lijkt het net of ik heel veel dronk, maar dat viel wel mee) Bij mijn opa en oma kregen we altijd van die suikerlolly's en koetjesrepen. Dat is voor mij echt nostalgie. Als we gingen zwemmen haalde ik vaak schuimblokken, zure matten en kikkersnoepjes, want de kikkersnoepjes waren maar 5 cent. Kauwgom met plaktattoo's waren populair vanwege de tattoo's. Solero shots waren heerlijk. In mijn tienerjaren haalden we in de pauze regelmatig rumbonen in de supermarkt Gummybeertjes deden we in een glas, dan werden ze 3x zo groot (en smaakten nergens meer naar) Toverballen En waar ik helemaal aan verslaafd was, waren de mexicano chips van Smiths. Echt jammer dat die er niet meer zijn. Ik reed er speciaal voor om omdat er op een gegeven moment maar 1 supermarkt was die ze verkocht. Ook leuk: mijn dochtertje kreeg als kinderijsje bij een restaurant een schatkistje met ijs erin. Dat is ook echt iets van vroeger. Alhoewel ik de popupijsjes en de ijsjes met een kauwgombal onderin of als neus ook nooit zal vergeten
Vroeger toen Lays chips nog van Smits was en daar flippo’s en plaatjes van Star Wars in zaten. Dat was pas lekker!
Wij komen regelmatig in Duitsland en daar zijn veel van de producten uit dit topic nog gewoon te koop. Zo jammer dat je er dan een eindje voor moet rijden...
Misschien niet helemaal van vroeger, maar vooruit. Ik heb ooit op de basisschool eens dropveters met nibbit ringen eromheen getrakteerd.
Wij kregen altijd een ijse als we weeer eens naar oma in het ziekenhuis moesten. Voor ons was de keus dan altijd een "kaas" ijsje. Het klinkt ranzig maar dat was zooo lekker. Dat was echt het enige waardoor we graag meegingen naar het ziekenhuis. En toen werden ze ineens niet meer verkocht helemaal over mn toeren haha. Ook de bumbum ijsjes waren zooo lekker. Die zou ik nu nog steeds echt lekker vinden. De kauwgum steel deed me nooit zoveel. En (dit is minder lang geleden) toen ik op de vmbo zat, 14 jaar geleden toch al wel weer.., hadden ze watermeloen snoepjes in de automaat. Die waren zo lekker! En af en toe nog wel eens gevonden maar dan was de smaak tóch net wat anders