Ruim 36 weken, hooikoorts....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Patrijs1981, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    ....en de hele dag niezen. Ik pies dus 100x per dag in mijn broek :(.
    Wie heeft de tip. Mijn hooikoorts is nog nooit zo erg geweest. Ben er echt naar van.

2. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Ik neem aan dat je hooikoorts of allergie pillen hebt? Mag jer ipv 1 niet 2 slikken per dag wanneer het zo erg is? Ik slik desloratadine, daarbij mag dat... Wat je daarnaast kan doen is de HA vragen om een extra neusspray, werkt vaak nog sneller dan een pilletje. En wat altijd het proberen waard is: de huis tuin en keuken paracetamol. Je lichaam heeft ergens last van en paracetamol kan je lichaam daarin gerust stellen en klachten kalmeren. Nee heb je, ja kan je krijgen. Succes!

3. VSC

VSC Niet meer actief

Geen tip helaas, maar heb er ook enorm last van. Dit jaar veel erger dan vorig jaar, ben er beroerd van. Hopelijk gaat t vannacht even goed regenen.. Ik slik pilletjes maar niks helpt.
    Vannacht met een koude washand in mn gezicht uiteindelijk in slaap gevallen ;)

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Volgens mij mag je geen desloratadine (Aerius) maar wel loratadine (claritine)?

Mijn allergie is niet erg genoeg om er wat tegen te gaan doen, maar had het toevallig gisteren opgezocht op Google (niet aan een arts gevraagd dus).

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik heb geen medicijnen van de huisarts. Normaal kan ik het af met wat je bij de drogist haalt. Ik had iets homeopathisch gehaald wat tijdens zwangerschap mag ( Luffeel), maar helpt onvoldoende.

Ik hoop op regen zodat ik morgen weer wat beter voel ( en mijn broek droog kan houden ;))

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    prevalin mag ook.

7. tdw

tdw Niet meer actief

Ik had reactine omdat de apotheek zei dat dat mocht maar ik hoor verschillende dingen erover dus nu alleen oogdruppels en neusspray maar word er knettergek van! Toevallig vandaag gehoord dat er ook een ander middeltje is... Nog niet uitgeprobeerd :D

Last van hooikoorts? Slik een levende pissebed! | Mens en Gezondheid: Diversen

Als iemand de behoefte voelt om het uit te proberen: ik hoor graag of het werkt!

8. Sabo

Sabo Bekend lid

30 nov 2014
    572
    1
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Juist prevalin!
    Ik zeik ook al weken in mn broek gloeiende gloeiende
    Ik krijg al heel vroeg last van het niezen, dus ben er al een tijdje mee bezig. Nu zelfs spierpijn bij mn ribbenkast!

9. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Ik sluit me aan bij 100x in de broek piesen..en een snotneus waar ik helemaal gek van word..en tot overmaat van ramp begin ik nu ook nog te hoesten

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hmz mijn zoontje heeft last van hooikoorts en vindt daarnaast pissebedden erg interessant, morgen maar eens bij hem uitproberen hahaha ahhh nee :D

@ TS: misschien even aan je ha of bij de drogist navragen wat je nu het beste kunt nemen. Ik heb er gelukkig deze keer helemaal geen last van, maar bij mijn zoontje destijds wel. Dacht dat ik toen ook loratadine mocht gebruiken, maar weet t niet meer zeker.

11. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    loratadine is vrij verkrijgbaar. Dat kan echt helpen.
    Hier helpt het helaas niet voldoende :(

12. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Hey patrijs, jou berichtje zou het mijne kunnen zijn, echt vreselijk hé!
    Hier nog gelukkig aan het werken en binnen betert het toch een beetje, de 1e 2 uur nies ik me te pletter en snotter ik constant maar daarna is't toch wat beter.

Cetirizine mag je perfect pakken, heb ik gaan mijn gyn gevraagd. Ik pak dit niet, want word hier heel suf en slaperig van, en moet helder zijn op mijn werk. En het help niet echt geweldig...
    Oogdruppels kunnen ook geen kwaad, en misschien zijn er wel bepaalde neussprays die je ook mag gebruiken.

Ik hou het gewoon vol door te denken, nog enkele weekjes. En ik zorg altijd voor een mega voorraad inlegkruisjes :D na elke niesbui spurt ik wel naar het toilet, haha.

13. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Hier gaat het helaas de hele dag door. Voel me vandaag echt ziek ervan. Zo even met de apotheek bellen. Vannacht was echt niet leuk. Had gehoopt op regen, maar helaas...inmiddels best pijn in mijn ribben en keel van het niezen :(

Om het broekplassen moet ik dan stiekem ook wel weer lachen en mijn vl kun je zo onderhand opvegen...;). Dus ook hier vliegen de inlegkruisjes er doorheen!

Bedankt voor alle reacties!

14. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Vandaag weekend, ik kan me voorstellen hoe rot je je moet voelen, zit nu ook al heel de dag non stop te niezen, en keel voelt helemaal rauw :(. Heb ook mijn 3e bloedneus gehad van deze week...

15. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Helaas wil de apotheek niets mee geven. :(

Ze willen dat ik eerst overleg met de HA, maar ja, het is zaterdag dus dat gaat niet....en om hier nu de HaP voor te bellen...

16. Mama2be90

Mama2be90 Actief lid

10 jan 2015
    158
    8
    18
    Herkenbaar! Ik mag wel loratidine slikken, maar verder eigenlijk erg weinig. Het enige wat een beetje werkt is iedere dag mijn kleding in de was, de ramen niet open als de wind erop staat, dagelijks alles stofzuigen en wekelijks mijn beddengoed wassen..maar hallo ik heb ook nog een leven ;)

Is indderdaad erg vervelen, ik slaap er ook slecht van dus dan keldert de weerstand natuurlijk ook. Maar goed.. ik hou me er maar aan vast dat het seizoensgebonden is.. Sterkte!

17. Sabo

Sabo Bekend lid

30 nov 2014
    572
    1
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik gebruik normaal levocetirizine, mijn ha zei ook dat ik wel cetirizine mag. En zei er toen achteraan "maar hou er rekening mee dat het een verdovende werking heeft.. Ook op je kindje.. Dus dan moet je zelf maar kijken of je het neemt"

Jaaa jaa.. Geruststellend gevoel :eek:
    Dus toen ben ik aan de prevalin gegaan. Neem het alleen wanneer het echt nodig is en het helpt wel wat

Deel Deze Pagina