Binnenkort gaan we op kraamvisite. Is het dan ook leuk om wat mee te nemen voor de grote broer? en doe je dan iets wat te maken heeft met zijn kleine zus of juist niet?
ik zou iets meenemen wat echt voor hem is en niet iets wat te maken heeft met zn kleine zusje... dus bijv. Lego/Playmobile ofzo.... toen ons 2e zoontje geboren werd hebben wij de oudste (6 jaar) er heel erg bij betrokken als er kraamvisite kwam.... hij mocht uiteraard de kadootjes die voor hem waren uitpakken maar ook de kadootjes voor zn broertje.... ik merkte af en toe wel dat hij zich voorbij gelopen voelde... iedereen sprinte bij binnenkomst meteen op de kleine af
mijn zoontje had dat ook heel erg... (die is 6 jaar alleen geweest) hij vond het geweldig om grote broer te worden maar vond het ineens de aandacht moeten delen toch wel erg moeilijk!!! je zag aan zn bekkie dat ie het erg vervelend vond om voorbij te worden gelopen door de kraamvisite maar vond het wel erg lief dat ze een kadootje voor hem hadden meegenomen terwijl hij niet jarig is
Ja dat wordt heel erg gewaardeerd door de grote broer! En gewoon leuk begroeten en daarna eens aan hem vragen of hij broertje/zusje wil laten zien doet het ook erg goed. Trouwens ondanks dat hier grote broer hier echt asociaal verwend is de afgelopen weken was de gouden zet een surprise ei!
wat wij trouwens ook deden wat de oudste alle kadootjes open laten maken dus ook die voor zn broertje.... iedere dag heel even op schoot hielp hier ook... tja de visite mocht het dus wilde hij ook... ff 3 min. en dan was het goed! nog een tip: laten helpen met wat kan: flesje zachtjes schudden (als ie al helemaal klaar is), een spuugdoekje of luier pakken, de luier weggooien, het speentje uit de koelkast pakken e.d....... het zijn kleine dingetjes maar hij vond het geweldig!!! zo vond mijn oudste het ook geweldig dat hij mocht kiezen welke gordijnen (keuze uit 2 die ik zelf al had uitgezocht )