Eten een drama

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jusi, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou het punt is dat als Kenji niet wil eten, hij dan ook écht niet wil eten, nog geen klein hapje. ;)
    Dus die 2 hapjes gaan er niet in.

Maaaaarrr... er is hoop! :p
    Sinds dinsdagavond eet meneertje weer!
    Ik had me voorgenomen er dit keer echt geen drama van te maken, en hem maar heen laten tobben met zijn eten. Dan maar de hele keuken onder de zooi, (bij wijze van), maar ik zou me gewoon niet met hem gaan bemoeien. Dit ook tegen mijn man gezegd, zodat ie wist wat er van hem verwacht werd. ;) En ja hoor, of het nu daaraan lag weet ik niet, maar hij át! En dat is het belangrijkste. :D

Ik ben wel benieuwd, want vaak als ie zijn avondeten goed eet, gaat ie overdag lopen klooien met zijn brood.
    Maar goed, dat zien we dan wel weer, wordt vast vervolgd. ;)

2. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    hihi das fijn meid !! Dan gaat het al beter :D

Ben wel blij voor je, hihi bij mnao gaat het nog steeds niet echt beter en hij doet er idd ook heeel lang over als hij wel eet.

Het zal hier ook wel goed komen ooit ;)

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Welkom bij de club... bij ons duurt de ellende al 2 jaar (eigenlijk al vanaf het moment dat hij vast voedsel kreeg). Het gaat gelukkig wel alleen om het avondeten. De rest eet hij prima (brood, pap, fruit etc.).

Wat hier nog het beste werkt, is gewoon een bord eten voor zijn neus zetten, lepel en een vork erbij, en zoek het maar uit. Als hij eet: prima. Eet hij niet: ook goed. Belonen en straffen doe ik niet meer aan (althans, wat het eten betreft), want het avondeten werd er hier niet gezelliger op.
    Ik schep al 2 jaar trouw iedere avond groente en aardappels/rijst voor hem op, maar hij eet alleen het vlees op. Soms een paar boontjes, of een paar hapjes rijst, maar daar blijft het bij.

Ik geef hem ook maar zoveel mogelijk de dingen die hij enigszins wil eten. Ik geloofde vroeger altijd in het motto dat kinderen moeten eten wat de pot schaft, maar daar ben ik allang van afgestapt ;)
    Ik heb een vriezer vol porties voor hem, zodat wij zelf wel steeds andere dingen kunnen eten.

Verder is het gewoon afwachten, en het gezellig houden aan tafel...ze zoveel mogelijk zelf laten eten...en ze toch iedere avond weer een gezond hapje blijven voorschotelen, tegen beter weten in.

Deel Deze Pagina