Beleg op brood: vanaf wanneer en wat?

Discussie in 'Voeding' gestart door ikkie97, 12 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.993
    113
    Mijn dochtertje krijgt zo nu en dan wat brood. Hele kleine stukjes nog, maar ze krijgt het wel weg en lust het ook wel. Alleen na een paar stukjes hoeft ze niet meer. Ik denk dat het beter zal gaan als er iets meer smaak aan zit doordat we er iets op smeren.

Vanaf wanneer mag je beleg op het brood doen en welk beleg kun je dan het beste kiezen?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Rond die leeftijd deed ik bij mijn zoontje meestal alleen boter op brood, en soms geprakt fruit of appelstroop :)

3. tuc

tuc Niet meer actief

ik gaf vanaf 6 maanden brood, eerst alleen korstje en toen ik de hele boterham gaf met boter en een dun laagje beleg. Zonnatura rozebotteljam of appelstroop. Heel af en toe smeerkaas of smeerworst, maar dat vond ik niet zo gezond.

4. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    boter

om de zoveel dgn heel dun jam ...of appelstroop maar daar is hij geen fan van nog..
    Vanaf 8 mnd bied ik ook jonge kaas aan...maar gewon zo nu en dan..daarna kipfilet, hutenkase, ei,
    denk vanaf maand of 10 pindakaas en 1x in de week smeerkaas of smeerworst//...pas na 1 jaar regelmatiger

5. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Favorieten zijn hier appel/perenstroop zonder toegevoegd suiker en biologische vruchtenspread.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier gebruik ik boter of geprakte banaan of geplette peer. Dat eet ze heel graag.

Verder zijn jams of stroop ook goed, als er maar geen suiker aan is toegevoegd.

7. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    jam, appelstroop, smeerkaas, pindakaas, wel alles biologisch. alles gaat er met smaak in.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bij de oudste begonnen met alleen margarine (boter kon niet ivm allergieen). Vanaf 8 maanden af en toe appelstroop. Richting 1 jaar kalkoenfilet en zonnatura jam.
    Vanaf 2 jaar pas pindakaas ivm allergieën.

9. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Begonnen met droog brood maar dat wil ze niet meer.
    Smeerbare milde geitenkaas van chavrine geef ik va 7 mndn vind ze heerlijk.
    Of boter of geprakte banaan

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier met zes maanden begonnen met boterhammen. In eerste instantie alleen met boter. Met ongeveer 7 maanden ook belegd met appelstroop. Verder nog niks eigenlijk..
    Maar ze vindt het heerlijk! Ze eet vanaf het begin toch wel 1 boterham per keer.

Deel Deze Pagina