Er werd mij vandaag geadviseerd om ipv een voeding rond 15:00 / 16:00 thee o.i.d. aan te bieden... Nu weet ik dat je bij borstvoedingen kindjes in principe dat niet doet toch? Of is dat maar tot een bepaalde leeftijd? Schema is nu ong. als volgt 7:00 borstvoeding 10:00 fruithap 12-13:00 boterham en aftoppen met borstvoeding 15:16:00 borstvoeding 18:00 avondeten met af en toe yoghurt toe 19:30 naar bed met borstvoeding (maar dit is meer voor de sier...want ze drinkt 2 slokken, niet meer...logisch natuurlijk na het avondeten) 23:00 borstvoeding en dan doorslapen tot de volgende ochtend (wat echt super is natuurlijk)
Advies van het consultatiebureau zeker? borstvoeding is veel beter dan thee als je het mij vraagt, dus borstvoeding!
Als je zou willen afbouwen, is thee natuurlijk een prima alternatief. Maar als je niet wilt afbouwen, zou ik niet weten waarom je iets anders zou aanbieden.
Ik zou het voorlopig ook gewoon bij borstvoeding houden. Voor zover ik me kan herinneren hebben mijn kinderen tot 1 jaar alleen maar borstvoeding gedronken. En heel af en toe een bekertje water. Pas na hun eerste verjaardag ben ik ook ander drinken (thee, aangelengd vruchtensap) aan gaan bieden.
Hier drinkt mijn dochter ook eigenlijk alleen maar borstvoeding, op een paar slokjes water na (vooral om met een beker te oefenen 2x per dag 50cc ofzo?). Het is niet nodig om naast borstvoeding nog iets anders te drinken, maar het mag natuurlijk wel. Als jij borstvoeding wil geven ipv water of thee, gewoon doen hoor! Bij mij op het consultatiebureau rekende de verpleegkundige borstvoeding tot 'koemelk' en kreeg mijn dochter te veel, haha De arts heeft het weerlegd tegenover de verpleegkundige, gelukkig
Pff wat een nitwit zeg... het blijft me zo verbazen soms, die onkunde op het gebied van borstvoeding! Maar ontopic, ik zou ook gewoon borstvoeding blijven geven. Het blijft het allerbeste en ander drinken kan je nog lang genoeg blijven aanbieden. Hier krijgt ze af en toe een beetje water om te oefenen en soms een slokje thee uit mama's beker
Hier krijgt ze nu bij de oppas wat water/thee bij de bijvoeding en dan de melk voor het slapen. Thuis krijgt ze dan gewoon een slokje borstvoeding als ze dat wil. Maar hier drinkt ze ook nog wat vaker en krijgt ze in elk geval 5-6 voedingen.
Haha....heeft het consultatiebureau me dus toch te pakken Ik hou het lekker bij borstvoeding dus We gaan nu net weer zo lekker met ons nieuwe schema, maar wist dit even niet zeker. Ze waren erg verbaasd dat ik met mn werk uberhaupt nog borstvoeding gaf haha Thnx voor jullie antwoorden en op naar de 8 maanden (en daar voorbij )
Goed bezig Ik deed steeds bij de bijvoeding wat water oid aanbieden voor het idee. Vet stoer, je eigen bekertje ook natuurlijk Maar nooit ipv een borstvoeding hoor.