's middags borstvoeding of thee o.i.d.?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kattekit, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Er werd mij vandaag geadviseerd om ipv een voeding rond 15:00 / 16:00 thee o.i.d. aan te bieden... Nu weet ik dat je bij borstvoedingen kindjes in principe dat niet doet toch? Of is dat maar tot een bepaalde leeftijd?

Schema is nu ong. als volgt

7:00 borstvoeding
    10:00 fruithap
    12-13:00 boterham en aftoppen met borstvoeding
    15:16:00 borstvoeding

18:00 avondeten met af en toe yoghurt toe

19:30 naar bed met borstvoeding (maar dit is meer voor de sier...want ze drinkt 2 slokken, niet meer...logisch natuurlijk na het avondeten)

23:00 borstvoeding en dan doorslapen tot de volgende ochtend (wat echt super is natuurlijk)

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Advies van het consultatiebureau zeker?
    borstvoeding is veel beter dan thee als je het mij vraagt, dus borstvoeding!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je zou willen afbouwen, is thee natuurlijk een prima alternatief. Maar als je niet wilt afbouwen, zou ik niet weten waarom je iets anders zou aanbieden.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou het voorlopig ook gewoon bij borstvoeding houden.

Voor zover ik me kan herinneren hebben mijn kinderen tot 1 jaar alleen maar borstvoeding gedronken. En heel af en toe een bekertje water. Pas na hun eerste verjaardag ben ik ook ander drinken (thee, aangelengd vruchtensap) aan gaan bieden.

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier drinkt mijn dochter ook eigenlijk alleen maar borstvoeding, op een paar slokjes water na (vooral om met een beker te oefenen ;) 2x per dag 50cc ofzo?). Het is niet nodig om naast borstvoeding nog iets anders te drinken, maar het mag natuurlijk wel. Als jij borstvoeding wil geven ipv water of thee, gewoon doen hoor!

Bij mij op het consultatiebureau rekende de verpleegkundige borstvoeding tot 'koemelk' en kreeg mijn dochter te veel, haha :D De arts heeft het weerlegd tegenover de verpleegkundige, gelukkig ;)

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Pff wat een nitwit zeg... het blijft me zo verbazen soms, die onkunde op het gebied van borstvoeding!

Maar ontopic, ik zou ook gewoon borstvoeding blijven geven. Het blijft het allerbeste en ander drinken kan je nog lang genoeg blijven aanbieden. Hier krijgt ze af en toe een beetje water om te oefenen en soms een slokje thee uit mama's beker:D

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier krijgt ze nu bij de oppas wat water/thee bij de bijvoeding en dan de melk voor het slapen.
    Thuis krijgt ze dan gewoon een slokje borstvoeding als ze dat wil.
    Maar hier drinkt ze ook nog wat vaker en krijgt ze in elk geval 5-6 voedingen.

8. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Haha....heeft het consultatiebureau me dus toch te pakken :cool:

Ik hou het lekker bij borstvoeding dus :) We gaan nu net weer zo lekker met ons nieuwe schema, maar wist dit even niet zeker. Ze waren erg verbaasd dat ik met mn werk uberhaupt nog borstvoeding gaf haha

Thnx voor jullie antwoorden en op naar de 8 maanden (en daar voorbij :p)

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Goed bezig ;)
    Ik deed steeds bij de bijvoeding wat water oid aanbieden voor het idee. Vet stoer, je eigen bekertje ook natuurlijk ;) Maar nooit ipv een borstvoeding hoor.

Deel Deze Pagina