Allergie zonnebrandcreame

Discussion in 'Baby en dreumes' started by leutjj, May 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

Heb onze dochter steeds ingesmeerd met zonnebrand creame. Nu krijgt ze bultjes op haar schouders en borst, rug. Zou ze daar dan allergies voor zijn of kan het wat anders zijn?

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Kan wel hoor, mijn oudste had dat ook maar die kon haast nergens tegen. Merk je het niet bij andere smeersels? Welk merk heb je trouwens?

3. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Kan evt ook door de warmte/zweet komen.
    Ik zou wel proberen om op een ander merk over te gaan, Avène is een goed merk voor gevoelige huidjes.

4. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Kan heel goed
    Let op ingredienten in sommige zit veel zooi in

Ik gebruik mustela anti allergisch

5. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

Dec 14, 2013
    1,422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hier werkt La Roche Posay erg goed tegen allergie. Zou zeker een ander merk proberen dan wat je nu hebt ...

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Kunnen het niet gewoon warmte bultjes zijn? Die had Jelle van de week ook ineens op zijn borst. Zijn hele kleine bultjes, meer puntjes.

7. duimpje

duimpje Bekend lid

Sep 25, 2009
    604
    5
    18
    Onze beide kinderen hebben er last van. Een combi van zonneallergie en warmte uitslag. Ik gebruik op aanraden van de apotheek speciale zonnebrandcreme van eucerin.

Onze dochter heeft het soms heel erg dat het zich concentreert op 1 plek wat dan verhard en rood wordt. Daarvoor heb ik weer een zalf bij de dokter vandaan.

8. leutjj

leutjj Niet meer actief

Bedankt voor de reacties, ga vandaag andere zonnebrand halen. En zou ook kunnen van de zo'n natuurlijk!we gebruikte nu eigen merk zonnebrand.

9. LadyT

LadyT Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    1,042
    1
    38
    Dit dus!! Hier ook een jongetje die eczeem ontwikkelde door zonnebrand, en met deze nergens last van heeft!

10. frommel86

frommel86 Actief lid

Dec 16, 2011
    483
    0
    16
    kan warmteuitstlag zijn of indd allergie. Wij gebruiken hier vision bij zoontje met erge eczeem en hier reageert hij niet op.

11. leutjj

leutjj Niet meer actief

Zo ziet het eruit, zijn dit dan warmte bultjes?

12. fafa

fafa Niet meer actief

Ziet eruit als zonne-allergie. Tenminste, zo zien dochter en ik er ook uit na de eetste zonnestralen.

Ik gebruik er anti-histaminezalf op. Helaas niet verkrijgbaar in Nederland.

13. leutjj

leutjj Niet meer actief

Oke wat kan je er tegen doen?
    Ze heeft er geen last van verder?

14. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Zo ziet mijn dochter eruit na de eerste zonnestralen. We gebruiken altijd dezelfde zonnebrandcrème (Cien van de Lidle- juist omdat mijn zoon allergisch is voor veel zonnebrandcrèmes).

Ik heb het even getest (allergie) zoals ik dat van de huisarts geleerd heb. Een beetje van de crème in de oksel of knieholte smeren voor het slapen gaan en dan de volgende morgen aflezen. Is er irritatie dan lag het aan de crème.

Hier dus echt (voor het eerst) zonneallergie, ik heb van de huisarts een verkoelende crème gekregen om het wat te verlichten, voor de rest kun je weinig doen dan voorzichtig met de zon.

15. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

Dec 14, 2013
    1,422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb zelf ook een zonneallergie, maar juist de zonnebrandcreme van la roche posay zorgt ervoor dat ik er geen last meer van heb! Deze kan ik je echt aanraden, hij is wel wat duurder, maar hij beschermt tegen de zon en tegen allergie ...

16. sjak

sjak Niet meer actief

Hier ook la roche possey voor mijn dochter met overgevoeligheid voor zonnebrand. Bij de apotheek kan je monstertjes krijgen om er een paar uit te proberen. Zo zijn wij asn roche possey gekomen. Vichy kon ze ook tegen trouwens.

17. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Ja had onze dochter ook. Ik heb bij de apotheek zonnebrand gehaald en sindsdien zijn de klachten ook weg.

18. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,808
    4,192
    113
    Dochter is ook allergisch en hier werkt ultrasun heel goed

19. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

Oct 5, 2012
    1,581
    0
    0
    Ik had ineens ook zo'n allergische reactie toen ik een jaar of 11 was, we gebruikten altijd Nivea. Tot we Ultrasun in het vliegtuig tegenkwamen en dat probeerden. Ideaal, ook maar 1x per dag smeren en klaar en niet plakkerig. Weet alleen niet vanaf welke leeftijd dat mag! Voor onze dochter gebruik ik Nivea baby, zit geen parfum in.

Share This Page