Eten en drinken op school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sjorsje, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Mijn oudste gaat over 'n week voor het eerst naar de basisschool. Maar hoe doen jullie dat met eten en drinken voor op school? Want het blijft toch in het rugzakje zitten tot het opgegeten en opgedronken wordt? En wat voor tussendoortje geven jullie mee en hoe verpakken jullie dat dan?

    Alvast bedankt voor de antwoorden.
     
  2. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hoi! Dat is bij elke school verschillend.

    Mijn regel in de klas is:
    het eten van 10 uur dus vaak een pakje of een beker en fruit of koek wordt in de mandjes gelegd naast de deur.
    Het eten voor het overblijven blijft in de tas aan de kapstok. Die tas mogen ze ongeveer 5 voor 12 pakken wanneer we ons klaarmaken voor de lunch of om naar huis te gaan.

    Hebben jullie geen kennismakingsgesprek gehad en de klas niet gezien? Meestal komt dat wel aan bod.
     
  3. mamavanluca

    mamavanluca Bekend lid

    5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    bij ons gaat het tussendoortje in een trommeltje ( koek en pakje drinken ) of los een koek in een bakje van bijv piet-piraat of de hema ligt aan de koek die meegaat ( het mag er nl maar 1 zijn en veel koeken zitten per 2 in een pakje en een beker ( bidon idee ) in het mandje wat vlak bij de deur staat. Broodbak voor de overblijf blijft in rugzak en drinken krijgt ie dan van de overblijf, maar heb begrepen dat dat niet standaard word gegeven me zus moet beker meegeven nl. Vind zelf van te voren klaar gemaakt brood vies, maar hoor hem er gelukkig niet over klagen.....
     
  4. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    We hebben wel een kennismakingsgesprek gehad, maar kan me niet herinneren dat we het daar over gehad hebben. Dan doe ik voor het drinken gewoon iedere dag een pakje meegeven, want ranja ofzo in de beker doen, dat is toch niet meer lekker als het een paar uur zo heeft gestaan?
     
  5. aliekeleppink

    aliekeleppink Fanatiek lid

    2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Bij mij in de klas blijft het eten en drinken voor de ochtendpauze gewoon in de tas. Het eten en drinken voor de overblijf gaat in een krat wat de koelkast in gaat (wij hebben continurooster dus alle kids eten bij mij in de klas)

    Heb eigenlijk nog nooit kinderen horen klagen over ranja ofzo wat op de gang heeft gezeten. Wij vragen juist om zo weinig mogelijk pakjes mee te geven (of maximaal 1 per dag) om een beetje het milieu te sparen. 2 bekers is dan wat milieuvriendelijker en ook goedkoper dan 2 pakjes op een dag.
     
  6. Done

    Done Fanatiek lid

    5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hier is het ook om 10 uur dat er gegeten word.
     
  7. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    dat blijft prima hoor, limonade in beker of flesje, drink ik zelf ook. Melk of andere zuivelproducten zal ik niet aanraden. Maar een beker is ook goedkoper idd, en beter voor t milieu. De meesten doen een beker.
    Woensdag is het bij ons fruitdag. Dan wordt er verwacht dat iedereen fruit meeneemt. dit om fruit te stimuleren.
     
  8. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    die van mij krijgen een trommel met brood mee, twee bekers drinken en een bakje met fruit. (continu rooster, kleine pauze voor drinken en fruit en grote pauze voor drinken (of melk) en brood)
    Ze hebben allemaal een eigen vakje waar het in kan, anders zou ik het in de tas laten zitten. (ook allemaal een eigen kapstok). je hebt trouwens ook erge leuke koeltasjes voor kinderen.
    En ik heb ze nog nooit horen klagen over hun limonade. vind het trouwens ook veel goedkoper dan pakjes.
    je kan schoolmelk krijgen, dan nemen ze een beker drinken mee. mijn jongste krijgt geen schoolmelk, en die moet ook nog een koek mee voor het einde van de middag (andere school) daar hebben ze geen kastjes maar bakken waar alles in moet dus op zijn trommels staat zijn naam (meestal, soms vergis ik me wel eens en dan hebben ze het verkeerde beleg;))
     
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Hier beker drinken en fruit.

    Er mag niks anders mee dan fruit.
     
  10. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik hoop dat dat bij ons ook zo zal gaan. We hebben een 'eetschema' en eten elke ochtend samen fruit en 's middags thee met een koekje.
    Ik wil natuurlijk wel de moeder zijn die na school met haar kind thee drinkt met een koekje erbij:D Dan heeft ze haar fruit al gehad;)
    Vind het trouwens ook goed, dat fruit dus normaal is. Er zullen genoeg kinderen zijn die thuis geen/weinig fruit krijgen zo 'moeten' ze dus wel. Met name goed voor sommige ouders denk ik;) (heb met multiproblemgezinnen gewerkt, veel mensen weten niet eens wat fruit is, was echt verbaasd.. euh, beetje offtopic)
     
  11. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    sophie is over 3 weken aan de beurt,(spannend!) dus ik kijk ff mee.
     
  12. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    Hebben jullie geen kennismakingsgesprek gehad en de klas niet gezien? Meestal komt dat wel aan bod.[/QUOTE]

    jawel, maar paar maand terug al. het komt nou dichterbij, dus nu ga ik echt denken, hoe gaan we dat doen?
     
  13. Kyra73

    Kyra73 Niet meer actief

    Hier krijgt mijn zoon een rugzak mee met daarin een beker met limonade en een broodtrommel met fruit (en op dinsdag een koekje, omdat zijn zusje dan een koekje krijgt op de PSZ en we dan 's middags fruit eten). Die rugzak staat bij de deur in een mand en de kinderen pakken hun eigen rugzak of pakje als het tijd is om te eten en te drinken.

    Wat ik meegeef aan fruit is veelal appel (is hij gek op) en banaan. Soms krijgt hij druiven of ananas (met een vorkje, maar daar heb ik eerst even met de juf over gesproken, omdat het misschien niet mocht) of kiwi of mandarijnen.

    Ik heb mijn zoontje nog nooit gehoord over dat de limonade niet lekker zou zijn en ook het fruit is altijd helemaal op.
     
  14. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Bedankt voor alle antwoorden. Dan geef ik toch maar ranja in een beker mee en fruit in een trommeltje.
     
  15. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise gaat over 2 weken ook maar is een paar keer geweest om te wennen. Bij ons is het ook een trommel met brood, stuk fruit en een beker drinken. Ik doe er vaak ook nog een plakje ontbijtkoek oid bij.

    Ik heb Louise ook aangemeld voor schoolmelk via Campina. Dan krijgt ze iedere dag via school een beker melk en in haar drinkbeker doe ik iets van roosvicee.
     
  16. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hebben ze allemaal een rug(tas) mee. Die halen ze op als ze pauze houden. En daarna brengen ze het weer terug.

    Mijn jochie begint in september. Denk dat ik een beker ranja meegeef, en fruit of koek. Of een halve boterham, als hij dat graag wil..
     
  17. mama van ruben

    mama van ruben Fanatiek lid

    2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier staat een kastje in de gang waar alle bekers en bakjes in gaan. Ruben wil vaak fruit mee (vandaag een banaan en gisteren stukjes watermeloen in een trommeltje), drinken wisselt; vaak beker yoghurtdrank of pakje chomomel of vruchtensap.
    Deze week voor het eerst over gebleven en dat trommeltje en beker blijven wel in de tas zitten. Als de rest naar buiten gaat blijven de overblijvers even in de klas, halen dan hun tas van de gang en gaan naar het overblijflokaal
     
  18. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Bij Alyna op school (ik woon in België) gaat het zo; ze 'moeten' een beker water meenemen voor in de klas, gepersonaliseerd met een sticker en een stempel van hun symbool in de klas. De juf vult bij waar nodig. De bekers gaan 'smorgens samen in een bak. Om 10 uur krijgen ze fruit, dit schil en snij ik vantevoren (afhankelijk vh fruit) en doe het in een fruitdoosje.
    's middags bij hun boterham krijgen ze drinken op school, ze moeten dus geen pakjes meenemen. (chocomel, melk, appelsap,...) Dit kost een paar cent per dag.
    Rond half 3 is het koekjestijd, dit doe ik ook in een apart doosje. Zo zijn het er niet te veel, en de juf heeft ook geen tijd om 20 pakjes koekjes open te maken. ;)
    De broodtrommel en fruit/koekdoosjes blijven in de boekentas tot het tijd is om het te eten.
     
  19. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    hier gaat het zo

    om 10.00 fruit met drinken
    om 12.00 brood met drinken. hier mag een snoepje of een koekje bij.

    hier moeten we alles bij de deur in een rek zetten. mijn zoon krijgt ook een beker mee scheelt een hoop geld.
     
  20. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Voor het overblijven krijgt mijn zoontje boterhammen mee met beleg wat niet snel onsmakelijk wordt, zoals pindakaas of smeerkaas.
    Een pakje drinken en een knijpfruitje/klein snoepje erbij en het lunchtrommeltje is gevuld.
    Het zit inderdaad een paar uur in die rugzak...

    Als tussendoortje krijgt mijn zoontje een kapitein koek mee of fruit, met een pakje drinken.
     

Deel Deze Pagina