Eten en drinken op school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sjorsje, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckybird

    luckybird Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor delunch is er op de meeste scholen toch wel een koelkast beschikbaar hoop ik? Anders ben je verplicht veroordeeld tot chocopasta & pindakaas...
     
  2. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Dat is in ieder geval iets wat ik maandag na ga vragen. Ze eet dan in ieder geval tussen de middag toch thuis, maar dan weet ik het voor dinsdag als ze wel over moet blijven.
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Geen idee...
    Op de school van mijn zoontje is er geen koelkast beschikbaar voor lunchtrommeltjes van de kinderen en op de school waar ik zelf werk ook niet... Ik vrees dus dat dit niet vaak voorkomt.
     
  4. luckybird

    luckybird Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt niet? Wat vreemd zeg. Je wilt kinderen toch leren ook hartig te eten en melk te drinken?
     
  5. Syl72

    Syl72 Bekend lid

    14 mrt 2008
    816
    176
    43
    Helemaal mee eens. Hier op school ook geen koelkast. Ik moet dus noodgedwongen pakjes sap meegeven. Onze school doet ook niet aan schoolmelk (te weinig interesse vanuit ouders en Campina doet dan niet mee). Maar het zet me wel aan het denken...Ik zal dit eens voorstellen op school...een koelkast voor melk en hartig beleg! Jullie brengen me op een idee. Ik voel ineens een missie opkomen! Sorry, off topic dit bericht, maar wel bedankt voor het idee!
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Toen we op vakantie waren in Frankrijk kwam ik daar koelelementen tegen voor blikjes, die kunnen eromheen, die ga ik dan waarschijnlijk gebruiken. Kan ik dan ook voor het brood gebruiken. Maar ik moet zeggen dat ik vroeger ook gewoon vleeswaren op brood meenam zonder koeling. En een tijd terug ook naar mijn werk. Zolang het niet al te warm is kan dat best, maar ik vind het de laatste tijd ook niet zo fris meer.
    Ik was van plan om voor 's ochtends fruit mee te geven, dan eten we dat thuis ook. Maar ik moet nog even kijken wat ze hier op school doen.
     
  7. luckybird

    luckybird Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahah, geen dank. Vind het echt oprecht vreemd. Wel kinderen met harde hand verplichten fruit te eten om 10.00 uur 's morgens al omdat ze niets anders mogen meenemen, maar vervolgens geen koelkast om de melk en broodtrommels in te zetten en die uren in een warme gang hangen, dat gaat er bij mij niet in.
     
  8. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Op de school van mijn zoontje ook geen koelkasten..

    Ik kan me van vroeger herinneren dat we ook geen koelkasten hadden voor het overblijven (elke dag), dus dat was altijd kleffe kaas op brood. Nooit wat van overgehouden verder. Vlees vond mijn moeder geen goed idee, dat vind ik zelf ook enger dan kaas.

    Wat we vroeger wel vaak deden, wat op zondagavond, of de avond ervoor de boterhammen al smeren. En daarna in de diepvries stoppen. In praktijk waren de boterhammen dan rond 10 uur- half 11 nog iets koud. Dat scheelt weer eventjes voor het beleg..
     
  9. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    hier mag niks anders mee dan fruit (of rauwkost maar dat eet mijn zoon vooralsnog helaas niet meer), wat ik partjes gesneden moet zijn. dan kom je dus niet veel verder dan appel, of druif of meloen. de rest wordt al gauw papperig. een banaan zie ik ook niet zo zitten om van te voren de schil af te halen. ze moeten ook verplicht een beker drinken meenemen ipv een pakje. waar ik erg van baal want ik ga geen melkproducten uren in een beker laten zitten, dus wordt het een sapje of aanmaaklimo.
    het tasje gaat hier in een daarvoor bestemde kast met allemaal vakken met 2 namen per vak.
     
  10. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je hebt ook van die kleine pakjes houdbare melk van campina, die wil ik Jelle mee gaan geven voor de overblijf als hij naar school gaat. (morgen voor het eerst, ik ben nu al zenuwachtig :D ) Hij blijft maar 1 dag in de week over, dus dan is een pakje naar verhouding niet zo heel duur. Overigens zit ik net te kijken voor de schoolmelk, maar dat kost ook 36 cent per keer, dus dan is zo'n pakje houdbare melk voordeliger, lijkt mij.

    Bij onze school blijven de tussendoortjes en het drinken voor 10.00 in de tas, die in een bak gaat onder de kapstok. Het overblijf eten moet in een broodtrommel en beker met naam in een curver box die, dacht/hoop ik, de koelkast ingaat. Dat moet ik morgen even vragen.
     
  11. kaboutertje

    kaboutertje VIP lid

    10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik stop in de beker melk ijsklontjes 's ochtends.
    Zo blijft het toch weer langer koud.

    Onze school doet ook niet aan schoolmelk en pakjes vind ik niet gezond.
     
  12. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Sinds vandaag weet ik het: het drinken en eten voor de pauze gaat in een krat en die blijft op de gang staan tot ze het nodig hebben. En het eten om over te blijven moet tot gebruik in de tas op de gang blijven zitten.
     

Deel Deze Pagina