Eten en drinken wat niet te slecht is voor de tanden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Snoopy1979, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Stevia ranja van coolbear is nutraal voor de tanden, stevia (de pure vorm) werkt antbacterieel en compenseert het vruchtensap. Staat volgens mij ook wel meer op de site

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klinkt interessant! Ga ik zeker even bekijken!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het belangrijker om het te voorkomen als het even kan. Vind het wel makkelijk om te zeggen dat de een nou eenmaal sneller gaatjes krijgt. Als ik het kan voorkomen door ander eten en drinken doe ik dat liever. En Lisa vindt het meestal allemaal wel prima dus dat moet gaan lukken! En we gaan sowieso elk half jaar op controle.

4. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hebben ze geen mondspoel voor kinderen?
    Wij eten hier altijd rond 07:15 a 07:30 en dan kan ze om 08 haar tanden poetsen.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier lust zoon ook geen water of thee. Aangezien hij dan dus alleen maar melk of ranja drinkt, heb ik de ranja vervangen voor karvan Cevitam met stevia aanmaak. En een max van 3 bekertjes per dag. Als hij daarnaast nog dorst heeft, wordt het water of thee. Uit een bidon wil water nog wel eens.
    Verder zit er in yoki en chocomel ook veel suiker dus door dat te vervangen zal je ook wel winst kunnen behalen. En liever 1x per dag "10" snoepjes dan 3x per dag 3 bij wijze van.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze oudste dronk ook nooit water maar gelukkig inmiddels wel, ik ben gewoon de ranja steeds dunner gaan aanlengen. Ze mopperde wel en heeft een paar weken heel slecht gedronken maar ze heeft zich er ineens bij neergelegd..

ze krijgt een flesje water mee naar school, op de bso krijgen ze 1 beker ranja en ook thuis krijgt ze s middags 1 beker ranja en een snoepje. Verder wordt hier niet meer gesnoept, geen zoet op brood zoals pasta of hagelslag.

We poetsen 2 keer per dag elektrisch op aanraden van de tandarts en wat hij ook zei is, hou het bij 5 eetmomenten per dag. Niet de hele dag door laten eten..

Deel Deze Pagina