Hallo allemaal, Mijn vriend en ik hebben onlangs besloten dat ik ga stoppen met de pil. Nu zit ik met een paar vragen en omdat mijn huisarts op vakantie is, dacht ik dat jullie me vast ook wel kunnen helpen. Mijn strip duurt nog 1,5 week. Afgelopen weekend ben ik begonnen met de pillen Etos Zwanger worden, voor de vitamines en het foliumzuur. Als de strip voorbij is en ik daarna nog een week ongesteld ben, heb ik dus in totaal die Etos pillen 3 weken geslikt. Kunnen we daarna meteen proberen om zwanger te worden? Of moet ik die pillen nog langer slikken voor we het gaan proberen? Ook heb ik wel gelezen dat je eerst moet wachten op je eerste 'normale' ongesteldheid, maar ergens anders las ik dat dat tegenwoordig niet meer uitmaakt. Dat het niet schadelijk is en dat ze met een echo kunnen bepalen hoe lang je zwanger bent. Wie weet hoe dit zit? Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Groetjes Daantje01
Je kan in principe zwanger raken zonder dat je ongesteld bent geworden alleen dan is idd lastig te bepalen hoelang je zwanger bent. Voor jou is het dan ook lastig te bepalen wanneer je overtijd bent en hoelang je overtijd bent en wanneer je dan kunt gaan testen. Ik heb ergens gelezen dat het ongeveer 4 weken duurt voor er voldoende foliumzuur in je lichaam zit.. Succes met zwanger worden!
Hoi Daantje, ik ben zelf 4 weken voordat ik zou stoppen met de ring begonnen met vitamines te slikken van gravitamon op aanraden van de ha. Heb nu mn ontrekkingsbloeding en we gaan volgende week ook gewoon meteen aan de klus. Naar horen zeggen kunnen ze vrij goed uitrekenen wanneer je bent uitgerekend. Veel suc6 ermee!
3 weken die pillen slikken is prima hoor. Je kan daarna gewoon ervoor gaan. Ik zou ook niet eerst je volgende menstruatie afwachten. Ik heb dat zelf wel gedaan, zelfs drie maanden gewacht. Zoals je in mijn handtekening ziet waren dat cyclussen van 25/26 dagen. De maand dat we er echt voor gingen was het ineens 39 dagen. Dus je kan toch niet uitgaan van je eerste cyclus. Gewoon voor gaan en hopen dat het snel raak is!! Succes! Liefs Tara
foliumzuur is belangrijk voor de ontwikkeling van de vrucht. (zenuwenstelsel ed) Als je dit zo'n 4 weken slikt en zwanger raakt, is dit de ideaal situatie. Er zijn echter veel meer vrouwen die pas beginnen te slikken als ze daadwerkelijk zwanger zijn! mocht je direct zwanger raken kunnen ze aan de grote van je kindje ed zien hoe lang je zwanger bent en wanneer je ongeveer uit gerekend bent! Succes!
3 weken foliumzuur is inderdaad voldoende, het gaat erom dat je een bepaalde hoeveelheid in je lichaam hebt als je zwanger wordt en dan nog een tijd doorslikken. Je kan ook gerust meteen beginnen met proberen zwanger te worden. Uiteraard kan je meteen zwanger worden maar de kans ik groter dat dat niet gebeurd. En als het wel zo is, dan maakt het ook niet zoveel uit, dan kijken ze bij je eerste echo hoever je precies bent. Het is idd niet schadelijk voor de vrucht.
Dank jullie wel! Ik denk dat we dan over een week maar aan de slag gaan spannend!! Jullie ook veel succes!