diverse klachten, erg vervelend.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door celientje, 11 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Ik ben nu 16 weken zwanger, en eigenlijk voel ik met niet zo prettig.
    Sinds vorige week heb ik last van maagzuur, maar ook van een vol gevoel boven in mijn maag. Ik heb de hele dag honger, eet al diverse kleinere maaltijden verdeeld op een dag, maar dat volle gevoel blijft, en zelfs na een glas drinken krijg ik al last van mijn bovenbuik en maagzuur.
    Verder heb ik al een paar dagen last van een wat licht gevoel in mijn hoofd.
    En, en dat vind ik echt vervelend, heb ik eigenlijk constant last van een drukkend gevoel in mijn onderbuik. Ik kan de baby al wel voelen af en toe, maar het is net af en toe of het in brand staat onder in mijn buik, zo net boven mijn schaambeen. en dat is best vaak.
    2 weken geleden heb ik dat gevraagd aan de vk, en ze zei dat ik rustiger aan moest doen. Ik ben echter de hele dag thuis, doe wat boodschappen en mijn huishouden, ik doe geen echt drukke dingen.
    Als ik nu al rustig aan moet doen, hoe moet dat dan nog de rest van de zwangerschap.

    Weet jij misschien wat ik hier aan kan doen, vooral aan dat gevoel onder in mijn buik?

    alvast bedankt,

    celiene
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Celiene,

    vervelend dat je je niet lekker voelt. Als je zo'n last hebt van je maag en maagzuur is het inderdaad verstandig om vaker kleine hoeveelheden te eten. Niet te vet en niet te gekruid eten. Als je zuur voelt kun je een slokje melk nemen of een lepeltje vla. Als dat niet helpt mag je rennies nemen, die kunnen geen kwaad in de zwangerschap.
    Dat je licht bent in je hoofd kan komen door een lage bloeddruk. Je mag wel bouillon nemen, dat kan helpen. Verder niet te snel opstaan.
    Als je zo'n pijn/brandend gevoel hebt onderin je buik zou je eventueel een blaasontsteking kunnen hebben. Laat voor de zekerheid even je urine nakijken. Beterschap gewenst!

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina