Hallo allemaal, Afgelopen woensdag ben ik voor het eerst weer gaan werken na mijn zwangerschapsverlof. Voorheen heb ik altijd fulltime gewerkt en was ik de spil van het bedrijf, 1 van de 2 die echt 'de kar trokken'. Zoals ik al schreef, afgelopen woensdag was mijn eerste dag. Ik ga van ma-woe werken dus het was ook gelijk mijn laatste. Deze week heb ik dus ma en di gewerkt. Het was best leuk om te werken en ik heb er totaal geen probleem mee om mijn kleintje weg te brengen naar mijn moeder die oppast. Dat is het helemaal niet. Maar toch heb ik een rotgevoel... In mijn zwangerschapsverlof is er een nieuwe fulltimer bij ons komen werken. Een prima meid die super werkt. Fijn!, zou je zeggen. Maar, ik heb het gevoel dat ze op mijn plek zit, dat was trouwens letterlijk ook zo. Ze valt goed in de groep, gelukkig, en er zijn allerlei onderlinge grapjes waar ik natuurlijk nog niets van begrijp. Aan de ene kant ben ik vreselijk blij met onze nieuwe kracht maar onderhuids knaagt er ook iets. Het lijkt wel of ik soort van jaloers ben terwijl ik zo gelukkig ben dát ik nog maar 3 dagen hoef te werken en de rest van de tijd heerlijk bij mijn mannetje kan zijn. Ik schaam me hier vreselijk voor want ik vind het zo kinderachtig van mezelf! Daarnaast heb ik een soort van andere functie gekregen. Ik werkte voorheen nauw samen met een meerdere, ik was zijn vaste assistent. Dat kan nu niet meer omdat ik parttime werk. Dus, ik ben nu assistent van de assistenten eigenlijk...hihi.. Niet zo zeuren zeg, zeg ik tegen mezelf maar het gevoel is er.. Kortom, ik zit in een tweestrijd... Wie kent dit en heeft dit ook meegemaakt? Ik ben heel benieuwd!
Ik heb 2 kindjes en heb dit gevoel 2 keer mee gemaakt. je hebt het gevoel dat je weer moet vechten om je plekje terug te krijgen. Bij de 1e duurde dat best lang, knallend gesprek gehad met collega hierover. 2e ging sneller. Ze zijngewoon even gewend zonder jouw te werken. Zij moeten weer even aan jou wennen en jij aan hun. Geef het even de tijd. Succes
Ik denk dat het ook een beetje scheelt of je de 'nieuwe' al kende voor je verlof of dat je er nu ineens mee moet dealen...? Bij een vorige baan werkte ik een half jaartje toen mijn collega met zwangerschapsverlof ging. Ze kende me dus al goed en ik hield veel contact met haar over wat er allemaal gebeurde (schreef een blog) en ging af en toe ook ff koffie drinken enz. Daardoor was het voor haar vele malen makkelijker om terug te komen, zeker omdat ik haar heeeeeel erg liet merken dat ik heel blij was dat ze er weer was. Nu kom je er ws 'koud' weer middenin vallen en dat valt niet mee, lijkt me, dus je zult voor je gevoel idd ff moeten vechten om je nieuwe plek eigen te maken, maar dat lukt je vast wel! Komt helemaal goed, maar zal gewoon heel even tijd nodig hebben. Sterkte PS Kinderachtig? Welnee! Gewoon menselijk!!
Ik begrijp je wel hoor, de assistent van de assistenten zijn is niet echt leuk. Het gevoel van onmisbaar zijn, zoals je dat voor je verlof ervoer, is nu weg. Je vervanger heeft jouw taken en de bijbehorende verantwoordelijkheid overgenomen, en nu is die dus onmisbaar geworden. Misschien kan je daar wel verandering in brengen, door jezelf weer opnieuw onmisbaar te maken. Mijn baas zei letterlijk tegen me dat ik mezelf weer moest bewijzen. M'n vervanger tijdens mijn verlof is een freelancer die hier nog 2 maanden zit voordat zijn contract eindigt. Ben benieuwd hoe m'n baas het dan zal zien als hij mij het grote werk weigert, terwijl mijn collega's ondergesneeuwd en overspannen raken.
Bedankt voor jullie reactie. Nou het is dus ook zo dat ik me opnieuw moet bewijzen. Daar hangt ook mijn salaris vanaf. We hebben in december salarisbesprekeningen gehad en ik kreeg 350 euro salarisverhoging. Als ik dan bewezen had dat ik net zo'n goede parttimer ben als ik fulltimer was, krijgt ik er na 6 maanden nog eens 150 euro bij. (alles op fulltime basis berekend) Dus er ligt een extra druk ook nog eens!