Hallo, Ons zoontje is 2 weken oud en krijgt flesvoeding omneo en 1 schepje nutriton (ivm vermoeden verborgen reflux) Hij krijgt nu 6 voedingen op één dag, 5x 120 cc water 4 schepjes (om de 4 uur) en in de nacht 1x 100 cc (120 cc water en 4 schepjes en gooien voeding eruit tot 100 cc). Ons zoontje had dit volgens het CB nodig vanwege zijn gewicht, zal nu rond de 5 kg zijn (precies weet ik het niet) Nu moesten we langzaam naar 5 flessen overgaan, de late fles ophogen naar 150 cc en dan eventueel ook de ochtendfles ophogen zodat hij in de nacht zou gaan doorslapen. Nu weten we niet zo goed hoe we dit moeten aanpakken, we hebben nu al een aantal keer geprobeerd de late fles op te hogen 150 cc water en 5 schepjes en gooien er dan nog voeding uit tot 150 cc overblijft. Onze zoon drinkt het wel op maar krijgt vervolgens veel last van zijn voeding (hikken, voeding komt omhoog), geen succes want hij slaapt dan wel tot 6 uur in de ochtend maar voordat hij slaapt leven we diep in de nacht. Hebben jullie tips of een schema hoe we dit langzaam kunnen opbouwen. Met 6 voedingen komt hij in de nacht vaak tegen 5 uur in de ochtend, laatste fles is dan om 23 u geweest. Sorry voor het grote, misschien verwarrende verhaal. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen, zelf weten we even niet hoe we dit moeten aanpakken.
Bestse Tassie221, Jouw zoontje mag per etmaal 150 ml voeding per kilo lichaamsgewicht en dit delen door het aantal voedingen. Hoelang doet jouw zoontje over zijn flesje? En hoe ziet jouw schema er nu uit? Groet, Anne
Hallo anne, Mijn zoontje doet z'n 20 a 30 minuten over zijn flesje. Zijn gewicht was een week geleden 4820 gram. Zijn schema is nu: 7-8 uur fles 120 cc + 4schepjes + 1schepje nutriton 11-12 uur idem 15-16 uur idem 19-20 uur idem 23-00 uur idem Nachtvoeding afhankelijk wanneer hij komt meestal tussen 4 en 5.30 uur. Deze voeding is 100 cc moeten we nu nog geven omdat hij anders te weinig krijgt. Cb wil naar 5 voedingen 150cc, Nachtvoeding eraf. Probleem is de verborgen reflux. Zoontje krijgt die voeding niet weg in die hoeveelheid. Hoe ga ik dit introduceren. Cb had het over laatste en eerste voeding ophogen en dan geleidelijk ook de andere maar hoe doe ik dit zonder dat mijn zoontje last heeft dus stap voor stap. Alvast bedankt!
Beste Tassie221, Heb nog even naar het voedingsschema gekeken maar het is op dit moment nog te vroeg om de nachtvoeding te laten vallen je kindje is immers nog maar 2 weken oud. Met 6 flesjes zit je precies op het schema wat je kindje nodig heeft. De meeste kindjes slapen pas door na enkele maanden. Je kindje is er duidelijk nog niet aan toe. Helaas voor jou zal je nog even moeten doorgaan met de nachtvoedingen. Groet, Saskia
Bedankt! Vond het zelf ook vroeg maar ja het cb wilde het zo! Ik houd het voorlopig lekker op 6 voedingen en kijk over een tijdje wel weer!