eten en slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tientje, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tientje

    tientje Actief lid

    28 jun 2006
    375
    0
    0
    Hoe gaat het nu verder met eten en slapen?

    Onze dochter Kim is 4 weken en zit nu op 6 flessen van 120 cc de laatste om ongeveer 12 uur/ half 12 en slaap t dan tussen 5 a 6 uur. Overdag komt de om de 3-4 uur. De wijkvpl had aangegeven dat het goed was maar de arts op cb zei dat ik terug moest naar 7 voedingen en haar in de nacht wakker moest maken, dat zie ik niet zitten. Het gaat nu goed zo.


    Maar ik vroeg mij af wanneer ga je afbouwen en meer voeding per keer geven en wanneer komt er iets bij en wat komt er dan bij.

    (mijn banner moet ik even aan gaan passen, ze is pas 4 weken en 1 dag :confused: )
     
  2. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ze is toch niet 7 maanden langer in je buik blijven zitten he? :)

    Weet je, de voedingen vind ik ook zoooo moeilijk! Elena is nu 3 weken oud, ik probeer de voedingen aan te houden volgens haar gewicht en volgens het cb en de verpakkingen. Ze mag nu dus 5 flesjes van 120 cc, maar dat lukt niet! Ze krijgt de 120 cc niet weg, en tussen de voedingen door lijkt ze nog heel erg hongerig. Om de 2 uur sabbelt ze op haar handen en gaat ze zoeken en zuigen zodra ze iets in haar mondje krijgt..

    Wij hebben overdag absoluut geen regelmaat, maar 's avonds krijgt ze haar laatste flesje tussen 12 en 1 en 's nachts slaapt ze lekker door. 's ochtends om 6 uur komt ze weer. Dat is het enige regelmatige aan het eetpatroon, voor de rest is het echt soep ;)

    Maandag ga ik naar het cb met haar, ik ben benieuwd wat ze me daar gaan aanraden..

    Jij veel succes ermee! Soms wel jammer dat er geen handleiding bij zo'n ukkie wordt geleverd he? :)
     
  3. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Dag dames,

    Moeilijk is dat he? Ik heb nu ook zo'n moment met Fleur. Ze is net 6 weken en ze drinkt 6 soms 7 flessen van 100 (90 plus 3 schepjes) en ze komt om de 3/4 uur, vaker 3 uur. Ze weegt 4300 ongeveer.

    Het cb zei dat we met 6 weken wel langzaam meer voeding konden gaan aanbieden dus dat hebben we de laatste dagen gedaan maar ze blijft dan net zo hard om de 3 uur komen en ook snachts! En ze spuugt best veel uit af en toe terwijl we al op Friso Comfort zitten en slikt dan steeds vanalles weg.

    Vandaag dus weer terug naar 100 cc en misschien dat we de laatste twee flesjes iets meer aanbieden voor de nacht. Ze was 2 weken te vroeg geboren dus misschien is ze er nog niet helemaal aan toe.

    Ozgul, 5 flesjes is vind ik wel weinig hoor voor een kindje van 3 weken of is ze vrij zwaar? het gaat dus idd vaak op gewicht.

    Het blijft moeilijk maar ze zal het vanzelf wel een keer aangeven denk ik. Ook als we de 7de fles om 11 uur aanbieden komt ze netzo hard om 02:00 uur dus dat werkt ook nog niet!

    Succes en groetjes, Marijn
     
  4. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier dus precies hetzelfde! Hij drinkt de fles niet helemaal leeg maar heeft wel na krap 3 uur alweer honger! Nu bied ik 's avonds soms een fles van 150 + 5 aan. Ook niet helemaal leeg maar hij doet het er 's nachts beter op.
    Sverre krijgt trouwens nog 6 voedingen per dag. Hoeveel ik hem ook aanbied (120 + 4 of 90 + 3). Ik ga morgen bij het CB vragen hoe en wat.

    Ik zou ook verwachten dat er ondertussen namelijk zo'n 4 uur tussen zijn voedingen zou zitten.
     
  5. tientje

    tientje Actief lid

    28 jun 2006
    375
    0
    0
    dan ligt het niet aan mij, gelukkig.

    Je krijgt verschillende adviesen die tegnstrijdig zijn. In mijn geval CB arts 7 voedingen, vpl 6 voedingen en op de verpakking van friso comfort staat bij 3,5-4 kg en 4-5 kg 5 voedingen

    hoeveel moet ik nu geven? ga maar op mijn gevoel af.

    ik geef haar ook gewoon een speentje hoor, daar kan ze uren op sabbelen, als ze echt honger heeft dan spuugt ze de speen binnen 2 sec er weer uit.

    En slapen, als ze snachts maar slaapt, dan maakt het mij niet uit. Meestal is ze rond half elf al in diepe slaap en moeten we haar wakker maken voor de laatste fles, laten we haar slapen tot ze zelf komt, meestal tussen 5.30-6.30 uur en daarna valt ze weer als een blok in slaap tot ongeveer 8.30-9.30
    de rest van de dag is het dan hopeloos met vooral kleine hazenslaapjes van een uurtje
     
  6. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Hai,
    Leuke naam Kim ha ha
    Ik weet niet meer hoeveel enz...,, maar ik weet wel dat Kim ook nar 4 weken doorsliep van 23.00 uur tot 7.00 uur. Wij hebben haar s nachts echt niet wakker gemaakt. Het enige waar je moet letten is dat ze niet heel duf wakker wordt. Wat dat kan betekenen dat haar suikergehalte teveel is gedaald. En onze Kim was echt wel wakker en alert
    groetjes Bianca
     
  7. sharon

    sharon Actief lid

    17 jan 2007
    323
    0
    0
    ik gaf dylan altijd te eten wanneer hij honger had ik keek niet op de tijd.
    nu kijk ik wel op de tijd.
    hij krijgt nu 3 flessen van 180 ml (wordt dan 200)en een keer middag met een toetje..
     

Deel Deze Pagina