eten en tv kijken.. kids

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door din0, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Hier altijd aan tafel en geen tv aan dat vind ik zo afleiden.
    Maar vrijdagavond is het bioscoop avond (zoals de meiden het noemen). Pizza eten op de bank en ice age kijken. Daar kunnen ze hele week naar uitkijken.

2. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Hier hetzelfde. "s morgens staat zijn boterham in de woonkamer voor de tv zodat ik onze dochter rustig de fles kan geven.
    Middag en avond eten doen wij in de keuken aan de tafel en dan is de tv niet eens zichtbaar.
    Daarbij is onze zoon totaal geen tv kijker.

3. Tese

Tese Niet meer actief

Ochtend en middag eten we voor de tv en in de avond aan tafel

4. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.189
    1.856
    113
    Ik vind het ook niet eg maar vind het zo ongezellig.
    En meestal is het ook om de kinderen ''zoet'' te houden

En ik ben ook 2 kanten gezien daarom vind ik aan tafel leuker.
    Je word bewuster.
    Bij mijn ouders aten we ook op de bank en het is wel eens gebeurt dat ik ergens ging eten ook gewoon op de bank gedaan word maar voel me er niet lekker bij.

En misschien is het over een paar jaar ook wel nodig omdat het niet anders wil.

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij eten voor de tv als we patat halen, dat is er zo ingeslopen. Dat is 1 x in de 2 weken ongeveer.
    Verder eten we altijd aan tafel, zonder tv.

6. Jel

Jel Niet meer actief

Wij hebben nog geen kindje om voor te mogen zorgen, maar in november wel. ;)
    Op dit moment eten we vaak op de bank, tenzij het iets is wat moeilijk op de bank te eten is.

Maar als ons kindje er straks is, wil ik ons leven gaan beteren en het goede voorbeeld gaan geven, door aan tafel te zitten. Dat is echt ons plan.

7. Onje

Onje Niet meer actief

Stiefkindjes krijgen s ochtends hun brood voor de tv.
    's Avonds veelal aan de grote tafel, maar met patat pannenkoeken of een soepie en lekkere hapjes dan voor de tv! Mits er gegeten wordt anders gaat deze weer uit!

8. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Alleen in het weekend ontbijten de kids voor de tv. Door de weeks komt er geen tv aan voor schooltijd.
    In het weekend eten we weleens 's avonds voor de tv. door de weeks altijd samen aan tafel.

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'baby en dreumes'

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier staat de tv soms wel als achtergrond aan tijdens het eten, vooral als mijn man thuis is, ik hecht er niet veel waarde aan en als ik alleen thuis ben doe ik hem pas aan als de kindjes op bed liggen. Maar we eten altijd aan tafel en mijn dochter zit zo dat ze de tv bijna niet kan zien vanuit haar kinderstoel dus dat leidt niet echt af.

Tv bij het ontbijt al helemaal nooit, ik kan 's ochtends vroeg dat getetter en al die bewegende beelden echt niet hebben, haha, en ik vind dat voor de kinderen ook niet fijn wakker worden.

11. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    wij eten in principe alttijd aan tafel en tv uit. wij houden niet van achtergrond muziek,tv, afzuigkap maar wel gebabbel natuurlijk.

uitzonderingen daar gelaten die meestal op zondag zijn of als nederland het ek speelt om 18 uur eten wij voor de buis :D

12. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Hier eten we maximaal 2x per week als de tv aanstaat. Dat is op mijn vrije dagen; dan ben ik alleen thuis met mijn dochter en dan smeer ik 's middags wel eens twee boterhammen en dan mag ze een filmpje kijken. Maar we zijn ook af en toe in de stad en dan doe ik dat dus niet.

Warm eten doen we altijd aan de 'grote' tafel, net als het ontbijt. Ik vind het belangrijk om samen rustig te eten. Mijn dochter is ook gewend te wachten tot iedereen klaar is met eten (de grens ligt bij gourmetten, maar dat duurt wel erg lang voor een driejarige) en vraagt netjes of het iedereen gesmaakt heeft en of ze van tafel mag.

13. Storm

Storm Niet meer actief

Wij eten aan tafel, zonder tv.

14. Isamamma

Isamamma Lid

20 jun 2012
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier eten we aan tafel zonder tv, wel muziekje en babbels. Is heel gezellig!

15. angel229

angel229 Niet meer actief

Nee, gegeten word aan tafel zonder tv. Onze dochter kijkt uberhaupt heel weinig tv. Ze speelt veel liever op de grond en dan heeft ze geen aandacht voor de tv. Wil het graag zo houden, voor de ontwikkeling is babytv en dergelijk niet geweldig.

16. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wij eten aan tafel met tv aan. Is ook nodig. Zonder tv dan wil de jongste al ons eten hebben ( hij is zwaar autistisch met een mentale achterstand )
    En met tv dan eet ie gewoon en kijkt tv zonder over zn toeren te gaan.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gezellig! Wij picknicken ook maar dan zonder de tv.

18. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Wij eten 's ochtends en 's avonds aan tafel zonder tv aan.
    's Middags eten we wel voor de tv.
    Op vrijdag eten we patat en dat doen we ook met het bord op schoot

19. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Wij eten wel alle maaltijden aan tafel, zowel smorgens, smiddags en savonds.
    VAak staat smiddags en savonds de tv zachtjes aan op de achtergrond.

GEen probleem zolang ze goed eten en het gezellig is aan tafel.

20. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    In de middag als ze een tussendoortje eet dan zit ze vaak voor de tv. Bij de maaltijden samen aan tafel. Op de achtergrond hebben we meestal muziek op.

Deel Deze Pagina