Wij hebben de tv in de slaapkamer. Ook wel bewust gedaan doordat we eerder erg snel op de bank voor de TV gingen eten. Dit vind ik echt super goed werken. Wij kijken overdag nooit TV, alleen 's avonds gezellig samen op bed wel eens filmpje kijken. Wel mag mijn dochtertje af en toe nijntje kijken ( gewoon filmpje op youtube op de laptop) maar nooit tijdens het eten eigenlijk. Wil gewoon dat ze daar bewust mee bezig is, want als er een filmpje aanstaat heeft ze nergens anders meer aandacht voor. Verder vraag ik me uit nieuwsgierigheid wel af waarom zoveel mensen de tv overdag aanhebben 'op de achtergrond'? Is dat dan meer als 'muziek' bedoeld of wordt er dan wel naar bepaalde programma's gekeken?
Hier wisselt het heel erg. Als er wat op tv komt wat we willen zien staat ie aan en anders niet. Lars eet er geen hap meer of minder door. Zodra we merken dat hij meer kijkt dan eet, dan zou ik m wel uitzetten..
De tv staat wel aan smorgens en altijd rond 17.00 uur, kan ik even alles klaar maken/zetten. Vaak blijft hij altijd wel aanstaan tijdens het eten als wij met zijn tweeën zijn, behalve als er meer oog is voor de tv dan voor het eten dan gaat hij gelijk uit. Mijn man eet doordeweeks nooit met ons samen vanwege zijn werk en dan vind ik het nooit zo erg. Als we met zijn drieën eten dan gaat hij wel altijd uit.
hier net zo , heerlijk alleen het bed niet.. .. Heb jaren niet aan tafel kunnen zitten en nu nog niet altijd. Ik kan ook liggend eten (rugpatient). Bij mijn ouders thuis ook altijd op de bank (liggend/zittend) vader rugpatient kan niet lang aan tafel zitten en ik kan het nu sinds deze laatste operatie weer. (na revalidatie) maar heb het nog nooit als storend ervaren of dat we minder proefden en dus doen wij het ook regelmatig.. ontbijt hier sowieso op de bank, dan hou ik het nog geen 5 min vol op een hoge stoel. Ik zit dan dus in mijn eigen relax stoel, als colin en manlief op de bank eten . Shannon eet warm eten nog wel in kinderstoel , die staat dan naast mijn man.
Bij ons was het er opeens ingeslopen om voor de tv te eten voordat de uk er was, maar sinds ze mee eet zitten we gewoon alle maaltijden aan tafel zonder tv. Vind het veel gezelliger. Als ze wat groter is mag ze echt wel een keer voor de tv eten in het weekend bijvoorbeeld, maar dan is het wel speciaal.