Dreumes eet alleen smeerbeleg op brood?!

Discussion in 'Voeding' started by Druif78, Jun 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Mijn zoontje weigert ander beleg dan smeerbeleg op brood te eten. Dus hier nog steeds appelstroop, smeerworst, smeerkaas etc.
    Plakje kaas heb ik meerdere malen geprobeerd, maar het wordt gewoon uitgespuugd. Gesmolten lust ie het echter wel!
    Plakje worst ook geprobeerd: idem dito.
    Het ligt dus niet aan de smaak, maar denk aan de vorm/ het gevoel.
    Tis ook niet dat hij het niet weg zou kunnen krijgen want korsten, of andere stevigere dingen gaan ook op.
    Herkenbaar? En wanneer ging hij/ zij het wel eten?

2. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    ja, herkenbaar! Dat was een poosje terug bij mijn zoontje precies zo.
    Hij plukte het plakje zo van z'n brood elke keer. Elke week probeerde ik het een keer en opeens lustte 'ie het wel, geen idee hoe het kwam maar nu eet 'ie alles wel op z'n brood, gek he maar wel makkelijk.

3. tulip

tulip Niet meer actief

haha hier eentje die op het moment alleen droog brood wil. Maar die plakjes heeft ze wel gegeten, ze pulkte het er ook wel af, maar het brood werd ook opgegeten.

Misschien moet hij eraan wennen. Je zou een boterham met smeerbaar beleg kunnen geven en dan een plakje los, misschien dat hij er zo langzaam aan went.

4. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Hier ook nogsteeds smeerbaar beleg, alleen dan omdat ze anders alleen de worst/kaas opeet en dr brood niet meer wil :D

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt nu af en toe een boterham met jonge kaas of kipfilet. Doe ie gewoon mama na; zit ie met z'n tong uit zijn mond dat plakje erop te duwen. Hier is het dus eerder andersom!;)
    Wat eet je zelf op brood?

6. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Dat eraf halen van het beleg hoor ik wel vaker, maar dan meer omdat ze dat dan lekkerder vinden dan het brood!
    Ik vind het verder ook helemaal niet erg ofzo, maar het is zo makkelijk als hij ook een plakje kipfilet, kaas of salami lust!
    Nou gebiedt mij de eerlijkheid te zeggen dat ik zelf ook geen "rauwe" kaas lust... alleen gesmolten!! Maar vond dit vroeger altijd erg lastig aangezien kaas zo een veelvoorkomend belgsoort is wat iedereen altijd in huis heeft!

7. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Een los plakje geven heb ik vaker gedaan. Hij vindt het wel interessant en stopt t wel in zn mond, maar werkt het er snel met zn tong weer naar buiten...

8. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Geef hem eens steeds een plakje in zijn handje, kijken wat hij ermee doet? En dan is kaas en worst misschien nogal stug, probeer eens een plakje boterhamworst of zo? Charlotte wilde voorheen ook absoluut geen kaas, we zijn begonnen haar kleine stukjes in haar handje te geven, steeds groter en nu eet ze het ook op haar boterham.

9. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    oh net te laat zie ik, ook al geen oplossing. Dan zou ik gewoon nog een maandje wachten en het dan weer proberen. Telkens paar weekjes ertussen laten of zo.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ja, de aanhouder wint! Hij heeft groenten of fruit nooit 10x hoeven proeven voor hij het lekker vond, iets wat je vaak leest. Maar misschien moet ik het hiermee wel 10x proberen?!

11. zogelukkig

Ah, dat verklaart een hoop!
    Mijn oom gruwelt ook van kaas, die vertrekt zijn hele gezicht als hij er alleen al naar kijkt. Mijn 4 neefjes en nichtjes lusten dus ook geen kaas.
    Zien eten doet eten, zo is het wel.

12. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik gruwel nooit in het bijzijn van ons zoontje juist om dit te voorkomen! Mijn man lust eigenlijk niks anders op zijn brood en eet altijd brood met kaas, soms ham met kaas, hahaha, lekker afwisselend :( Dus dat zou het toch moeten compenseren?!

13. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Hier ook een dreumes die alleen maar smeerbeleg op haar brood wil. 'Los' beleg haalt ze er vanaf en gooit ze op de grond. IN haar handje geven helpt ook niet, want het belandt geheid op de grond... Bij de slager in de supermarkt krijgt ze heel soms een plakje worst, maar mevrouwtje kwakt het zo op de grond, voor de neus van de slager... Dus dat doen we ook maar niet meer.
    Tosti`s lust ze dan weer wel en gaat ook niet alles uit elkaar plukken.
    Ik blijf het ook proberen, eens moet het lukken toch?

14. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Vandaag maar weer een plakje kaas los van het brood aangeboden, in het handjkes dus en YESSS! Hij at het op!
    Ik probeerde het na lange tijd maar weer eens omdat hij nu meer geinteresseerd lijkt te zijn in wat een ander op het bord heeft. dat moet hij dan ook. Zodoende gaf ik hem en hap van mn broodje tonijnsalade (ging erin als koek) en ik dacht: doe eens gek, ik geef hem een plakje kaas en het ging erin! Morgen op brood proberen!

15. zogelukkig

Weet je Druif: mijn zoontje eet de kaas ook naast het brood hoor, hij frut het er wel op, maar vaak ook weer eraf voordat de boterham binnen is en het maakt ook helemaal niet uit HOE ze het binnenkrijgen!;)

16. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier ook! vanochtend was ze zelfs de smeerworst er af aan het likken, en weigerde daarna nog haar boterham aan te raken..

17. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    hier eet ze dus het plakje worst eerst op en dan de boterham :D

18. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Vandaag een krentenbol met kaas op!
    Gaat steeds beter!
    Aankomende week eens wat kipfilet ed kopen.
    Tis dus blijkbaar echt een kwestie van blijven aanbieden en wennen.

Share This Page