Ochtendfles/vaste voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Ava2011, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ava2011

Ava2011 Lid

8 dec 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Paar vraagjes mbt onze dochter van bijna 4 maanden:
    - ze slaapt netjes de hele nacht door. Gister begon ze om kwart over 7 beetje te jammeren. Uit bed gehaald, poepluier verschoond en mee naar beneden genomen. 8 uur fles gegeven, en die laat ze voor de helft staan.... Het lijkt wel of ze 's ochtends niet zo'n behoefte heeft aan drinken. Ze is wel heel vrolijk en actief. Hoor je dit vaker?
    - we naderen de 4 maanden en ik wil haar dan graag een eerste hapje geen. Hoe doe ik dat? Moet ik eerst starten met een papje? (laatste fles aandikken met rijstebloem?) of kan ik meteen een hapje geven? Als ze het hapje lekker vindt, dan elke dag blijven geven? Hoeveel mag ze van zo'n potje? (moet je zo'n potje trouwens opwarmen?)
    - wat is het beste moment om een hapje te geven? Ik geef 5 flessen om de 4 uur (180/6)

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Na een nacht slapen, hebben de meeste baby's wel trek in een fles. Maar elk kindje is anders. Je dochtertje geeft aan dat ze niet meer wil drinken, dit is dan prima. Met de leeftijd van 4 maanden mag je beginnen met bijvoeding. Je kunt beginnen met een bijvoorbeeld een fruithapje tussen de flessen in de ochtend. Twee eetlepels is voldoende. Even opwarmen in de magnetron is ook geen probleem. Als het fruithapje goed gaat, kun je beginnen met een groentehapje of de rijstebloem.
    Groetjes, Petra

Deel Deze Pagina