Eten, eten en nog eens eten? Of toch een ander schema?

Discussie in 'Voeding' gestart door Linn84, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Groentehap doen ze hier op de crèche helaas niet dus kan ik die pas om half zes blijven geven. Het wisselt bij ons ook de laatste tijd wanneer ze wel/niet slaapt. Helemaal de laatste dagen (ziek dus weinig eten). Misschien ook weer een sprongetje rond deze tijd? Soms zou het makkelijker zijn als ik niet zou werken zodat ik de flessen op verzoek kan doen ;) Als ik er zo over nadenk weet ik niet wanneer ze voor het laatst echt van de honger heeft gehuild... Pff lastig !?

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Sinds ik dit geschreven heb is dit meer regel dan uitzondering haha! Heb haar nu al twee dagen bijna geen groente zien eten omdat ze toch te moe bleek. Vandaag dus maar een flesje tegen drie uur en dan om vier a vijf uur een slaapje van een uurtje en daarna pas de groente.

Het is ook lastig om te beoordelen of we het nu goed doen of niet. Inderdaad, dat honger-huiltje van toen ze nog zo klein waren is er niet meer. Al heb ik wel dat ze op een gegeven moment haar boterham zat is en gaat "mekkeren" tot ze de fles krijgt.
    Apart trouwens dat ze geen groente geven op de creche? Is daar een speciale reden voor of doen ze dat bij wel meer creches niet?

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Idd raar bij mijn kdv is het vanaf 17u voor de kindjes tot 2 die na 17u gehaald worden eigen potje of zelf mee gebracht vers. Vind ik ook raar want wat als ik het toch om half 4 wil dat zal ik eens vragen.

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier doen ze het tegen half vijf, omdat ze dan nog met z'n tweeen zijn. Daarna gaat 1 leidster naar huis.

5. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Geen idee eigenlijk. Had het gevraagd toen we net gestart waren met de hapjes (en ik het dus nog overdag gaf) maar nooit gevraagd naar het waarom. Ze zit wel op een baby groep dus misschien wordt het dan teveel ofzo..

6. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik heb het gewoon in 1x geprobeerd nadat ik n keer groente had meegegeven aan het KDV. En daar geven ze dat dus om 15.30 (bij alle kindjes) en dat at hij veel beter dan thuis, en daarna nog wel een hele fles leeg. De meeste kindjes daar krijgen die dan niet meer. Maar het ging hier meteen super dit schema, vandaar dat ik dat nu volg! Nu nog hopen dat dit groente hapje steeds meer richting etenstijd komt dus tussen 17 en 18u. Maar het wordt hier nog wel eens later dan 15.30 omdat hij slaapt bijvoorbeeld. Vandaag na de groente geen fles meer gegeven en hij kreeg eerst nog 120/4 dat ging goed, nu de nacht nog afwachten!

7. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het in het begin ook wel heel erg wennen. Ook moeilijk om nog te plannen wanneer je er ff op uit kon zonder met hongerproblemen te kampen.

Hier gaat het als volgt:
    7:30 fles pap 180+6
    9:30 fruithap
    10:00-12:00 slapen
    12:00 2 volkorenboterhammen incl korstjes (met minder neemt meneer geen genoegen) met water/lauwe slappe thee/slappe roosvicee
    14:30 fles 120ml +4
    15:00-16:30 slapen
    17:15 groentehap
    19:00 fles pap 180+6
    dan naar bed en slapen tot de volgende morgen

Op ons kdv zijn ze tot 17:00 met zn 2en dus als ik tot laat moet werken krijgt hij om 16:45 zijn groentehap, en dat doen ze maar tot de leeftijd van 1 jaar.

Deel Deze Pagina