baby wordt te dik?

Discussie in 'Voeding' gestart door Ons Kleintje, 30 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

volgens mij moeder is mijn kleine muis wat dik aan het worden. Ook de kinderarts grapte door hem spekkie te noemen. Maar ja, zolang ze er een grapje van maakt dacht ik, dan zit het wel goed. Ik ben zelf juist trots dat hij zoveel is gegroeid, was eerst vel over been, 11 weken te vroeg geboren, met als laagste gewicht 1520 gram. Hij is nu 14 weken oud en weegt 4,5 kilo, gecorrigeerd is hij 3weken oud. hij heeft inderdaad een dikke kop en onderkin en stevige benen maar verder vindt ik het meevallen. Hij krijgt afgekolfde bv aangevuld met een beetje kv (1 a 2 keer daags een flesje) Hij drinkt best wel veel bv, maar ik had ook gehoord dat premature kindjes de achterstand proberen in te halen.
    wanneer is je baby te dik?
    groetjes

2. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Belgiƫ - Antwerpen
    He meid, je geen zorgen maken hoor. Hier ook een prematuurtje van 6 weken te vroeg, laagste gewicht was 1900gram. Nu is ze 5 maanden en weegt .. hou je vast! .. Bijna 8kg!! Heb ze 4 maanden bv gegeven nu krijgt ze fv en zijn we juist begonnen met een groentehapje.
    Prematuurtjes hebben idd de neiging wat dikker te worden als baby maar ik vind het idd ook juist fijn!

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.276
    4.508
    113
    Maak je niet dik meid (sorry moest er even uit ;) )

Kylian was bij geboorte 5 kilo, met 4 maanden 8 kilo en toen hij begon te kruipen was het allemaal zo weer verdwenen ;) .

Groetjes Anita

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    In het begin worden sommige kindjes sowieso verhoudings gewijs wat steviger. Zodra ze dan wat beweeglijker worden en gaan rollen gaat er al redelijk wat vanaf (ik zag het hier verdwijnen bij die driedubbele billen van Wendy) en als ze dan ook nog gaan kruipen dan verbranden ze helemaal veel. Geen zorgen maken hoor! Heeft je kleine gewoon een lekker buffertje voor als het n keertje wat ziekjes is. (en mama meer te knuffelen ;) )

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier zag je dat ook heel erg.. Niet prematuur, goed geboortegewicht. Maar na een maand of 2/3 begon hij steeds meer babyspek te krijgen. In zijn curve zag je dat ook wel een beetje terug. Het gewicht zat bovenin, de lengte iets eronder. (geen probleem volgens CB). Na de 10 maanden, toen hij mobiel werd, is dat babyspek ook weer verdwenen. Nu is lengte en gewicht weer aardig in verhouding.
    Maar we hebben nog een paar mooie "plofkop" foto's ter herinnering ;)

6. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Hier ook geen prematuurtje, maar Melissa was erg klein toen ze was geboren... ze kreeg de eerste 7 maanden alleen borstvoeding en ze groeide als kool de eerste paar maanden... toen ze ging kruipen en lopen, ging het er net zo hard weer van af... de groeicurves laten toch ook altijd eerst een flinke groei zien, die dan afzwakt...
    maak je dus geen zorgen.. komt allemaal goed...

Elke baby is trouwens wel anders... In Nederland valt Melissa in de categorie kleine baby's, in China kreeg ik te horen dat ze wel heel erg groot was... :(

7. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Toch fijn zo'n spekkie als je dat het vergelijkt met de eerste weken :). Het gewicht lijkt mij niet raar, maar ik weet natuurlijk niet hoelang hij is.

Prematuurtjes mogen iets harder groeien dan op tijd geboren kinderen. Als hij een jaar is zal hij zijn eigen lijntje gevonden hebben in de grafiek van zijn echte leeftijd. Te snel groeien is alleen niet de bedoeling vanwege risico op overgewicht, hart- en vaatziekten etc. op latere leeftijd. Je hoeft hem dus niet vol te stouwen ;).

PS: De kinderarts noemde ons zoontje van de week een 'hollands welvaren' (6,3 kilo en 63 cm). Liever een onderkinnetje dan dat magere ventje toen hij 9 weken te vroeg geboren werd.

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Met BV kan je een kindje niet overvoeden... ook geen kans op overgewicht.... Mijn zoontje is nu 5 maanden en over de 8 kg... ;)

Deel Deze Pagina