Eten... eten... eten...

Discussie in 'De lounge' gestart door Imona, 19 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik las eerder in het topic dat er iemand ook Protein shakes gebruikt. In mijn omgeving zie ik ook veel mensen whey consumeren als aanvulling op hun dagelijks inname. Daarom dat ik het erbij zet. Uiteraard kan je het ook weg laten als je het niet in huis hebt of niet wilt gebruiken. Het is geen vereiste maar ik raak er goed vol van als ik mijn cakes hiermee maak. Daarnaast is het ook zoet dus maakt het mijn cake zoeter. Echter is whey absoluut niet slecht voor je zolang je het met mate doet. Dat is met bijna alles zo. Door jou post kwam het op mij over alsof je het als een slecht product bestempeld en dat is het absoluut niet. Als vrouwen hier in mijn post whey lezen en er niet bekend mee zijn dan neem ik ook aan dat ze er eerst informatie over opzoeken. :)

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.345
    36.200
    113
    Je hebt gelijk.

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gaan we hier verder of maken jullie een nieuw topic bij het subforum clubs?

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Nog niet besloten... hahaha...
    Mijn voorstel was eigenlijk om een groepsconversatie aan te maken. Die is dan niet zichtbaar. Maar als de rest wel gewoon open wil doen is het ook goed. Is misschien wel overzichtelijker.
    Vind het wel fijn om echt samen nu te starten. Er zijn wel al clubjes, maar die zijn al begonnen en daar val je dan zo midden in.

5. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Maar de kern van jouw probleem is dus eigenlijk niet direct het ongezond eten (want je vind gezond eten best lekker), maar het te véél eten?
    Heb ik dat goed?

Want dan denk ik dat je dat als eerste aan moet pakken. Je maag is nu groot en wil gevuld worden.
    Als je over een langere periode minder eet, wordt je maag kleiner en heb je dus minder eten nodig.
    Ik heb niet direct tips verder, maar ik denk dat dit belangrijk is om je te realiseren.

Want dit is net zoiets als roken. Je denkt dat je die sigaret nodig hebt, maar je lichaam heeft het helemaal niet nodig. Zo ook met eten. Je lichaam heeft helemaal niet zo veel eten nodig, maar het is het gewend.
    Wil je dit verslavingspatroon doorbreken, kost dat heel veel discipline... Eisen van jezelf dat je 's avonds, naast een klein tussendoortje, niets meer eet.
    Dat klinkt natuurlijk makkelijk, maar het is net zo moeilijk als stoppen met een sigaret. Ik denk dat de sleutel afleiding is. Heb je een hobby? Bezig zijn met je handen, even niet aan eten denken...

Syane vindt dit leuk.
  6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    He, als mijn kids en man dat nu ook eens vaker zeiden ;):roflmao: hahahaha

suus1983 en Caruli vinden dit leuk.
  7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    mij maakt het niet zo uit of het open of besloten is.
    maar inderdaad in een bestaande club binnenvallen trekt mij ook niet zo.

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    :roflmao::roflmao:

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Weet je wat mij ook helpt trouwens.... geen drinken drinken met calorieën in. Kijk maar eens wat er in frisdrank en sappen zit. Dan schrik je echt.

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Mee eens. Het is ook een stofje waar je niet aan toe moet geven (zegt BMI 28 hier :roflmao:). Ik heb aan de prednisolon gezeten en had zo'n honger de hele tijd! Ik moest gewoon eten! Dus dan was het een cracker met hummus oid, of kauwgom. Uiteindelijk nauwelijks aangekomen. Enne... mijn overgewicht komt door te weinig bewegen. Als ik 3x per week ga sporten, vliegen de kilo's eraf, maar ik heb op het moment andere prioriteiten. Ik wil ook nog af en toe thuis kunnen zijn naast mijn werk, dus sport ik 1x per week

11. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ik zou me graag na mijn zwangerschap bij jullie aansluiten als dat mag.
    10 jaar geleden woog ik 78 kg en ben 1.86 lang
    Toen ik een relatie kreeg werd het steeds iets meer.
    Elke keer probeerde ik een bepaald doel voor mezelf te bepalen maar elke keer weer gefaald.
    Nu woog ik aan het begin van de zwangerschap 99.5 en ben nog nooit zo zwaar geweest.
    Ik ben een stiekeme eter en me daar helaas ook wel van bewust maar vind het best moeilijk om niet te doen.
    Ga soms uit verveling zoeken naar wat lekkers en voordat ik er erg in heb loop ik alweer te kauwen en kan dan wel janken.
    Wil heel graag weer terug naar die 80 kg en me goed voelen.

Het scheelt dat ik qua zwangerschappen veel geluk heb gehad met aankomen , bij mijn 1e maar 6 kg aangekomen en nu maar 3 kg aangekomen ( kleintjes eten mij gewoon op)
    Maar dat betekend niet dat er niks hoeft te gebeuren.

12. tuc

tuc Niet meer actief

En als je die muffins dan invriest, dan kun je er niet zomaar 1 pakken. En op een avond eruit halen voor de volgende dag.

Als het probleem is dat je altijd honger hebt (herken dat hoor) dan moet je vooral zorgen dat je voedzaam eet. Ik eet af en toe een boterham s ochtends (volkoren met kaas) en heb dan echt na een uur weer honger. Op een schaal met griekse yoghurt en fruit hou ik het veel langer vol.
    Zelfde geldt voor de lunch, een salade of flink aan geklede boterham (met sla, rauwkost e.d.) vult veel meer dan een gewone boterham met vleeswaar oid. Of een flinke bak rauwkost naast je boterham bv.
    Wat ik zelf heerlijk vind is een omelet als wrap met zalm erin ofzo. Omelet bak ik van 2 eieren, nou dan zit ik mutvol de rest van de middag.

En zorgen dat het gezonde eten voor handen is. Dus een bak snoeptomaatjes op het aanrecht tijdens het koken:thumup:

O en veel water drinken. Vult ook enorm. Was wel iets waar ik mijzelf toe moest zetten maar nu ik het gewend ben gaat het vanzelf.

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik drink alleen koffie of thee:(

14. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.840
    5.572
    113
    Ik ben pas sinds kort op de hoogte van get bestaan van bmr :oops: Wat een eye-opener was dat voor mij. Hiermee bereken je de hoeveelheid calorieen die je lichaam echt nodig heeft. Voor mij is dat om op mijn gewicht te blijven ongeveer 1750. Oftewel als ik de “normale” 2000 kcal per dag zou eten kom ik dus aan.......
    Misschien kennen jullie het wel al, dan sorry voor het inbreken in jullie topic, allemaal veel succes met het bereiken van een gelukkig gewicht.

15. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Wauw. Niet alles bij kunnen houden. Haha gaat zo snel.

Maakt mij niet uit hoor. Open of besloten. Ze kennen me toch niet. Haha. En zelfs dat maakt me niet uit.

Kwa drinken drink ik toch alleen water en thee. Soms koffie. Frisdranken houd ik niet eens van.

Zo. Nu tijd voor mijn appel en een bakkie thee.

Twinkle81 en Caruli vinden dit leuk.
  16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Dat ken ik niet. Goed dat je het meldt.

17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Tuurlijk doe je ook mee.
    Dan zijn we nu met: pantoffelheldin, 2 littlemonkeys, Suus1983, Imona, Caruli, WillowL en ik (Syane).
    Ik herhaal dat maar steeds even om overzicht te houden. :)

18. Manque

Manque Niet meer actief

Goeie eettips hier :thumup:

Maar dat laatste, over water drinken... als je net zo'n neuroot bent als ik kun je zelfs daarmee de mist in gaan. Ik ben zo'n extreem figuur dat ik op den duur 5 liter water dronk op een dag en juist daardoor tekorten kreeg en een aanslag pleegde op mijn nieren. Dus, zelfs wat water betreft, alles met mate :| kei moeilijk!

19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Zeker. Erg belangrijk.

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92