Ik ga je niet vertellen wat je moet doen. Ik denk dat je dat zelf ook wel snapt maar ik ga je wel mijn manier vertellen. Ik had net als jij flink overgewicht maar echt heel ongelukkig was ik niet. Als anderen zeiden dat ik misschien iets moest afvallen (goed bedoelt hoor voordat we daar een boom over opzetten) werd ik boos en was het allemaal hun schuld en hun gemene uitspraken. Dat het beter was om af te vallen om zwanger te kunnen raken was bijzaak. Nee het was anderen hun schuld... Uiteindelijk moet je zelf de knop omzetten en het gaan doen ipv jammeren en huilen. Ik viel 50 kilo af. Lengte 165 en gewicht 115. Niemand stopt dat eten in Je mond behalve jij. Niemand laat je thuiszitten ipv sportschool behalve jij. Ik vond het moeilijk maar uiteindelijk is het me wel blijvend(!) gelukt!
Ik heb niet alles gelezen maar vind jouw twee reacties echt tenenkrommend. Ik denk dat iedereen wel weet dat dit het juiste eetpatroon is. Alleen: je ertoe zetten om NIET die snoeppot te pakken, datgene overwinnen dat je ertoe aanzet om te snoepen, is voor sommigen megamoeilijk. Ik denk dan ook dat er een andere mentale behoefte onder de snoepdrang zit en dat die - maar geen idee hoe - aangepakt moet worden. Een dietist die ik bezocht zei bijvoorbeeld dat er buik- en hoofdhonger bestaat: dat laatste is een mentale drang tot eten. Er is ook een sterke link tussen angststoornissen en eetproblemen. Nu ben ik officieel niet te dik (hoewel ik er 10 kilo af wil) maar wel een enorme worsteling met eten en ik kan je vertellen: je zelfvertrouwen gaat daardoor compleet naar de maan. Precies wat ik lees in de berichtjes van TS. Hele dikke knuffel voor jou en de anderen die ermee worstelen. Zou graag meedoen in een besloten groep.
Jep, ben sinds een week afgekickt van de cola (vanille cola, zooo lekker). Dus nu alleen maar water en thee. Op het werk dronk ik sowieso altijd alleen water. Nu thuis dus ook nog. Maar die cola ga ik zo missen.. Hopelijk niet te lang. Open of besloten maakt mij niet uit hoor, maar wel liever een nieuw clubje, omdat het voor mij niet motiverend werkt als iemand al 20 kilo kwijt is haha.
Ik trakteer mezelf elke dag op een blikje Coca Cola Zero. 0 kcal en als je heel duidelijk met jezelf afspreek dat je 1 blikje pakt hoef je jezelf niet alles te ontzeggen. 't Is maar een idee hoor, maar ik vond cola ook veel te lekker om helemaal afscheid van te nemen. En door blikjes te kopen (wel duur) heb je een afgemeten portie. Voor de rest drink ik ook alleen maar water, thee, koffie. Ik pak mijn blikje Cola meestal 's avonds op de bank. Dan grijp ik ook niet naar de snacks.
Ik wil ook heel graag meekletsen met jullie! Ik ben niet te dik maar door vreetbuien en de pil(gok ik) wel 10 kilo aangekomen de laatste 3 jaar. Nou ben ik altijd te mager geweest en wil ik daar absoluut niet naar terug maar een kilootje of 6/8 er weer af en strakker in mijn vel zou fijn zijn. Nou zijn wij sinds deze week gestart met hello fresh box. Hier heb ik dan de vegetarische en calorie arme gerechten in gekozen. Het klinkt allemaal erg lekker dus ik ben benieuwd. Ik zit ook te denken om het hardlopen weer op te pakken. Vroeger vond ik het heerlijk om mijn hoofd even "leeg te rennen".
Ja dat is ook zo. Alleen ik vind juist die vanille cola zo lekker haha. Misschien als een snack in het weekend of toch maar weer naar de pepsi max. Maar ik dronk rustig 2-3 glazen per dag, dus dat moest anders.
Ik wil gaan fietsen of wandelen, ondanks dat ik het stom vind, maar dat vind ik met alle soorten van beweging nu.. helpt niet mee als je gelijk gaat zweten etc. Volgens mij is dat echt een dingetje van te zwaar zijn, had er eerder nooit last van. En eerst beginnen met meer bewegen, heb een zittend beroep en moet tussendoor meer bewegen. Gisteren een interessante workshop over gehad.
Moeten we een nieuw topic aanmaken? En waar dan? Ge en idee hoe dat werkt met gesloten clubs enzo.. Voor de dames die echt mee gaan doen. Heb hier net mijn appel en een bak thee op. Maar heb nog zon trek in die boterham. Omdat het gewoonte is.. mn kiezen jeuken er gewoon van! Maar ik DOE HET GEWOON NIET om 1 uur mag ik mijn brood. Nog 1 uur en 45 minuutjes..
ik denk dat een nieuw topic openen wel overzichtelijk is. wow knap hoor, nog even doorbijten. hier net een kopje thee met een brosse eierkoek van bolletje (65kcal)
En je hebt ook groot gelijk hoor. Maar of dat werkt is voor iedereen weer anders denk. Ik heb niks met frisdrank, maar meer met koekjes en zoutjes enz als ik zeg dat ik 1 koekje neem dan kan ik van de rest niet meer afblijven. Dus beperk ik dat enkel tot het weekend (een koekje overdag en s avonds wat chips of andere lekkere hapjes). Maar goed ik ben niet bezig met afvallen, dus zal jullie hier niet verder lastig vallen. Succes allemaal!
Meest bizarre is toch wel dat ik het gewicht van mijn zoon wil afvallen... Als ik hem optil besef ik me ineens hoeveel ik met me mee zeul aan te veel kilo's eigenlijk.
Wie kan er een groep aanmaken dan? Geen idee hoe dat werkt en waar dat zou moeten. Haha En wie doet er nu allemaal mee. Ik sowieso. Moet gewoon 35 kilo af.
Nou je het zegt, inderdaad .... wat een besef... Ik wil ook het gewicht van mijn jongste zoon eraf .... slik.... deze ga ik als ONELINER in mijn hoofd gebruiken als ik moeilijke momenten heb.... dan til ik hem gewoon op en dan weet ik weer waar ik het voor doe. De vorige keer hielp zo’n regel mij heel erg.... als ik dan iets wilde nemen dan vroeg ik aan mezelf of ik nu wilde kiezen voor dit eten of deze zomer in bikini wilde....
Gesloten groepen kunnen hier niet meer. Het is of een open club onder het blok clubs. Pf een groepsconversatie, die is alleen toegankelijk voor uitgenodigde leden. Maar ik weet niet of dat echt goed werkt. We kunnen dat wel proberen. Mocht het niet werken dan kunnen we altijd nog een club opstarten. Ik zal wel een uitnodiging doen naar iedereen.