Wij hebben kort geleden een prachtig drive inn woning gekocht. Nu is er echter een nieuwbouwproject op ons pad gekomen waar mijn man enorm geïnteresseerd in is. Het huis wat wij nu gekocht hebben is nog in verbouwing en in eerste instantie koos ik ervoor om mijn keuken in de tuinkamer te plaatsen. Een beetje het idee als 'woonkeuken' met een mooie ruime eettafel en televisie erbij. De woonkamer is boven. Nu zegt mijn man dat voor de eventuele verkoop van het huis de keuken beter boven in de woonkamer kan staan. Zo zag het er ook uit toen wij het kochten. Wat zou jou voorkeur zijn? De keuken gescheiden van je woonkamer en een hele ruime woonkamer overhouden? Of heb je toch liever de keuken en woonkamer in 1? De tuinkamer beneden is ruim 20 m2 met optie tot uitbouwen. Dat kan dus een ruime woonkeuken zijn. Precies zoals mijn persoonlijke voorkeur is. De woonkamer boven is 55 m2 en is in een U vorm dus je kan daar in principe ook makkelijk een keuken in plaatsen en nog genoeg ruimte over houden voor de woonkamer zelf. Poll ga ik erbij doen
Normaal zou ik zeggen beneden. Maar een woonkamer en keuken op verschillende verdiepingen zou voor mij echt geen optie zijn. Dan liever boven bij de woonkamer.
Persoonlijk zou ik zelf echt te lui zijn om 's avonds telkens die trap op en af moeten om wat te drinken of eten te pakken.
Het voordeel van een drive-in woning is voor ons juist dat je beneden dan een extra ruimte hebt. Dat zou bij ons benut worden als hobbykamer. Dus ik zou kiezen voor de keuken en woonkamer op de tweede verdieping.
Zeker bij de woonkamer erbij. Dan kan de kamer onder als extra kantoorruimte of extra masterbedroom eventueel met badkamer on suite verkocht worden.
Klinkt als een gaaf huis!! Waar woon je Ik zou de keuken beneden doen, met een lekkere bank erbij zodat je ook kan relaxen daar. Boven zou ik een grote woonkamer maken en zorgen voor een kraan, koelkast en waterkoker en wat kastjeskastje ik niet persee naar beneden hoef voor wat te drinken en een snack.
Ik zou een keuken op een andere verdieping denk ik heel onhandig vinden. Elke keer als je dan dus drinken wil pakken, moet je naar beneden lopen. Als je gaat koken heb je geen zicht op je kinderen en moet je naar boven om in te grijpen als er iets gebeurt. Het idee klinkt wel lekker van een grote woonkeuken vanwaar je ook de tuin in kan (dat maak ik iig op uit je omschrijving), maar ik denk tóch dat het niet heel praktisch is.
Ik zou in dit geval gaan voor een mooie woonkeuken beneden. Maar ik heb altijd al een woonkeuken gewild. In dat geval zou ik er geen problemen mee hebben dat het op een andere verdieping is.
Tussen Nootdorp en Leiden Boven wilde ik inderdaad zelf een mooie kastenwand maken met daarin verwerkt een koelkast (tafelmodel), waterkoker, glazen etc. We hebben de water aansluiting etc ook laten staan. Zo kan je eventueel zelfs nog een wasbak in de kast verwerken om bijvoorbeeld thee te zetten. Zo'n idee wand als onderstaande foto. Ik wilde er persoonlijk nog een mystic fire haard in hebben maar als we daadwerkelijk gaan verkopen dan ga ik dat niet doen Als de keuken wel boven komt dan komt op deze plek de kastenwand van de keuken. We hadden namelijk een eiland met hoge kastenwand gekocht.
Klopt! Je hebt aan 1 kant de schuifpui waardoor je zo de ruime tuin inloopt. Aan de andere kant heb je ramen van de vloer tot het plafond. Daardoorheen zie je dan je auto op de oprit staan.
Aaah oké. Ik ben officieel niet op zoek hoor haha maarja waren jullie ook niet. Ik woon nu in den haag. k zou t indd ook zo doen en t dus ook bij kopen leuk vinden. Als je tzt een Funda advertentie hebt, stuur je t door?
Oei lastige keuze. Ik zou denk toch voor een woonkeuken gaan beneden. Als je zomers in de tuin zit moet je weer naar boven lopen voor iets drinken etc. Plus dan heb je mooi uitzicht op je tuin. In een woonkeuken ga je toch veel in leven. Zou dan wel bij je woonkamer een voorziening maken dat je alsnog koffie/thee etc. kan maken. Maar zie dat je daar al een mooie oplossing voor hebt.
Den haag is toevallig heel dicht bij 15 minuten met de auto. Ja is goed zal ik doen! Ik zie dat de meeste tot nu toe wel voor een keuken boven kiezen..
Ja, ideaaaal. Haha. Hoe zeker is t andere huis? Anders zou ik doen wat je zelf wilt. Als je hier toch dan blijft wonen is t wel naar je zin
Er is ons al een bouwnummer toegewezen. Het ligt er alleen aan hoe we dit huis kunnen verkopen. Als we met een restschuld overblijven dan wil ik het niet doen. We hebben voor 40.000 euro verbouwd. Ik zou het zonde vinden als we die kosten er niet uit zouden krijgen. Ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal wat dit huis ongeveer op kan brengen aangezien er maar een klein rijtje van deze huizen in de wijk staan. Er zijn voor ons maar 2 andere huizen van dit type te koop geweest en die stonden te koop in de crisis.
Wanneer je boven ook iets van koffie/thee/koelfaciliteiten hebt dan zou ik gaan voor de woonkeuken, zeker wanneer je verder voldoende (slaap)-kamers hebt. Mits je dan mooi uitzicht hebt op de tuin en niet op de oprit met de straat erachter. Oh, en ik zou dan wel lekkere stoelen aan de keukentafel zetten zodat je er ook echt lekker kunt zitten.
Mijn zwager heeft ook zoiets. Keuken beneden, woonkamer boven. Hun vinden het geweldig maar ik vind het reuze onhandig. Vooral met een kleintje. Voor elk flesje moeten ze naar de keuken dus de trap af. Verschonen is weer boven op de babykamer. Wc hebben ze enkel in de hal bij de keuken. Absoluut niet mijn ding maar je blijft er wel slank bij met al die trappen lopen
Ik zou ook voor de woonkeuken beneden gaan. Heerlijk bij de tuin. En als je toch boven een koelkast hebt bij de woonkamer is dat toch prima. Die fles wijn kan gewoon koud staan
Woonkeuken vind ik super (hadden we in het vorige huis ook) maar ik zou ze zeker niet op een aparte verdieping willen dus dan toch bij de woonkamer boven en beneden wat anders.
ik zou voor de keuken beneden gaan. een mooie grote woonkeuken lijkt me heerlijk. en vind het ook makkelijker met de boodschappen, anders moet je die elke keer naar boven sjouwen.