Eten gaat zooooo traag! (bijna 2 jaar)

Discussie in 'Voeding' gestart door Lucia, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Hoi meiden,

het is als volgt;

Alyna krijgt sinds een (hele) tijd 'echt' eten.
    Aardappels/rijst/pasta groenten en vlees apart.
    Dus geen potjes meer, alleen bij hoge nood.:D

Maar het eten gaat zoooo traag!
    Meestal laat ik haar zelf eten met een vorkje maar dan eet ze alleen zelf de stukjes vlees op;), vervolgens is ze het beu en mag ik haar verder 'voeren'.(niet dat ik dat zo erg vind;))
    Ze eet best goed met een vorkje.:)
    Of ze heeft totaal geen zin in zelf eten omdat ze moe is ofzo, en dan geef ik het.
    Maar ik beide situaties kan ik gerust een uur zitten!

Alleen een potje of iets van spaghetti gaat snel op.;)
    We eten zoveel mogelijk samen overigens!
    Ik heb al geprobeerd om haar eerst alleen groenten en aardappels te geven en pas achteraf het vlees, maar als ze het vlees op ons bord ziet begint ze te gillen dat ze dat ook wilt.
    Ze eet 9 vd 10 keer wel alles op!
    Maar zucht...er is ineens zo'n stuk van je avond weg.;)

Wat denken jullie?
    Kwestie van nog wennen omdat het toch 'moeilijker' eet dan wat ze ooit gewend was en blijven volhouden tot het goed komt?
    Of gewoon na een halfuur zeggen 'hup klaar' en het bordje weghalen?
    Of andere tips/trucjes?:D

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Pff een uur, jeetje maar dan is het eten toch ook niet lekker meer en koud. Maar goed ik ben geen 2-jarige natuurlijk. Mijn dochter is 2, maar die mag ik al sinds dat ze 11 mnd is niet meer voeren/helpen. Mijn dochter is meestal al na 5 min klaar, maar die eet ook amper. Hoewel ze steeds meer wil proeven.

Ik zou zeggen na een half uur is het klaar, eventueel met een kookwekker erbij zodat ze het zelf ook kan zien. Maar ik weet niet of ze daar nog te klein voor is, mijn dochter is 3 maanden ouder en die snapt het wel.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat is best lang.. Hier gelukkig geen problemen mee. Maar ik weet dat vaak gezegd wordt dat je na 20 minuten gewoon klaar bent met eten. En dan ook niks vervangends geven daarna. Dan leren ze wel dat ze de keer erop wat sneller moeten eten.
    Misschien is 30 minuten ook wel goed..

Deel Deze Pagina