ontslag met wederzijds goedvinden, wie kan me helpen?

Discussie in 'De lounge' gestart door suusje1979, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Is er hier iemand die beëindigingsvoorstel voor ontslag met wederzijds goedvinden kan beoordelen? Zodat er geen problemen ontstaan met een ww uitkering?

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.664
    1.426
    113
    juridisch loket, uwv en vakbond, tenminsten dat hebben wij toen gedaan. Ons werd toen duidleijk verteld dat er in de papieren moest stana dat het op initiatief va de werkgever was, toen de papieren kwamen hebben wij daar dus door die instanties-mensen naar laten kijken

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    iemand van je rechtsbijstandsverzekering?

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Mijn vriend heeft dat dus ook aan de hand gehad, een zogenaamde vaststellingsovereenkomst. Ik raad je altijd aan een arbeidsrecht deskundige met je mee te laten kijken, dat hoeft niet de wereld te kosten. Sommigen bieden voor een vrij laag bedrag aan éénmalig zo'n overeenkomst met je door te nemen. Anderen, zoals onze-landelijk werkende- advocaat, heeft alles helemaal voor ons geregeld. Als het ontslag is op initiatief van de werkgever, is het overigens vrij gebruikelijk, dat die dan ( een deel) van de kosten van die advocaat op zich neemt.

belangrijk is dat erin is opgenomen: dat het op initiatief is van de werkgever, dat er géén dringende redenen zijn ( dat zijn zaken die de werknemer te verwijten zijn en die normaliter leiden tot ontslag op staande voet), dat er een opzegtermijn volgens de CAO wordt gehanteerd en zo zijn er nog wel meer dingen.

De WW wil gewoon zeker weten dat a. je niet verwijtbaar werkloos bent en b. er door de werkgever niet stiekum voorbij is gegaan aan de minimale opzegtermijn.

Als je wilt, kan ik je helpen aan de gegevens van onze advocaat. hij heeft ons met 1 gesprek (wat kostenloos is!) en enkele mails en telefoontjes over en weer met de werkgever, echt uitstekend geholpen!

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    als jij ontslag neemt /krijgt met wederzijds goedkeuring dan krijg je volgens mijn geen ww.
    maar gewoon even uwv bellen of mailen

6. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik heb dat vorig jaar ook gehad. ik ben er mee naar het uwv geweest en rechtsbijstand. niet zomaar tekenen. er moet duidelijk in staan dat het initiatief van de werkgever komt anders heb je geen recht op ww.
    succes

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat kan dus wel hoor, mits het maar op initiatief is van de werkgever en het goed is vastgelegd.

Wanneer je echt zelf ontslag NEEMT dan is er idd geen recht op WW

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik zou het ff laten toetsen door iemand.. rechtbijstand etc etc..

9. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat denk ik ook hoor. Maarja, ik woon in België. Wij hebben hier hetzelfde meegemaakt en m'n man kreeg niets van uitkering daarna. Als het met wederzijdse goedkeuring is wil dat zeggen dat beide partijen akkoord zijn dus dat je ook vrijwillig het contract stopzet... In België wil dat zeggen dat je dan geen recht heb op een uitkering. Heb je geen site ergens met de voorwaarden waaraan je moet voldoen om ww te krijgen?

10. Hellen36

Hellen36 Actief lid

30 apr 2007
    121
    36
    28
    personeelsadviseur
    Amsterdam
    Op de site van UWV vind je een standaard overeenkomst. Daar staan allerlei voorbeelden in en als je die als uitgangspunt neemt, kan het niet misgaan.
    Ik sluit vanuit de werkgever regelmatig een vaststellingsovereenkomst af en ik heb nog nooit meegemaakt dat een medewerker geen ww kreeg.

succes,

Hellen

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

als je baas aan een aantal dingen voldoed dan krijg je ww

12. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Ik heb het ook gehad...pb je later ff

13. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Laat er inderdaad iemand naar kijken die ervoor geleerd heeft. Er zijn heel veel mensen in de wereld die (denken te) weten waar ze het over hebben, maar neem hiermee gewoon geen risico.

Iedere situatie is anders en iedere beëindigingsovereenkomst is weer anders en toegespitst op het specifieke geval.

Je kunt inderdaad terecht bij het UWV, je rechtsbijstandverzekeraar, het juridisch loket of een arbeidsrechtadvocaat/jurist

14. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Dag Ik heb pas een cursus gehad ontslag recht en arbeidsovereenkomst recht in het belang van de werkgever natuurlijk maar goed dat ter zijde echt even een iemand van je rechtsbijstand of zo goed door laten lezen want een verkeerd woord en je krijgt geen ww. wel heb jij altijd het recht om er tot 6 maanden na ondertekening nog op terug te komen en te zeggen dat je het er niet mee eens was (ontslag met wederzijds goedvinden) en kan het terug gedraaid worden maar goed daar moet dan wel weer hele goede redenen voor hebben waarom je het toen tekende en er na een paar maanden weer op terug komt maar goed als je die heb kan je oude baas je overal die maanden nog loon met terug werkende kracht betalen dus dan weet je in ieder gaval dat als je tekent en er zou toch ineens iets met de ww niet kloppen dat je, je ontbinding nog altijd terug kunt draaien. als je nog vragen hebt pb me maar.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    zou ff lekker zijn, beeindigd je werkgever je contract omdat ie geen werk voor je heeft, moet je stampij gaan maken om een uitkering te krijgen.

Is niet zo gelukkig, je betaald elke maand een premie en spaart gewoon voor je eigen ww. Het enige wanner je geen WW krijgt is als je zelf ergens opstapt.

Deel Deze Pagina