zichzelf bijten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ingping, 28 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingping

ingping Lid

15 jun 2008
    7
    0
    0
    mijn zoontje is vorige maand 2 geworden. het is echt een scheetje en is meestal erg lief. echter als hij niet luistert en ik boos op hem wordt dan bijt hij in zijn eigen arm. en echt hard, want de dag erna staan de tanden nog in zijn vel. hij doet het altijd bij zichzelf (nooit bij mij ofzo). het lijkt wel of hij op deze manier zijn frustratie kwijt kan. maarja, ik vind het vervelend dat hij zichzelf pijn doet.
    ik heb wel tegen hem gezegd dat het me verdrietig maakt als hij dat doet en hij heeft beloofd het niet meer te doen (voor zover hij dat kan dan), maar intussen heeft hij het toch alweer gedaan. ik heb af en toe ook het idee dat als ik er aandacht aan besteed dat hij het alleen maar meer gaat doen (omdat hij zo dan toch aandacht krijgt, ook al is het dan negatieve) dus probeer ik het ook weleens te negeren. maar ook dan blijt hij het doen. als hij mij nou zou bijten, zou ik hem een keer terug kunnen bijten (zachtjes dan). dan weet hij dat het niet prettig is wat hij zelf doet en houdt hij er misschien mee op, tenminste dat hoor je vaak. maar aangezien hij het juist bij zichzelf doet...
    heeft iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan, of wat ik eraan kan doen? hem iets anders geven waar hij dan maar in moet bijten werkt niet, aangezien ik niet zo snel altijd iets bij de hand heb.
    ik hoop wel dat het over gaat en dat het maar een fase is...
    of is dit herkenbaar voor deze leeftijd?
    bedankt alvast voor de reacties! gr inge

2. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo,

het klint hier bekend in de oren, maar bij ons gebeurde het ook dat onze dochter ons beet of zelfs andere kinderen.

nu is ze 2 en is het eigenlijk zo goed als verdwenen het bijten.
    ben ik wel blij om.

succes

Deel Deze Pagina