even een rare vraag. vanaf hoe oud lieten jullie je kindjes zelf eten? mijn zoon is 7 maanden. pakt al weken mijn lepel af als hij de kans krijgt maar kan nog niet met de lepel eten als ik hem niet help. nu zit hij vandaag voor het eerst zelf te eten soort van ik heb een bord met aardappelen en spruiten voor hem gezet en nu brengt hij ze zelf naar zijn mond om alles in zijn mond te doen. maar dit wel met zijn handen. herkennen jullie het?
Mijn zoontje deed dat ook rond die leeftijd! Ik gaf hem altijd de lepel in de handen nadat ik hem eten gegeven had. Sinds die 11 maanden is gaat die gericht met vork of lepel naar het bord en na zijn eerste verjaardag kon hij al iets op de vork prikken en dat gaat nu steeds beter! Maar het is goed dat die met de handjes eet zo leert die het het best, leg er een lepel bij en kijk wat die ermee doet..
silke met die le[el speelt hij en die stopt hij in zijn mond, dat doe ik al vanaf 5 maanden geven na het eten
Mijn jongste eet het meeste nu zelf met haar handjes, alleen avondeten niet omdat ik dat nog geprakt geeft en ze de meeste kleine dingen nog niet zo goed kan pakken. Met bestek eten kon de oudste hier pas rond een jaar of 2 en nog steeds vind ze met een lepel eten soms lastig.
fruit en dergelijke eet hij zelf al 3 weken zoals: banaan, peer, stoofpeer, aardbei, kiwi en mandarijn in kwartjes maar avond eten deed ik eigenlijk nooit zelf proberen en vandaag ging ik het wel proberen en hij deed het wonderbaarlijk.
Oh okee! Hem gewoon zijn gangetje laten gaan. Heb je ook van zo'n plastic vorkje? kun je hem miss ook geven kan die leren prikken! Maar zoals ik dat lees zal die ook wel snel doorhebben hoe het moet, knap hoor met die leeftijd!!
Mijn zoontje eet ook veel zelf. Alles behalve pap eigenlijk. De rest krijgt hij alles in stukjes dus die kan hij zelf pakken. Dit heb ik hem eigenlijk van begin af aan laten doen. Prakjes heb ik bijna nooit gegeven dus hij heeft al snel zelf leren eten, hij vindt het ook echt heel leuk om zelf te eten.
mijn dochter eet niets zelf! bijna 10aanden. Speelt met der brood en.koek. Als ik haar help wordt ze echt soort bang! ze lijkt t soort niet te snappen. aan de andere kant kruipt ze al 2,5 maand en loopt nu al met 1 hand langs de tafel...dus ene kind is de ander niet
Mijn zoontje heeft bijna altijd stukjes gekregen (niet geprakt dus) en zelf gegeten. Dit was vanaf een maand of 7. In het begin was dat natuurlijk geen hele maaltijd en hij zat er veel mee te spelen. Hij eet het liefst met zijn handen. Af en toe lastig met rijst of zo maar ja, hij vindt het nu niks meer als ik hem help haha. Hij probeert het wel met een lepel of vork maar het is nog wel lastig voor hem.
Hier eet dochter vanaf 5 maanden al regelmatig dingen zelf. Soms in kleine stukjes, soms grote stukken waar ze dingen vanaf kan happen/ zeveren. De ene keer heeft ze er meer zin in dan de andere keer. Op het ogenblik wil madame gevoerd worden...
Hier eet de kleine sinds hij 8 maanden is zelf zijn brood. Hij pakt het zelf met zijn handjes, en als ik een stukje een de vork prik pakt hij die zelf en steekt het in zijn mond. Hij kan er zelf nog geen stukje aanprikken. Lepel hetzelfde, maar alleen met heel plakkerig eten want anders ligt het overal! Avondeten in stukjes gaat hier wat lastiger; hij heeft grote handjes en knijpt hard, dus de stukjes aardappel en zo vallen snel uit elkaar.
Hier eet ze alles zelf met haar handjes, al vanaf het begin. Minder handig bijeffect daarvan is dat ze het maar raar vindt als ik eens met een lepeltje kom aanzetten (bijv als ik appelmoes gemaakt heb). Dan pakt ze zelf het lepeltje vast maar dat gaat nog niet zo goed. Dus ook dingen als rijst en couscous eet ze met haar handen.