Dit doen wij ook. Als je een percentage geeft geef je zo 30 en dat vind ik teveel. Onze ervaringen zijn heel goed met sterrenrestaurants. Heerlijk om culinaire hoogstandjes van grote talenten te proeven.
Ik ben te nuchter voor een sterrenrestaurant. Ik zou het sowieso zonde van het geld vinden, maar dat is omdat wij het niet enorm breed hebben. Ik zou de hele tijd zitten te denken, hier kan ook ook dat van kopen etc. Ik vind het ook zonde om zoveel uit te geven voor iets wat je opeet. Daarnaast ben ik geen figuur voor levertjes, kippen medaillons of eendenborsten. Geef mij maar een bord nasi rames En daar ook weer naast is dat mijn man en 2 jongens veel teveel eten voor zoiets.
Vind het wel grappig om te lezen dat mensen denken dat er bij een sterrenrestaurant alleen maar levers enz. worden geserveerd. Daaruit blijkt al dat er een totaal verkeerd beeld is.
Ja, dat vind ik ook bijzonder. Ik heb laatst bij een sterrenrestaurant perfect gemaakte lamsrack gegeten (texels lam). Werkelijk geweldig, en daar kan geen bistro aan tippen
Hmm, jammer. Ik ga meestal gewoon het liefst naar betaalbare restaurants waarbij ze lekker eten hebben. Dan maakt het aantal sterren mij niet zoveel uit. Bovendien zegt mijn partner dat ik minstens zo lekker kook dat ik ook in een restaurant zou moeten beginnen - dus daar hoef ik het niet voor te doen. We zouden het misschien wel kunnen betalen; maar ik zou het zelf zonde van het geld vinden en het dus niet doen. Ik koop liever 'goed' vlees voor bijvoorbeeld 13 euro en bereid het zelf wel in alle luxe. Maar goed, dat moet je dan wel leuk vinden en liggen. En natuurlijk diepvriespizza achter de hand houden voor just in case... Eergisteren was er ook een creatie van mij mislukt
Ik heb liever boerenkool met jus.. Ook te verkrijgen daar! ---- Neem aan dat ze in een sterrenrestaurant toch wel zulke (voor mij aparte) dingen serveren. Zoals levertjes, lamsrack enzo.
Ik heb net even gekeken op de menu kaart van dat restaurant dat genoemd werd, maar ik alleen maar kaviaar, ganzenlever, noordzeekrab, oesters en dat soort dingen. Later ook wel andere dingen, maar voornamelijk dat soort dingen.
Ja, tuurlijk .. OOK. Maar dus ook "gewoon" vlees. Natuurlijk geen uitgebreide kaart zoals bij de bistro, en kipfilet of sate moet je ook niet willen verwachten, maar je hoeft echt geen orgaanvlees te eten hoor. Ik vind dat ook niet lekker.
Hihi, ik ben 1x na een veldverkenning geweest, met modderlaarzen en al. De ober vond het prachtig en ik ben nog nooit zo vriendelijk geholpen Eten was lekker, sfeer was goed en nog belangrijker: ik was niet degene die hoefde te betalen Zou ik zelf het geld er voor over hebben? Nee.. Het hoeft van mij ook niet per se een sterrenrestaurant te zijn, zolang het maar een GOED restaurant is met vriendelijke bediening
Dat zeggen er meerdere hier maar ik heb dit afgelopen jaren nog maar 1 keer meegemaakt dat ik nog trek had op het einde van de avond. De rest van zulke restaurantbezoeken zat ik propvol. Zelfs bij de laatste keer kreeg ik mijn toetje niet meer op. En toen moest ik ook nog een koffie met friandises krijgen.
Nou lamsrack zie ik ook bij andere restaurants (geen luxe of sterren) bij ons. Het is niet alleen lever of dat soort dingen (lever moet ik zelf ook niet, vind het echt niet lekker). Bijv. een keer zuurkool met eendenborst gegeten. Was heerlijk.
Oesters en noordzeekrab kun je bij ons ook in een gewoon visrestaurant eten dus zo apart is het allemaal niet.
Bij een sterrenrestaurant denk ik ook niet direct aan orgaanvlees, maar juist aan de verrassende combinaties (met daarbij natuurlijk een passende wijn ). En ik kan zelf niet koken, dus voor mij zou het kopen van een goed stuk vlees bij de slager en daarna proberen te bereiden, zonde van het geld zijn