Hallo, Mijn vraag staat hierboven eigenlijk al. Mijn dochter is 7 weken oud en drinkt nog steeds 90ml met 3 scheppen voeding. Dit om de drie uur. 's avonds krijgt ze 120+4 en slaapt ze de nacht heerlijk door tot een uur of zeven. In totaal krijgt ze dus ongeveer 635ml voeding per dag. Is dit te weinig? Soms laat ze wel iets eerder dan de drie uur laten weten dat ze trek heeft, maar soms slaapt ze ook lekker door en komt ze later. Als ik probeer wat meer te geven, drinkt ze het in eerste instantie wel op, maar een half uur na de voeding spuugt ze een en ander uit. Daarnaast zou ik graag wat langer tussen de voedingen willen hebben. Hoe pak ik dat aan? Ik hoor graag jullie advies. Groetjes!
Hoeveel weegt ze? Mijn dochter is ook 7 weken en weegt zo'n 4,5 kg nu. Ze drinkt als ze wakker wordt 120/4 en dan overdag nog 4 keer 150/5, en met minder is ze echt niet tevreden. Ik denk dat je gewoon een keertje 120/4 overdag moet geven en kijken hoelang ze ermee doet. Mijn dochter begon ook eerder dan de 3 uur te komen en heb toen een keer 120/4 gegeven en ze liet er gelijk zo'n 4 uur tussen.
Ze weegt nu ook zo'n 4,5 kilo ongeveer. Ik ga nu eens 120+4 doen overdag, kijken wat ze doet. Bedankt!
4,5 kilo x 150 ml per kg lichaamsgewicht = 675 ml per 24 uur (maar mag ook iets meer zijn) Ik zou het verdelen over 6 voedingen overdag / avond (dus inderdaad 120/4 en je hoeft niet alle flesjes even groot te maken). De voeding 's nachts te zien als extra. Dus bijvoorbeeld: 7:00 - 10:30 - 14:00 - 17:00 - 20:00 - 23:00 (en nacht extra)
mijn dochter (inmiddels bijna 2) dronk 6 weken lang 8 voedigen en ging toen pas flesse afbouwen. zij had liever 8 kleine flessen dan 6 grotere flessen. toen ze 4 maanden was sliep ze klokje rond en had ze 4 flessen en nu no steeds eet ze liever meerdere keren op een dag met kleinere porties Ik zou 120/4 aanbieden en kijken wat ze opdrinkt, krijgt te weinig zou ik toch 7 flessen blijven geven, komt goed.