shampoo pet ervaringen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mamagisa, Dec 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    Heeft iemand er één, en wat is jullie ervaring?

Mijn zoon vind haartjes uitspoelen helemaal niet leuk meer waardoor douchen voor hem echt niet leuk meer is. Ik denk dat dit misschien een oplossing is.

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,616
    1,156
    113
    of je geeft hem een droog washandje wat hij voor zn ogen kan houden, word ook veel gedaan.
    en tellen tot 5 of 10 en dan is het klaar. moet je zelf ook wel snel zijn met uitspoelen natuurlijk;)

3. Eiveo

Eiveo Niet meer actief

Wij kregen vroeger met een droog washandje. Als we wouden dat het washandje droog bleef moesten we ons hoofd verder naar achter doen, anders hadden we pech.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,616
    1,156
    113

hahaha :D

5. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    De washand werkt hier helaas niet haha

6. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik heb er eentje de grootste maar die is voor mijn peuter van 2 nog te groot en daarom geen succes maar het zou anders wel een oplossing zijn!

7. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    Ik zag inderdaad 2 verschillende maten. Heb jij maat 2 dan? Jammer zeg, hoe doe jij het nu dan?

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,841
    3,359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    En een duikbrilletje? Met pet geen ervaring hier...

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Dit was hier ook zo.

Ik ken een kind dat het nooit leuk vond, en zn moeder probeerde van alles.
    Ook zo een douche-pet.
    Gevolg: Kind is nu 4 en durft in het zwembad niks te doen, want dan worden zijn ogen nat.

Hier is t gewoon 1,2,3, hoppa klets water erover en klaar.
    Leuk of niet, het moet toch.
    Beer vind t ook niet leuk, maar is er inmiddels wel aan gewend.

10. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    Zou ik misschien ook nog kunnen proberen.

11. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    O echt waar!? Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Maar mijn knul vond douchen altijd heerlijk en sinds een paar weken is het één groot drama hierdoor. Ik vind het zo sneu ook voor hem, douchen was altijd ons geniet momentje en dat is nu weg. Het is ook niet even troosten en klaar, hij krijst het uit en trilt helemaal en klamt zich helemaal aan me vast.
    Ben bang dat als ik zo door ga hij dadelijk helemaal niet meer wil douchen en dat is ook niet de bedoeling haha.

12. Minerva

Minerva Niet meer actief

Nouja, daar zou ik dus ook bang voor zijn! Ik denk dus ook dat je het beste gewoon maar even kunt laten doorbijten (met een droog washandje). Ik ben met mijn baby nu zelfs al aan het oefenen met water over het hoofdje / gezichtje tijdens het douchen om hem dit te leren.

13. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel heel erg sneu,
    Ik zou als ik jou was eff voor tijdelijk een oplossing zoeken idd zo n pet of duikbril ofzo en dat gelijkdelijk weer afbouwen om verdere problemen zoals zwemmen te voorkomen. Evt hang je er een belonings systeem aan vast als je het af gaat bouwen. Maar het belangrijkste voor nu is denk ik dat je zoontje weer met plezier onder die douche gaat staan. Eerst de rust er weer in en dan verder kijken en vooral niet doorduwen dat maakt hem blijkbaar alleen maar angstiger als ik het zo lees.
    Succes.

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Ik heb die periode ook gehad. :(
    Toen was t echt: uitkleden, insoppen, afspoelen, en eronderuit.
    Niet leuk idd, maar na een aantal keren douchen ging t steeds wat beter.
    Nu vind ie zijn haren wassen nog niet leuk, maar de echte drama is voorbij.
    Als ie nu gaat huilen, droog ik samen met hem zn gezichtje af, en roepen we heel hard KLAAR!!!! en dan gaat ie verder spelen.

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Heb ik met Beer ook gedaan, en die vond t toen ook nooit erg.
    Totdat ie een jaar was (? ongeveer) toen heb ik echte drama gehad.
    Wel heel goed dat je m er nu al aan laat wennen, maar helaas is dit geen garantie voor een zorgeloze en leuke douche-sessie. ;) :)

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Hier ook gezeur over het uitspoelen gehad, maar altijd gewoon blijven doen. Evt. met een washandje. Ook letterlijk gezegd: niet zeuren, het is zo klaar. Eva vindt het geen probleem nu, Lisa soms wel, maar alsnog: niet zeuren het is zo klaar. En dan gaat het meestal ook wel ;).

17. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

Mar 31, 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Ik speel een spelletje met de oudste onder de douche. Dus even water en dan laten bijkomen en dan weer water. En overdreven lachen als we het hebben gedaan. Maar die van mij vind het heel erg als ik zeg je bent een baby en dan mag het wel. Want hij is een grote jongen. Succes ermee

18. Sarahhh

Sarahhh Lid

Jan 3, 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
  19. fafa

fafa Niet meer actief

even een heel andere invalshoek:

waarom was je het haar van je kind met shampoo?

ik was mijn dochters haar nooit. Nou ja, misschien 1x in de 2 maanden ofzo, als er per ongeluk een klodder pindakaas in terecht is gekomen ;)
    Het haar van kinderen wordt niet vet. Dat gebeurt pas in de puberteit, onder invloed van hormonen.
    Haren wassen bij kinderen is echt totaal onnodig. (alleen misschien om het lekker te laten ruiken - hoewel ik de lichaamsgeur van mijn kind 100x lekkerder vind dan die van shampoo)

Dus je kan ook gewoon stoppen met haren wassen, is je probleem ook opgelost :)

Share This Page