Kattenallergie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Meijke, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Vroeger had ik al last van allergie als er een kat naar me keek zo ongeveer ;), maar sinds ik een tijd bij een vriendin in huis woonde met 3 lieve beessies, ben ik er over heen.

    Nu tijdens mijn zwangerschap is het in volle hevigheid terug. Rode jeukende ogen, niezen, loopneus enz. En inmiddels heb ik er zelf twee :D. Stapeldol op ze dus ze blijven lekker bij ons...!

    Maar...wie heeft dit tijdens de zwangerschap ook gehad? Dat het erger werd en/of ineens op kwam zetten? Hoop dat het na de bevalling weer over gaat, want fijn is anders!
     
  2. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hoi, ik heb eczeem en allergieen als hooikoorts, katten, noem maar op. Ik heb voor de zwangerschap helemaal uitgezocht wat ik eventueel mag gebruiken en dat is het antihistaminicum Tavegyl.
    Dat mag je veilig gebruiken maar moet je wel op recept vragen.
    Het enige nadeel is dat je er wat suf/moe van kunt worden.
    Daarom kan je het beter 's avonds nemen en je moet uitkijken met autorijden. Ik neem het dus niet overdag als ik de weg op moet voor de zekerheid..

    Ik probeer het niet te snel in te nemen maar heb dagen dat ik gewoon buikpijn en hoofdpijn krijg van het niezen of zulke jeuk heb dat ik het niet meer uit kan houden. Dan is het een uitkomst!

    Aan het begin van mijn zwangerschap dacht ik hoera het is over maar het komt nu toch terug helaas.
     
  3. Bika

    Bika Niet meer actief

    Hier hetzelfde als Frannie82. Alleen slik ik Fenistil omdat je daar niet suf van wordt en ik absoluut moet kunnen autorijden.
    Daarnaast kan je neusspray en oogdruppels krijgen die je leven veel fijner kunnen maken :D

    Pas wel op dat met bijna alle antihistamine (op loratidine en citerizine na wat ik begrijp) je rondom de bevalling die niet mag nemen! Je kindje komt er dan gesedeert uit en dan kunnen ze dus niet zien of alles in orde is.
    Je zult zowieso met je huisarts moeten overleggen en dit ook moeten melden bij je verloskundige of gyn.
     
  4. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hier normaal geen last van allergieen maar in de zwangerschap toch last van jeuk en dichte neus en irritaties bij oren, neus en ogen.
    Hebben 2 katten en denken dat het nu daardoor komt.
    Als ik ergens ben zonder dieren gaat het wel goed.
    Neem er verder niks voor maar ga nu iets minder uitgebreidt met ze kroelen.
     
  5. Bri

    Bri Niet meer actief

    Het komt vaker voor, dat allergieën anders worden in de zwangerschap. Ik hoorde bij de gelukkige groep die er in de zwangerschap juist geen last meer van had (normaal stevige hooikoorts en reactie op sommige vruchten; in zwangerschap geen klachten). Maar er zijn ongeveer evenveel vrouwen bij wie de klachten veel erger worden.
    Meestal keer je na de bevalling wel weer terug naar je normale allergieniveau (jammer voor mij, maar voor jou is het wel te hopen). In de tussentijd kun je idd wel verlichting vinden met de hiervoor genoemde medicatie.
     
  6. M78

    M78 Actief lid

    8 okt 2010
    173
    0
    0
    Ik heb inderdaad het omgekeerde.
    Normaal super allergisch voor mijn katten en nu nergens last van.

    Heb van de huisarts wel medicijnen gekregen tegen de allergie die veilig zijn tijdens zwangerschap. Heb ze nog niet hoeven gebruiken.
     
  7. collo003

    collo003 VIP lid

    12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier tijdens zwangerschap ook erg geïrriteerde slijmvliezen, maakte niet uit of ik thuis bij de katten was of op vakantie, weg van mijn katten. Dus het hoeft niet perse een allergie te zijn.
     
  8. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Ik heb Loratidine voorgeschreven gekregen, kan het vanmiddag ophalen. Ik sliep behoorlijk beroerd van de allergie inmiddels, dus toch maar een receptje opgevraagd. Goede tip om dit te melden aan de gyn. Volgende week afspraak met anesthesist ivm KS en die wil dat vast ook weten :)
     
  9. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Hoi,

    ik ben na mijn vorige zwangerschap ineens allergisch voor katten:$. Heb mijn hele leven katten in de buurt gehad en we hadden er ook 3.
    Nu ben ik weer zwanger en is het zo heftig geworden dat ik een longontsteking kreeg. De enige medicatie die mijn arts mij heeft durven voorschrijven is salbutamol(zo'n blauw pufding) en na de zwangerschap gaan we verder zoeken. Ik merk dat de laatste weken ook mijn ogen tranen/branden en ik nies de hele dag wat af(erg prettig in combinatie met bi/incontinentie ;))
    Ik zal elke medicatie inderdaad even melden bij de vk/gn.
     

Deel Deze Pagina